Hoi meiden wij hebben een mooie dochter gekregen is maandag 6 weken oud.nu dwingen ze me om vannacht te blijven slapen en morgen een halve dag mee naar huis te nemen en maandag mee naar huis dat zijn voorwaarden anders mag ze niet mee naar huis. ze heb veel zuigbehoefte mijn vertrouwen en die van me man is weg bij het ziekenhuis.ik heb een gevoel dat ze mij niet vertrouwen als moeder en dat doet me heel veel pijn me man zou een goed gesprek aan gaan met de kinderarts maar die hou zich dus in wat die gister niet aan gaf.het liefst zou ik haar nu gewoon mee nemen en maandag de huisarts bellen en naar een ander ziekenhuis laten door verwijzen. Wat zouden jullie doen in mijn plaats ik weet het even niet meer heb heel veel verdriet nu.ik wil me dochter normaal mee nemen en niet onder voorwaarden.me dochter doe het heel goed nu.ze hebben me vertrouwen geschaat om het zo maar te zeggen.
Ik snap niet zo goed waar het probleem hem zit? Ik weet dat het wel vaker geleidelijk aan gaat om te kijken of alles goed gaat. Dat heeft denk ik niets te maken met het feit of ze jou wel vertrouwen of niet.
Je verhaal is ontzettend onsamenhangend . Ik heb daadwerkelijk geen flauw benul waar het over gaat???
Leg je verhaal eens uit? Waarom ligt je dochter in het ziekenhuis? In je tekst staat te weinig informatie om ook maar iets zinnigs te zeggen.
Ik heb het ook drie keer gelezen maar kan er geen touw aan vastknopen??? Heeft ze al die tijd in het ziekenhuis gelegen? Moet ze nu weer opgenomen worden? Waarom ligt ze in het ziekenhuis? Vaak wordt er wel gedaan aan het zogeheten 'rooming in' om te wennen voor de ouders om alles zelf te doen met nog begeleiding op de achtergrond. Weet niet of dit bedoeld wordt door de kinderarts? En waar maak je uit op dat de kinderarts je niet zou vertrouwen?
Ik zou ook even wat meer uitleg willen, want zonder te weten waarom je kindje in het ziekenhuis ligt en hoe lang, valt er weinig zinnigs over te zeggen.
Hier sluit ik mij bij aan. Ik lees hier trouwens meer van moeders die het lastig vinden om hun kleintje achter te laten, dan van moeders die worden 'gedwongen' bij hun kindje te blijven. Dat lijkt mij geen straf? Kun je lekker zelf voor je kindje zorgen, maar wel met evt vragen meteen terecht bij de verpleging. Maar goed, zonder verdere context is het idd lastig om conclusies te trekken.
Snap het denk ik ook voor de helft. Ze willen dat je vannacht bij je dochter blijft slapen. Om te kijken hoe het gaat, Daarna mag ze dan morgen even mee naar huis en als alles dan goed gaat mag ze maandag naar huis. Dit is wat ik er van begrijpt. Ze doet het goed zeg je. Ze willen alleen kijken of het tussen jou en je dochter misschien ook goed gaat? Of iets met de verzorging zo dat ze je wat kunnen leren of meer kunnen uit leggen? Tot maandag lijkt ver weg. Werk mee en kijk maandag pas of je een ander ziekenhuis wilt als ze je niet zouden vertrouwen. Hadden ze jeugdzorg al lang in geschakeld. En had je waarschijnlijk daar al wat over gehoord. Je kind zo maar mee nemen. Het mag wel maar als een arts er niet achter staat. Kan het denk ik wel problemen opleveren en zeker met z.n kleintje. Lees ook veel verdriet en onbegrip je begrijpt misschien niet alles? Artsen zijn vaak niet de beste om dingen goed uit te leggen. Misschien loopt er een goede verpleegkundige die je ook vragen kan stellen! Doe wat ze zeggen en maandag kijk je dus verder. Ze laten een kind echt niet gaan als het er niet aan toe is. En logisch ook. Je mag wel een ander ziekenhuis zoeken maar of die staan te wachten op problemen.? Sterkte en hou moed.
Ik zie het probleem ook niet! Een dagverlof of weekendverlof is de normaalste zaak van de wereld. En hoezo dwingen ze je? Dat kunnen ze niet namelijk. Maar als jij als ouder het beste met je kind voor hebt, dan blijf je toch met alle liefde slapen? Wees blij dat ze goed letten op de kindjes, liever 10 x teveel opgelet dan 1 x te weinig!
Als je wil overstappen naar een ander ziekenhuis, vragen ze niet slleen jou maar ook het xoekenhuis waar je nu zit om informatie. De kans dat je er wat mee opschiet is denk ik niet erg groot, tenzij de problemen bij je dochte rheel complex zijn en je om die reden overstapt naar een kinder- of academisch ziekenhuis. Meer valt er niet van te zeggen, je geeft te weinig informatie. Dat ze je vanuit het ziekenhuis advies geven is niet zo gek, maar misschien komt dat bij jou wel heel anders over dan dat zij dat bedoelen.
Zonder een compleet verhaal komen we denk ik nergens Eerst is het belangrijk om te weten waarom je dochter in het zkh ligt. Rooming in is doodnormaal en wordt bij alle baby's gedaan (bij prematuren vlak voor thuiskomst) maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat een pasgeborene voor een halve dag naar huis gaat en dan weer terug moet komen..