Hallo allemaal, Mijn beste vriendin is een maand voor mij bevallen van een heerlijk en actief meisje. Ze is nu dus ruim 6 maanden. Nu is het zo dat de kleine enorm weinig slaapt; ze wordt rond 6 a 7 uur in de ochtend wakker en met geluk gaat ze dan weer rond een uurtje of 7 a 8 in de avond slapen. Op een goeie dag, slaapt ze overdag nog een half uurtje en op een 'slechte' dag, gaat ze pas weer slapen rond 23 uur. Als ze wakker is, is ze gewoon erg vrolijk en heel actief. In principe dus geen probleem maar mijn vriendin vraagt zich af of dit normaal is en of iemand dit herkent? Wanneer ze in bed wordt gelegd en ze is niet moe, blijft ze net zolang krijsen tot ze er weer uit wordt gehaald en dan is ze ook weer tevreden. Herkent iemand dit extreem weinig slapen voor zo'n jonge baby? En hebben jullie eventueel nog tips? (De mijne was om haar pas echt in bed te leggen als ze moe is omdat ze anders toch niet gaat slapen en ze gaat leren dat ze dan weer uit bed wordt gehaald zodat ze dit 'trucje' dan misschien ook gaat toepassen als ze wel moe is..). Alvast bedankt!
Er is dus nog 'hoop'! Hoeveel ging ze toen slapen? En was het volgens deskundigen nooit een probleem dat ze overdag niet sliep omdat ze aan de ene kant dus zeggen dat slapen zo belangrijk is voor baby's?
Hier ook een slechte slaper als baby, vaak heel vrolijk en actief, maar soms ook wel duidelijk erg moe. Vanaf 11mnd ging dat ineens over in een heel normaal slaapritme, echt volgens 'de boeken' zeg maar. Ineens sliep ze overdag 3x en 's nachts door. Wat ik wel deed met haar als baby, was haar dragen in een draagdoek; vaak viel ze tijdens het wandelen dan wél in slaap. Als nummer twee ook zo weinig slaapt, ben ik van plan nog veel meer te gaan dragen; slaap is voor zo'n kleintje toch wel erg belangrijk.
Hier ook een hele wakkere baby, mocht blij zijn als ze 2 of 3 keer sliep overdag en dan waren het slaapjes varierend van 20-45 minuten.. Daarentegen sliep onze dochter wel vanaf dag 3 de nachten door.. Overdag leek ze wel regelmatig moe maar slapen deed ze niet, ze was verder niet vervelend maar je zag dat ze moe was.. Nu is ze bijna een jaar en sinds een week of 2 slaapt ze ineens goed overdag! 's Morgens 1,5 uur en 's middags soms weer.. Soms ook iets korter maar prima voor haar leeftijd... Dus er is hoop! Al kan het nog wel even duren Misschien een 'meiden-ding' als ik het hier zo lees haha! Altijd dwarser he
Hier ook een wakkere dame. Al snel, slaapje van 1,5 uur, en s morgens en s avonds 15/30 min. Met 6 maand alleen nog een middagslaapje, van 1,5 uur. Vanaf 13,5 maand, slaat ze regelmatig middagslaapje over en is ze wakker van 7:30-20:30, en als ze 's middags slaapt, max 1 uur. Maar dat betekend ook meteen dat ze 's avonds pas na 22:00 uur gaat slapen.
Kinderarts zei ook dat je er gewoon niets aan kan doen. Ze is gewoon een erg drukke dame die er toen gewoon geen behoefte aan had. Ze ging pas erg laat slapen...s nachts veel wakker door reflux en vroeg weer wakker. Ze had wel wat beters te doen dan dutten. 12 maanden: 08:00 uit bed 11:00-12:00 dutje 16:00-17:00 dutje 20:00 in bed Nu doet ze vaak maar een van de 2 dutjes...echter leg ik haar desondanks wel op bed zodat ze eventjes rust neemt...anders kan ze nogal aggiteerd raken. Ze ligt dan lekker te spelen in bed. qua ontwikkeling gaat ze ook als een speer..lijkt niet echt ergens last van te hebben. Het enige wat je niet moet doen is haar s ochtends uit bed halen zonder dat ze heeft aangegeven dat ze dat wil...dan ontwaakt er een soort hellekind wat pas na een goede dut overgaat.