Even een positief topic, gewoon omdat het fijn is (en om evt. CB-bibbers bij toekomstige bezoekers weg te nemen ). Ik ben vast niet de enige, al voelt het soms wel zo, in mijn omgeving hoor en lees ik veel over het 'consternatiebureau' en hoor ik weinig positieve verhalen. 9 van de 10 verhalen zijn negatief. De eerste keer ging ik dan ook met buikpijn (ja ja, nog hormonen hè ) heen, bang voor al het commentaar dat ongetwijfeld komen ging. Maar nee, het was zelfs gezellig! Ze zijn positief, denken mee, respecteren mijn mening en dringen die van hen niet op, bellen om te vragen hoe het gaat (toen het met Eva niet zo goed ging, had ik natuurlijk ook negatief kunnen opvatten, als een soort 'controleren', maar ik heb het als positief ervaren) etc. Commentaar leveren ze al helemaal niet. Al met al ben ik goed te spreken. Zoals ik al zei, ik ben vast niet de enige. Laat je horen.
Ik vind het ook altijd leuk om heen te gaan Heb ze nog nooit negatief gehoord! ze denken hier ook echt met je mee.
Ik ben nu 1 keer geweest en maakte me ook best zorgen, was bang dat we alles 'verkeerd' deden, maar eigenlijk ging het heel goed, ze gaven tips waar nodig en verder niks naars. Helemaal prima dus
Wij zijn vandaag nog geweest en het was gewoon heel leuk. Dochter vond het allemaal leuk, ze was ook poeslief, luisterde heel goed. De arts was wel wat overdonderend naar mijn dochter toe, maar mijn dochter kan daar wel mee omgaan. Gesprekje met de arts was prima, geen rare adviezen, geen opgetrokken wenkbrauw toen ik zei nog borstvoeding te geven, nergens kritiek ofzo. Gewoon prima
Ik heb ook niet zo'n moeite met het cb. Ze zijn wel aardig. Daarbij neem ik alle advies van harte aan, ik maak toch zelf uit wat ik ermee doe. Nu ben ik gelukkig ook niet moeilijk daarin of een zeur, dus ik vind het meestal wel best.
Mijn vaste wijkverpleegkundige is altijd zo lief voor mijn zoontje, de arts luistert altijd erg goed, ze zijn bv vriendelijk en er hangt een prettige sfeer. Ze dringen hun adviezen niet op en kijken verder dan alleen een richtlijn. Vorige keer toen ik mijn dochtertje aan het voeden was, na een inenting, kwam de assistente heen lief een glas water brengen. Alles bij elkaar ga ik er graag heen.
Hier van het westen verhuisd naar brabant. Ik geef (nog) bv en ik het westen was dat echt vreemd en kreeg ik ook opdringerige adviezen. Dat vond ik niet prettig en als ik naar ze geluisterd had, had ik geen bv meer kunnen geven, had ik droog komen te staan. Hier in brabant heb ik een leuk CB. Werkt maar 1 vrouw die niet aardig is, maar daar heb ik zelden mee te maken gelukkig. Zijn allemaal vrolijk en aardig en zeuren niet over doorslapen of bv. Zo lang Hugo het goed doet en wij er vrede mee hebben, vinden zij het prima. En zo zou het overal moeten zijn!
Inmiddels met mijn derde kind bij het CB (al drie verschillende gehad ivm verhuizingen) en eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad. Oja, één keer een beetje sukkelige arts die het nodig vond om aan te dringen op bijvoeden met 4 maanden (4 jaar geleden) maar daar tegenover staat dat we nu al weer een tijd een super arts hebben die weet wie er feitelijk klant is van het CB: het kind!
Mijn eerste ervaring was ook goed. Was ook erg bang dat we alles verkeerd zouden doen, door die horrorverhalen maar ze waren erg aardig en behulpzaam en gaven goede adviezen!
Hier tot nu toe nog niks negatiefs te vermelden over het cb. Ik hoor/lees zo vaak dat ze in veel cb's zeuren over gewicht bij kinderen. Mijn zoon is een lichtgewichtje (laatste keer richting de -2 lijn) maar daar hebben ze hier nog nooit iets over gezegd.
Ik heb ook een leuk cb en ga nooit met tegenzin heen. Zijn hartstikke aardig en toen mijn zoontje zo spuugde in het begin is de wijkverpleegkundige extra langs geweest en heeft in die tijd ook af en toe gebeld. Ik vond dat heel fijn want je bent misschien toch wat onzeker met een eerste kindje. Ze hebben 1x 'gezeurd' dat hij toch echt z'n hoofd op moest gaan tillen wanneer hij op zijn buik lag maar hij heeft het daar 2x moeten doen op een niet zo handig moment, de ene keer was het eigenlijk bedtijd en de keer er na had hij koorts. Maar de afspraak daarna maakte hij het helemaal goed Ze dringen ook geen dingen op. Alles gaat altijd eigenlijk allemaal goed en we staan dus ook altijd met 5 minuten weer buiten!
Bij ons zijn ze ook heel goed te hebben. Oudste liep ook altijd perfect op de lijn, dus commentaar konden ze niet hebben. Maar toen we een probleem hadden met zindelijk maken hebben ze heel goed meegedacht en heb ik nog een aantal keer extra telefonisch consult gehad. Nu zijn we met de baby pas weer geweest. In het gesprek kwam naar voren dat hij wel veel huilt. Er is toen meteen een extra afspraak gemaakt bij ons thuis om daar rustig over te kunnen praten. De verpleegkundige heeft toen Alle tijd en aandacht voor ons genomen. Echt heel prettig. Verschillende ad kiezen gehad. Met sommige zijn weaan de slag gegaan, met andere kan ik niks. Dat zeg ik dan ook, en dat is prima.
Het enige positieve hier was de brief dat ze ons uit het systeem hadden gehaald Jeeej geen cb bezoekjes meer
Hier ook over t algemeen positieve ervaringen bij t CB. Ze zijn af en toe alleen superchaotisch met de administratie Zo stonden haar prikjes niet bij hun in t systeem de eerste 6 maanden ontbreken gewoon.. (de eerste bezoek was in andere gemeente bij haar 1e prikjes terug naar eigen woonplaats verhuisd) Dus dat is soms lastig. Maar verder denken ze super mee, weten mn situatie en hebben er volledig begrip voor. Dochterlief was in november opgenomen ivm uitdroging, maand later weer buikgriep en week later eigenlijk BMR vaccinatie maar viel ook nog eens een verhuizing tussendoor, dus mocht van hun pas terugkomen als we in ons huisje zaten en de boel weer rustig was. Ze pushen ook niets door
Ik was in eerste instantie eerlijk gezegd bang om heen te gaan, aangezien ik bang was voor vooroordelen. Ik ben een jonge moeder en was bang dat ze me daar steeds op zouden '' pakken'' maar integendeel gelukkig. Ik ga altijd met een fijn gevoel heen en ga zo eigenlijk ook altijd weer terug, vragen kan ik stellen enz gewoon erg fijn. De ontwikkeling word goed doorgesproken en gecheckt. Laatste keer te horen gekregen dat ons meisje qua praten ''uitzonderlijk'' snel is , dat is natuurlijk altijd super leuk om te horen hihi
Hier ook prima ervaringen. Er worden geen adviezen opgedrongen of over richtlijnen gezeurd. Het is meer informeren hoe alles gaat en of ze nog iets voor ons kunnen betekenen. Niets vervelends aan.