darmkrampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fietwordtmama, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Onze kleine man heeft er erg last van. Zo zielig. Vaak is hij heel onrustig. Huilen als je hem op zijn rug in bedje legt. Op de arm is hij wel te troosten door zachtjes het buikje te masseren. En dan valt hij meestal wel in slaap. Maar dan wordt hij even later weer huilend wakker. Of je ziet zijn gezichtje vertrekken. Vaak voel ik dan ook van alles borrelen en pruttelen in zijn buikje. Als hij dan na een poosje een goeie poepluier heeft gehad dan gaat het meestal weer een poosje goed.

Op deze manier missen we dus veel nachtrust. Momenteel zitten we om de beurt beneden op de bank met hem op schoot. Dan kan er tenminste 1 persoon slapen. En halverwege de nacht ruilen we.

Ik geef borstvoeding uit de fles. Vandaag zijn we overgestapt van de aventfles naar medela (de calma speen, die de werking van de borst nabootst. Hij moet dus echt zelf aan de fles zuigen om er wat uit te krijgen.) Deze drinkt hij een stuk rustiger (bij de avent fles verslikte hij zich nogal eens omdat die te snel ging). Ik hoop dat dat al uitmaakt.

Voor de voeding zelf ben ik meer rooibosthee gaan drinken. Pittig eten deed ik al niet.

Wie heeft er nog meer tips wat ik zou kunnen doen om de krampjes te verzachten?

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Je kunt ook de Dr. Browns fles proberen, als de calma niet het gewenste effect heeft. Daarnaast hielp Cinababy (VSM) hier ook wel vrij aardig. En natuurlijk heel veel knuffelen, troosten en bij je houden. Eigenlijk is het gewoon uitzitten. Heel vervelend! Misschien kun je een draagdoek kopen / lenen? Dat hielp hier ook erg goed! Eigenlijk wel het beste... Mijn zoon werd vrijwel direct rustig en ik had de handen weer wat vrij. Het schijnt dat de houding van de baby in de doek icm mama hét remedie is tegen onrust en krampjes ;)

/edit: er wordt ook wel geadviseerd om met de beentjes te gaan "fietsen" of met de klok mee te draaien, maar daar heb ik het effect nooit van gemerkt. Dragen hielp hier het beste :)

3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Bij ons hielp de dr. Brownfles, infacol en de bekende oefeningen. Met de beentjes fietsen, baby in foetushouding, massages, warme doeken e.d.

Maar het is vooral een kwestie van uitzitten, zoals Minerva ook zegt. Bij mijn zoon was t ineens over.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Difrax hielp hier
    Infacol (of zat tussen de oren)
    Fietsen met beentjes

Verder weet ik niet.. Misschien juist in bed leggen want zo went hij aan slapen alleen op borst/schot en alle babys als ze zo slapen dan leg je ergens gaan gelijk huilen. Gewoon laten in slaap vallen op borst en dan wakker in bed leggen zodar hij weet waar hij is slaapt valt dan schrikt hij niet bij wakker worden.
    Of draagdoek misschien?

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde probleem gehad!
    Ik ben de dr brownfles gaan gebruiken en drink 4 koppen venkelthee per dag. De krampjes zijn er een stuk minder door geworden.
    Nu is ze 11 weken en bijna geen last meer van de krampjes.

o ja, een lekker warm badje helpt hier ook vaak!

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Sab simplex. Hebben wij bij de eerste veel baat bij gehad en een draagdoek

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Even op je laatste stukje dat is echt kind afhankelijk. Hier 3 kinderen die allemaal het eerste halfjaar bij ons sliepen en dan slapend over gelegd werden en doorsliepen in de cosleeper. Met een jaar naar hun eigen kamer niets geen problemen gehad.

Dit kindje is 2 weken dat hou je gewoon bij je in een draagdoek.

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
  9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hier gebruiken we de Difrax s-fles, van andere flesjes krijgt Jamila dus krampjes. Ook werkt Infacol goed en beentjes masseren.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Indd sab simplex !!

Draagdoek helpt ook, maar eerlijk, de eerste weken nam ik de kleine ook in de nacht gewoon bij me, zeker de jongste die ik nu heb want ik had nog wel 2 andere kinderen die gewoon om half 7 op staan om de dag te beginnen dus wij hadden echt onze slaap nodig

Nu is ze 3 maand en slaapt van 8 tot half 7 in haar eigen bed
    Soms van 7 tot half 7

11. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Klein beetje olijfolie geven op een theelepeltje, voordat je de fles geeft ...gelijk de fles erachteraan.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Met de beentjes draaien werkt hier niet. Dan gaat hij juist tegenwerken en nog meer overstrekken. Buikje masseren wel.

Draagdoek is overdag fijn, maar het zijn vooral de nachten die opbreken. Op dit moment is hij tot anderhalf uur na de fles erg onrustig. Dan valt hij in slaap op de arm of tegen de schouder. Dan leggen we hem in bed. Soms gaat dat goed en slaapt hij dan 2 uurtjes. Soms moeten we eerst nog een hele tijd bij hem blijven. Speetjes geven, hand tegen zijn wang of op zijn buikje.

Gelukkig komt het niet vaak meer voor dat we hem helemaal niet in bed kunnen leggen.

Omdat ik alle voedingen kolf maakt dat de nachten extra lang. We moeten dan de fles geven en een nieuwe fles kolven (ik heb wel voorraad, maar borsten gaan echt pijn doen als ik een keer oversla)

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier precies het zelfde!
    Gebruik ook de fles van dr Brown. Of het allemaal helpt, geen idee, ben er niet mee gestopt om het uit te proberen ;). Merk wel dat het nu Femke 9 weekjes is, het minder word. Is nog niet weg, maar heeft deze week al 2 avonden gehad dat ze er nauwelijks tot niet last van had.

Heel veel succes... Probeer wat dingen uit, maar niet te snel wisselen, geef de kleine tijd om te wennen en, hoe lastig het ook is, uitzitten...

14. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hier was Infacol echt heilig de eerste 2 maanden. Verder hielp fietsen met de beentjes goed en hem rechtop ronddragen met gebogen beentjes (soort kikkerhouding)

Hoor ook vaker dat vaker tussendoor boeren tijdens het voeden helpt, was hier geen succes maar misschien het proberen waard.

Deel Deze Pagina