Dreumes 14 maanden: teveel melk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge36, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Ons popje wordt volgende week 14 maanden en alles gaat super! Sinds 2 maanden slaapt ze heerlijk, groeit goed, ontwikkelt zich razend snel, ...
    Ze eet ook fantastisch: 's ochtends boterhammen of sandwich met beleg, 's middags aardappelen met groentjes, vlees of vis gevolgd door een bekertje soep, rond 15u telkens vers fruit aangevuld met een koekje of platte kaas en 's avonds opnieuw boterhammen of sandwiches. Ze drinkt echter ook nog een flesje melk: 's ochtends voor het ontbijt een flesje van 180 ml, 's avonds een flesje voor het slapen gaan van 180 ml en rond 23u halen we haar uit haar bedje voor een flesje van 200 ml. Doen we dit laatste niet, dan is ons meisje om 5u wakker en wordt er niet meer geslapen waardoor ze heel humeurig wordt. We hebben al geprobeerd om de melk af te bouwen naar de voorgeschreven 300 tot 500 ml maar dat is echt rampzalig! Jullie moeten weten dat tot 2 maanden geleden ons meisje bijna elke 2u wakker werd. Ik ben inmiddels 5 maanden zwanger van ons 2e kleintje en heb, net zoals haar, mijn nachtrust nodig. Nu is mijn vraag: kan het kwaad dat ze iets meer drinkt dan 500 ml per dag?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk niet. Mijn dochter is 16 maand en drinkt ook nog twee flessen van 250ml. Je moet die regels mijns inziens ook niet té precies volgen.

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik denk niet dat het veel kwaad kan, maar ik zou de ochtendfles steeds iets verkleinen. Gewoon om iets te minderen. Richting de 100 cc. De flessen voor het slapen zou ik even zo laten, i.v.m. het moeilijke doorslapen van voorheen. Dat komt vanzelf wel weer.

Maar ik snap dat als je het nu goed vindt gaan, je ook niet zo maar iets wil veranderen!

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ach mijn dochter van 25 mnd krijgt ook nog 600 cc.
    Dit moet omdat het nutrinidrink is om aan te blijven komen.
    Ze heeft een te snelwerkend schildklier.
    Ze moet 3 flesjes per dag om aan te komen.

Tot 2 jaar word van Nestle melk aangeraden om 500 cc te geven.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Door Nestle
    Ik moet het toch even kwijt. Jouw kinderen zijn na niet bepaald representatief in topics over groei ed

Er is een heel goeie reden om ongeveer 300 ml zuivel te geven (dis is inclusief kaas, yoghurt, kwark ed). Zuivel bevat veel vet en eiwitten, daarvan heb je maar een 11 beperkte hoeveelheid nodig. Teveel is slecht voor de nieren.

TS: die fles van 23:00 lijkt me overdreven maar als je denkt dat ze daarom doorslaapt, hou 'm dan vooral. Maar probeer er eens thee met melk van te maken

en flessen van 250 ml zijn sloten... ook op die leeftijd.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het is teveel melk maar als je popje daarop doorslaapt en het gaat goed zou het toch niet zo erg zijn, of wel?

Misschien bij het flesje van23u 150cc geven?

Ik zie dat je voor het slapen gaan ook een flesje geeft, misschien kan je dan pap geven ipv gewone melk? Dan kan je eens proberen of ze de nacht doorslaapt of fel minderen met de 23u fles?

Zo te zien eet ze s'ochtends heel goed, die fles zou je dan ook kunnen laten vallen en water of thee geven in de plaats?

Hmm heb dus al 3 opties gegeven, hopelijk heb je er wat aan.

Maar hier ook nog 3 flesjes hoor!
    S'ochtends en s'avonds 150 en s'middags 90cc
    S'middags geef ik gewone melk, s'avonds pap, en sochtends babymelk (had wat veel babymelk opgeslagen)
    Als de babymelk op is laat ik de middagfles helemaal vallen en krijgt hij s'ochtends gewone melk.

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan je niet langzaam meer water doen en minder voeding?
    Dus nu geef je 180/6 dat je 180/5 gaat doen en zo langzaam wat gaat minderen?

8. sjak

sjak Niet meer actief

Er is geen maximum aan melk voor een kindje (gewone melk dan, geen opvolg) er is wel een minimum (300ml) en een aangeraden hoeveelheid (500 ml).
    Mijn dochter drinkt het liefst heel de dag melk, vandaar dat ik hier (heel veel) onderzoek naar gedaan hebt. Maar melk is wel vet... en TE is nooit goed. Ik geef nu 's ochtends 240 ml , voor dat ze gaat slapen een fles en een bekertje bij het eten (lunch).

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Om antwoord te geven op je vraag, ja het is behoorlijk veel melk maar, als jij denkt dat ze het nodig heeft.
    Of inderdaad eens proberen wat iemand hier zei probeer van die laatste fles eens pap te maken en dan naar bed, zou toch zoveel mogelijk proberen om van die fles van 23uur af te komen, dat lijkt me dadelijk zo'n gewenning die fles. En weet je zeker dat ze wakker wordt van de honger?
    Mag ik vragen waarom ze al zo vroeg warm eet? Misschien kun je warm eten gewoon 's avonds geven, voor het slapen gaan pap en dan slapen en geen flesje meer.

Hier krijgt ze nog 1 flesje 's morgens en 1 beker gewone melk meer niet. Om 18:00uur eten we warm, toetje na en om 19:30uur gaat ze naar bed zonder fles die wil ze al maanden niet meer en slaapt dan tot 9:30uur in de ochtend.

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik zit me al de hele tijd voor te nemen eens te kijken waarom ze maar max 300 ml melk mogen.
    Luc groeit niet zo goed, dus als het alleen om vetten gaat kan ik misschien juist iets meer geven.
    Ik ga het ook eens navragen bij cb denk ik

11. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    #11 Marvb, 16 jan 2014
    Laatst bewerkt: 16 jan 2014
    Wat is de reden van het flesje melk voor het ontbijt? Ik zou deze schrappen. Is het opvolgmelk? Ik zou deze dan +- 100 cc koemelk doen tijdens de boterham. Ik kan me voorstellen dat je het flesje van 23.00 uur niet durft los te laten, als ze nu net 2 maanden lekker doorslaapt, die rust heb je ook gewoon nodig en zeker nu je zwanger bent. Je zegt dat het afbouwen rampzalig is, hoe heb je tot nu toe afgebouwd? Ook met verdunnen? Want ik denk dat je het beste dan kunt proberen 23.00uur steeds wat minder cc te geven en wat minder melkpoeder.

Ik zou me verder niet zo druk maken over die 500 ml hoor... zolang je er niet te veel er over heen zit.

Hier drinkt hij 100 a 130 cc in de ochtend (koemelk) en in de middag 150cc koemelk en s avonds meestal nog wat griekse yoghurt toe. Ik geef dan nog bv voor het slapen gaan (ene keer drinkt hij bijna niks, andere keer meer) en aangezien onze kleine nog niet doorslaapt zijn wij sinds kort ook begonnen met een flesje na 23.00 uur (als hij dan wakker word, een flesje). Ik geef deze steeds meer verdund en minder cc, hij blijft het pikken en komt niet eerder of later dan dat ik een ' dikkere' fles zou geven. Soms wijst hij wel even naar de fles van ... zit er nog meer in? Maar als ik dan op zeg kan ik hem gerust op bed leggen.

Hier komen we door die extra fles dus ook over de 500 cc... dan denk ik, komt vanzelf wel goed! Als je maar geen hele sloten geeft en wel verspreid over de dag. En het is verdund.. dus neem trouwens ook niet aan dat je dat geheel als echte cc aan zuivel kan tellen...

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hoezo zijn mijn kinderen niet goed in topics over groei?
    Mijn kids zijn gewoon normaal hoor.
    en groeien gewoon goed.
    net als jouw kids.

De kinderarts heeft gezegd dat het minimaal 300 ml is en niet maximaal want de max is 500 ml melkproducten.
    Die is geleerd en zal het heus wel weten aangezien het een KINDERarts is ;)

13. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    mijn meisje is 15 maanden en drinkt ook nog 2 tot 3 flessen. savonds voor slapen gaan friso 3 verdikt met pap. en sochtends om zes uur ochtend papje. en soms smiddags ook ook nog een fles friso met rijstebloem. daarnaast eet ze gewoon brood sochtends tussendoorteje fruit. smiddags brood. weer tussendoortje. en dan eind middag warm. toetje. en dan om zeven uur de nachtfles.
    die middag fles krijgt ze nog soms als ze echt blijft jengelen. wat steeds minder gebeurt. maar ze drinkt toch echt flessen van 240 helemaal leeg. cb zei dat het prima was als ze ook gewoon eet ernaast. dat als ze ze leeg drinkt ze ze waarschijnlijk gewoon nog nodig heeft.
    dus maak me er niet zo druk om.
    je merkt toch echt zelf wel wanneer je kindje de fles niet meer wil of nodig heeft.

Deel Deze Pagina