Huilbaby en werken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pepijnn, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik ben deze week weer begonnen met werken. Baby is in de vakantie gaan wennen op het kdv en dat ging aardig, niet slechter dan thuis in elk geval.

Afgelopen maandag werd ik gebeld of ik hem op wilde komen halen, hij was echt ontroostbaar en had nog niet geslapen of gegeten. Ik kon weg van mijn werk, maar werd hier de volgende dag natuurlijk wel op aangesproken door mijn werkgever. Dat het niet nog eens voor moest komen. Die dag ging het gelukkig iets beter, slapen deed hij niet, maar hij dronk in elk geval wel gewoon.
    Donderdagmiddag heb ik hem weer moeten halen, toen had ik die middag nog een vergadering staan en ben ik daar heen geweest en kon de oppas op hem passen gelukkig.

Maar goed. Wat nu? Ik werk in principe 4 dagen, heb nu 1 dag ouderschapsverlof en daardoor hoeft baby maar 2 dagen naar de opvang, alleen deze week even 3 dagen. We hebben een oproep open staan voor een gastouder aan huis, maar dat is best lastig. Ook staan we op de wachtlijst voor een ander kdv waar de kinderen 1 april naartoe kunnen. Hopelijk gaat het tegen die tijd met onze zoon ook beter.

Hoe lossen andere ouders dit op? Ik kan niet, niet gaan werken. Meer ouderschapsverlof opnemen kan wel, maar ik weet zeker dat me dat mijn contract gaat kosten (ik heb 2 banen, werk bij beide 2 dagen, dus dan zou ik bij beide nog maar 1 dag werken of bij een baan 0 dagen). Vriend kan iets makkelijker weg van zijn werk, maar ook niet altijd.

Familie woont niet in de buurt, vrienden werken zelf (en die ga ik natuurlijk ook niet elke keer belasten met dit probleem, we moeten dit zelf oplossen). Gelukkig hebben we een oppas waar zoon het redelijk bij doet, maar zij studeert en loopt stage en kan dus ook niet altijd.

Hoe hebben andere ouders dit opgelost?

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Als jij hem ophaalt , kan jij hem dan wel troosten en slaapt hij dan wel? En eet hij dan wel?

Want als het in feite geen verschil maakt of hij daar huilt of bij jou of bij eventueel een andere oppas zou ik toch kijken of hij niet gewoon op kdv kan blijven.
    Kan me voorstellen dat het voor de leidsters ook zwaar is maar ja, dat is toch ook het werk?
    Of zijn daar bepaalde voorschriften voor( geen kindje nog op kdv).

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik vind het raar dat je hem moet ophalen. Behalve als hij ziek is natuurlijk. .

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Nou, bij ons gaat het ook niet vanzelf en huilt hij ook veel, maar dan eet hij in elk geval wel en hij slaapt toch wel zo'n 7 uur per etmaal. Het verschil op het kdv was dat hij echt hysterisch was en ervan ging spugen, het was nog veel heftiger dan thuis. Een hele dag niet eten lijkt me ook niet echt goed voor zo'n uk.

Ze zeiden dat ze wel vaker huilbaby's hadden, maar op het moment dat ze het gevaarlijk vinden, vragen ze ouders om het kind op te halen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Volgens mij heb je in zulke gevallen gewoon zorgplicht/recht. Zou dit navragen op je werk/bij arbodienst (dan weten zij het ook meteen :) )

6. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik snap dat ze je bellen. Natuurlijk willen ze goed voor je kindje zorgen en hem het liefst bij zich houden. Dit kan helaas niet de hele dag. Ik snap dat hun dan zoiets hebben van: dan kan je het beste bij je mama zijn...waar je alle troost en geborgenheid kan krijgen die je nodog hebt.
    Nu snap ik jou natuurlijk ook!

Dl was een huilbaby...ik heb extra weken vrij genomen omdat ik haar niet zo kon achterlaten (voor mezelf en voor haarniet)
    Gelukkig was het na die extra weken zo goed als voorbij (ze had iets medisch waar we toen juist achter kwamen)
    En kon ik gaan werken...

Maar als dat niet zo was... tsja, dan had ik zorgverlof aangevraagd. En daar heb je recht op.

Heel veel sterkte

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    En tijdelijk bij een gastouder? Dus tot je een go hebt gevonden die bij jullie thuis komt, je zoontje naar een go brengen die vanuit haar eigen huis werkt.
    Sterkte! Kan mij voorstellen dat dit heel lastig is.
    Hoe zou het financieel uitkomen als je ontslag neemt bij een van je werkgevers?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je vriend een dag ouderschapsverlof opnemen?

Wij hadden ook een huilbaby en ik maakte me ook al druk maar toen kreeg ze een sonde en toen was dat probleem in ieder geval opgelost ;). Leidsters droegen haar wel de hele dag op de arm ongeveer, besteedden heel veel aandacht aan haar gelukkig.

9. tvt

tvt Niet meer actief

Hier ook een huilbaby, maar kon haar destijds met een gerust hart bij oma achter laten. Heb je geen familie die op kan passen? Sterkte!!!!!

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Slaapt je baby alleen niet in een bedje of ook niet in een drager? Ik zeg altijd dat het geen wondermiddel is, maar bij veel kinderen helpt het wel (die van mij is zo'n uitzondering die niet meteen in slaapt valt :D ). Er zijn kdv's waar ze bereid zijn met een (ergonomische) drager te dragen bij ontroostbare kindjes. Ik zou het eens navragen, want het kan echt een gigantisch verschil maken. Je kunt er één huren om het te proberen.

En anders wat al is genoemd: zorgverlof heb je recht op

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heb je al uitsluitsel over de kma/reflux? En inbakeren en draagdoek al geprobeerd?

Vreselijke situatie lijkt me. Wens jullie veel sterkte. Je zal een gevoelig, prikkelbaar kind hebben. Heb je enige affiniteit met ander soort hulp dan arts en ziekenhuis?

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Jeetje wat een vervelend probleem zeg. Kan me voorstellen dat je er flink mee in je maag zit!
    Hebben ze een bepaald protocol mbt huilbabies op het kdv?
    Mijn dochter was ook een huilbaby. Ze was op het kdv ook erg onrustig. Bij hen lag de grens om ons te bellen wel wat hoger. Maar elke dag haalde ik haar met knikkende knieen op, "hoe erg zal het vandaag gegaan zijn" dacht ik dan. Vreselijke tijd.
    Naarmate ze ouder werd (ergens rond de 8 maanden) ging het stukken beter. Ze wisten steeds beter met haar om te gaan. En uiteindelijk was mijn dochter zelfs een "projectje" voor de andere juffen, hoe ze het beste met een huilbaby om konden gaan (dit bedoel ik positief, ze besteedde echt veel aandacht met het hele kdv aan haar).
    Misschien moet je even een gesprek aanvragen bij het kdv. En samen een plan opstellen om dit zo goed mogelijk te laten verlopen. Voor alle partijen. Vooropgesteld je dochter natuurlijk.
    Heel veel succes!

13. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wat vreselijk rot voor je zeg. Mijn dochter was een huilbaby en weigerde steevast elke fles (Ik gaf bv). Om deze redenen ben ik pas weer gaan werken toen ze 8 maanden was.
    Sterkte.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Is het geen optie om ipv een kdv je zoon naar een go te brengen? Onze dochter gaat ook naar een go en ik merk dat ze echt een band heeft met haar. Ze wordt helemaal blij als ze de go ziet. Misschien dat het kleinschaliger voor je zoon beter is, meer aandacht voor hem en ook meer rust.
    Onze dochter was ook een huilbaby en al die prikkels zijn niet bevorderlijk denk ik. Wij hebben haar ook heel erg beschermen moeten tegen prikkels. Misschien is een kdv gewoon te druk voor je zoontje?

15. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Veel sterkte, wat een rotsituatie.
    Ik vind het voorstel van een gastouder een goeie.

Deel Deze Pagina