Baby (1,5 week) slaapt veel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Onyx, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik ben 24/4 bevallen van een mooi meisje. Ik geef borstvoeding en heb hier wel wat opstart probleempjes bij gehad. Eerste week veel stuwing en kapotte tepels, nu heb ik erg veel last van overproductie en spruw.

Maar waar ik me toch een beetje zorgen over maak is misschien toch wel een beetje luxe probleem.. ze slaapt heel erg veel! Ze kan wel 5 a 6 uur achter elkaar slapen als ik haar niet wakker maak. Dit is natuurlijk niet erg fijn voor de borstvoeding, en al helemaal niet i.c.m. de over-productie!
    Soms krijg ik haar ook niet erg makkelijk wakker tenzij ik haar luier ga verschonen of haar in bad doe. Als ze uit zichzelf wakker word is ze vaak wel goed helder en kijkt lekker in het rond. Maar als ik haar dus wakker moet maken is ze wel suffig en moet ik echt moeite doen om haar wakker te houden.

Moet ik me zorgen maken of nog lekker genieten van dat vele slapen voordat ze me nachten gaat wakker houden?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je moet je geen zorgen maken, dit is vrij normaal voor deze leeftijd. Kan later nog alle kanten uit.

Maar het is niet de bedoeling dat je wacht tot ze zelf beslist om te drinken. Dat is niet goed voor haar en niet goed voor jouw productie. Je hoeft haar niet per se wakker te maken, je kan ook kijken om droomvoeden werkt.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Volgens mij sliep mijn zoontje rond die tijd ongeveer 20 uur per dag. Dus mijnsinziens normaal :)

Wat shakes zegt: jij bepaalt wanneer ze nu drinkt. Probeer een droomvoeding. Werkte bij mijn mannetje prima.

Als hij in slaap viel tijdens de voeding en niet verder dronk, deed ik even een luier halverwege om hem wakker te krijgen

4. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Droomvoeden werkt niet, ze pakt de tepel dan gewoon weg niet.

Het is gewooon zo'n wereld van verschil met mijn zoon toendertijd dat ik niet weet wat normaal is :confused:

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ook niet als je een beetje melk uit je tepel drukt zodat ze al een proevertje krijgt? En op een moment dat ze licht slaapt natuurlijk.

6. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ga ik straks nog een keer proberen, maar tot nu toe zonder succes

7. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Tja, dan maar wakker maken voor een voeding lijkt me. Na twee weken 'mocht' ik mijn zoontje laten slapen tot se volgende voeding. Hij kwam in de nacht dan na ong 4 uur. Dit mocht van de kraamhulp omdat hij goed aankwam en helder was wanneer hij wakker was.

Als je kindje niet zelf komt na vier uur dan zou ik haar wakker maken. Komt ze wel goed aan?

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Laat ze iedere voeding er zo lang tussen of soms.
    Hier bij de kids vaak gemerkt dat als ze 1 of 2 voedingen langer er tussen hadden dat ze dan juist de rest van de tijd weer sneller kwamen. Dus 2x met 6 uur er tussen dan dan een paar maar 2 uur er tussen, waardoor we gemiddeld wel aan voldoende momenten kwamen.

9. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze zat op de laatste dag van de kraamhulp al boven haar geboortegewicht, dus ze groeit goed.

Ze laat tussen alle voedingen wel meer dan 4 uur maar denk ook dat het komt door mn overproductie, dat ze gewoon erg veel binnenkrijgt en dus erg lang vol zit er van.

10. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Als ze zelf wel aangeeft wanneer ze honger heeft, dan lijkt me dat geen probleem als ze goed aankomt. Voor jou misschien wat minder prettig. Kun je niet kolven? Geen idee hoor, want ik heb altijd fles gegeven. :)

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kolven is een heel slecht plan als je al met overproductie kampt.

12. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik zou denken, als ze er op groeit en ze goed plast en alert is, dan zal het wel goed zijn toch?
    Dat voelt waarschijnlijk wat tegenstrijdig, maar meestal weten die kleintjes zichzelf prima te voeden.
    Misschien een weegschaal huren (kostte hier 12,50 per week) om het even extra in de gaten te houden?
    Zo zonde om een slapende baby wakker te maken.

13. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik herken het probleem wel. In het begin sliep mijn zoontje ook heel vast en kreeg ik hem echt niet zomaar wakker. Droomvoeden werkte ook niet, dus ik had niet zo veel keus. Ik liet hem maar slapen en meestal werd hij na max. 5 uur wel wakker.
    Ik zou het dus nog even aankijken. Binnenkort zal ze ook wel meer wakker zijn en komt ze waarschijnlijk wat sneller. Misschien kun je de ergste druk er ondertussen af kolven?

14. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ah oké, dat wist ik niet. Excuses :)

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Beter een keer extra gaan wegen bij het cb.
    De weegschaal methode is niet altijd even betrouwbaar.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoef je ook niet te weten als je fv geeft :) Het was eerder een waarschuwing aan TS

17. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    In overleg met lactatiekundige kolf ik smorgens alles af. Daarna ga ik in blokken van 3 a 4 uur voeden. Heb alleen niet echt het gevoel of het minder word..

Dus nog ff het weekend afwachten en anders de lactatiekundige maandag weer bellen.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Goed dat je contact hebt met een lk.
    Je komt er wel uit hoor, het heeft even tijd nodig :)

19. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoop het! Wil graag lang voeden net als bij mijn zoon, die heeft ruim 18 maand BV gehad.

Bedankt iedereen voor het ff gerust stellen! Ik was er gisteren heel onzeker over en dacht dat er echt wat ernstigs met mijn meisje was!
    Ik houd nu ff de slaapjes en wakker tijden bij voor mn eigen gemoedsrust :)

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier had ik twee zware baby's en die moest ik om de drie uur voeden, dus ook echt wakker maken soms. Mijn oudste werd zelf wel wakker, maar mijn jongste niet. Zij zou echt zo uren achter elkaar blijven slapen, dat klinkt heerlijk, maar was niet gezond gezien haar bloedsuiker. Met om de drie uur voeden kwam de productie mooi op gang - voor het stabiel is ben je wel even verder, hier dus ook afwisselend een wat te lage productie (= veelll aanleggen) en een te hoge productie (ik ging dan blokvoeden). Na een tijdje werd de jongste ook wat wakkerder en actiever en hoefde ik haar niet meer wakker te maken, dat werd ze vanzelf wel.

Maar mijn jongste sliep ook veel, bijna van voeding tot voeding (en dan moest ik haar dus wakker maken). Veel slapen is prima :)

Deel Deze Pagina