Tips afbouwen inbakeren...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pomm, Oct 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Vanaf twee weken heb ik mijn zoontje ingebakerd. Eerst met alleen een hydrofiel, toen swaddle me, puckababy (teveel vrijheid) en de pacco piccolo. Die laatste lag hij wel vast maar het was elke keer zo'n strijd en gedoe snachts met verschonen. Nu uiteindelijk weer in de puckababy 0 tot 3 maand, die gaat nu net aan. Een grotere heb ik wel liggen maar hij heeft dan weer zoveel vrijheid om met z'n armpjes te maaien. Hij stopt z'n knuistjes door het stofje heen in zijn mond waardoor hij onrustig blijft. Speentje pakt hij na de borst slecht, die spuugt hij zo weer uit.

Eigenlijk ben ik het inbakeren helemaal zat. Ik ben benieuwd of hier meiden zijn die ervaring hebben met het cold turkey afbouwen.

Ik heb een winterslaapzakje klaar liggen en zit er over te denken om het aankomend weekend eens te gaan proberen.

Is het gewoon een kwestie van wennen of heeft hij het echt nog nodig?

2. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Tsja,dat is heel lastig,wij hebben met onze middelste zoon t afgebouwd,door te beginnen met overdag hem eerst losjes in te bakeren,en zodra hij los kwam hem te leren te blijven slapen... soms deed hij dit soms niet en maaide hij zich weer wakker en zo deden we t ook snachts. Tot 4 maanden hebben wij t zo gedaan,totdat we hem snachts niet meer hoorde en ik hem slapend op zijn buikje vond,sindsdien was t onrustige over,want hij bleek een echte buikslaper te zijn. Nu is hij 4 en slaapt nog op zijn buik. ;)
    Onze dochter met 2 maanden ineens niet meer ingebakerd en dat ging gelijk goed. Mijn ervaring is dus dat t ene kindje er anders op reageerd dan t andere kindje. Denk dat je het beste even kan aankijken,probeer t eens losjes overdag en kijk hoe t gaat... wens je succes!

3. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

Jan 21, 2013
    1,055
    523
    113
    Female
    Provincie Utrecht
    Hier met 5 maanden in een keer gestopt. Zl kon draaien en sliep al slecht, dus we dachten: slechter dan dit wordt het niet 😉. Gelijk in slaapzak gedaan met mouwen en dat ging eigenlijk best goed. Sliep nog even heel slecht, maar was wel vrij snel aan z'n vrijheid gewend.

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,646
    1,252
    113
    randstad
    Hier in fases afgebouwd. Bakerde met de pacco. Heb eerst overdag 1 arm los gedaan toen dat goed ging ook snachts toen twee armen overdag en daarna ook s nachts. Totaal duurde dit wel een poosje denk een week of 3. Met ook weer af en toe een nacht voeding.

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Hier cold turkey gestopt met Pacco ivm koorts na inentingen.
    Die avond wel in winterslaapzakje (zonder pyjama ivm die koorts) gelegd en dat ging meteen prima. Omdat een winterslaapzakje wat dikker is, lijkt het meer geborgen. Wij hadden het slaapzakje van de Hema.
    Nu bij dochterlief gebruik ik de Swaddle Me, maar alleen 's nachts. We gaan zien of we deze ook Cold Turkey kunnen afbouwen.

6. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cold turkey is 't beste. Normaal slaapzakje,.. Hij slaapt dan echt wel hetzelfde hoor.

7. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Wij hebben eerst de puckababy gebruikt maar hier wurmde ze ook dr handjes doorheen.
    Pacco ging perfect maar wel veel gedoe met klittenband en sinds gister zijn we cold turkey gestopt met inbakeren en dit gaat tot nu toe goed. Ze heeft vannacht zelfs doorgeslapen zonder inbakeren want daar was ik wel bang voor ondanks hèt feit dat ze al doorslaapt. Ik heb het advies van het zkh gehad te starten met inbakeren icm reflux gekregen maar nu vinden we het genoeg en heb het idee dat ze het niet meer nodig heeft en tot nu toe gaat het goed. Je zou ook kunnen proberen overdag ene slaapje wel inbakeren en andere niet en kijken hoe dat gaat..

8. Ilz

Ilz Actief lid

Apr 7, 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toevallig paar weken terug ook een topic hierover geopend.. En ik was zo zenuwachtig voor het slapen zonder paccodoek.. Wij hebben haar in een slaapzak gedaan en t ging goed. De eerste nacht 2 keer wakker maar ze was ook verkouden, 2de nacht 1x wakker en 3de nacht doorslapen en t gaat goed nog steeds. We hebben meteen een winterslaapzak gedaan vanwege de tips hier. Zo heeft ze niet alle beweeg ruimte.. Ook hebben we haar een knuffel erbij gegeven daar speelt ze dan even mee en dan valt ze in slaap. Ik was echt bang dat t drama zou worden maar t is me heel erg mee gevallen. Overdag slaapt ze soms wel langer dan wat ze in haar paccodoek deed. Heel veel succes!! Onze dochter was 5 maanden toen we stopte.

9. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Bedankt voor jullie ervaringen meiden!

Vanavond heb ik hem in een winterslaapzak naar bed gebracht. En hij sliep heel snel!! Ben benieuwd vannacht en komende dagen!

10. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ben benieuwd hoe het gaat de komende tijd,veel succes!

11. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

Oct 9, 2014
    649
    384
    63
    Wat hebben jullie baby's onder de slaapzak aan en wel/geen deken?

Hier slaapt hij (2 mnd) s nachts ingebakerd (alleen bovenlijf) in hydrofiele doek (pyjama en sokjes) en onder dekentje. Wat moet hij aan als ik overstap op winterslaapzak om inbakeren af te leren?

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat een fijn begin! Nu weet je dat het in elk geval nu al kan.

Mijn zoontje draagt een rompertje, shirtje met lange mouwen en een zomerslaapzak met daar overheen een laken en dun dekentje. In de kamer is het overdag ongeveer 20 graden volgens de video babyfoon. 's Nachts zal het wel wat koeler zijn, maar niet kouder dan 18 graden denk ik. Bij twijfel regelmatig in het nekje voelen of de temperatuur goed is.

13. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Ik wil ook graag het inbakeren afbouwen maar het lukt niet. Meerdere malen geprobeerd, ook in een slaapzak (zomer, zonder mouwen) ze slaapt Max 1 à 2 uur en wordt dan wakker. Vervolgens krijg ik haar ook niet meer in slaap. Op de buik is het hetzelfde. Kan haar niet zo wegleggen op dr buik, dan moet ze bij mij in slaap vallen en dan wegleggen. Op de rug valt ze wel zelf in slaap.

Ze wordt al gebakerd in de pacco vanaf 2 week oud. Iemand de tip??

14. Ilz

Ilz Actief lid

Apr 7, 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mj89 winterslaapzak met mouwen? Dat heeft bij ons gewerkt. Maar ik denk ook dat ze zelf toe was aan meer vrijheid.. Want laatste dag pacco kreeg ik haar moeilijk ingebakerd.. Ze ligt nu in slaapzak met knuffel en dan valt ze in slaap..

Onze meid slaapt in winterslaapzak prenatal en romper lange mouw zonder deken soms een laken erover heen. Maar dat is meer als ze druk is met haar beentjes.

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als ik je verhaal zo lees klinkt het alsof je kindje én zonder inbakeren sneller wakker wordt én moeite heeft met weer in slaap vallen. Beiden moet ze ooit leren om zelfstandig te slapen 's nachts en 's ochtends uitgerust wakker te worden. Het is de vraag of je dat nu wil aanleren natuurlijk, uiteindelijk is het een proces wat bij de meeste mensen ooit vanzelf goedkomt. Gelet op de leeftijd van je kindje zou ik wel stoppen met inbakeren, een methode kiezen om met de onrust om te gaan en volhouden. Straks gaat ze rollen en dan heb je geen tijd meer.

Ik raad je het boek baby in een droomritme aan. Daar staat veel informatie in over slapen en ook over hoe je je ritme zo kan aanpassen dat je je kindje het makkelijker maakt om langer aaneengesloten te slapen. Eigenlijk oefen je gewoon overdag en pluk je op termijn 's nachts de vruchten.

16. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Bedankt voor je reactie. Ingebakerd valt ze direct weer in slaap, zonder de pacco niet. Ze is begonnen met rollen deze week dus we moeten nu ook echt afbouwen. Zelfs met 1 hand los gaat het niet..

Overdag slaapt ze zonder de pacco maar weinig en erg korte slaapjes.

Vraag me alleen af hoe ik dat aanleer? slapen zonder de pacco.. Als ik haar bij me pak gaat ze spelen, laat ik haar in bed blijft ze huilen.. Soeentje geven helpt niet.

Ga even kijken naar dat boek en zal zo gelijk een winter slaapzak kopen.

17. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Ga dit even proberen, ga zo een slaapzak met mouwen kopen.
    Als ik de Pacco aandoe probeert ze soms ook gelijk erna eruit te komen maar heb het idee dat het meer is om te vechten tegen haar slaap.

18. Ilz

Ilz Actief lid

Apr 7, 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mj89 ik had anders ook in mijn topic een tip gekregen om de mouwen van slaapzak vast te maken met babyveiligheids spelden. Zelf hebben wij dat niet nodig gehad maar t was zeker een idee die ik meegenomen heb mocht t los niet lukken.
    Eventueel kan je ook slaapzak doen en een laken strak om haar heen doen.

19. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Ons meisje is ook eindelijk uit haar inbakerzakje! Ben ik zo blij mee! Ze is al 8 maanden.. We legde haar in bed met haar armpjes in het zakje met de openingen open, op deze manier kon ze haar armpjes er tijdens het slapen uit krijgen en kon ze zich helpen als ze omgerold was. Zonder zakje kon ze echt niet in slaap komen. We merkte de laatste weken dat ze steeds vaker op haar zij wilde slapen en vonden het voort zielig dat ze zo 'vast' lag.

Wij hebben een tip opgevolgd die ik op het forum heb gelezen, een dikke slaapzak met mouwen. Dat is de puckababy bag geworden. We zijn begonnen met overdag wat verbazingwekkend goed ging. Toen ook maar gewoon een keer s'nachts geprobeerd en ook dat verliep buitengewoon goed! Dus ik denk dat je het gewoon een keer moet proberen. Hier is het ook ineens gelukt. Ben er echt blij mee, begon me zorgen te maken dat ze nooit meer zou kunnen slapen zonder haar 'dwangbuisje' :D:);)

20. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Meiden, bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Afgelopen nacht is redelijk gegaan. Hij was wel veel wakker maar ging meestal ook weer slapen. (paar x speentje en 2x voeding).
    Overdag ook een paar keer zonder slaapzakje geslapen.

Bedankt voor de tip met de veiligheidsspelden! Voor het geval dat het toch te onrustig is kan ik dat altijd nog proberen.

Las de tip over baby in een droomritme, echt een fijn boek, heb er zelf veel aan gehad!

Share This Page