Dreumes 14 maanden, verschonen lukt niet meer (groot drama)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wappie82, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb in een cafeetje wel eens gehad dat één van de serveersters in de verschoningsruimte kwam kijken wat er aan de hand was. :)

Overigens is de ergste poep best met wat billendoekjes van een fris gestucte muur te vegen. Er blijft wel een mooie..uhm...verkleuring over. Dat hebben we overschilderd toen zoonlief eenmaal zindelijk was :p

Tip van de dag: bewaar restjes verf van de babykamer. ;)

2. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    haha, heel herkenbaar! Bij mij helpt ie momenteel gelukkig heel goed mee, dus nu is het bijna nooit meer een probleem, maar een paar maanden terug was er geen land met meneer te bezeilen. Ik heb geprobeerd lief te zijn, uitleggen waarom hij even moest liggen, steeds terugdraaien, steeds weer neerleggen etc etc. Toen ben ik een keer flink uit mijn slof geschoten omdat hij bijna van de commode kieperde, en daar was hij wel van onder de indruk. Sindsdien is hij echt de rust zelve (op natuurlijk sommige momenten na) en werkt hij ontzettend goed mee.

op het moment dat ik boos werd voelde ik me wel even erg lullig, want hij schrok er echt heel erg van, maar nu ben ik er juist heel blij mee, ik ben tot hem doorgedrongen zo en daardoor hebben we nu een stuk minder gevaarlijke situaties op de commode!

3. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier herkenbaarheid rond die leeftijd. Het is een fase ;) Ze willen gewoon niet stil liggen, veel te saai hahaha. Gaat vanzelf over. Heb je nu niks aan helaas. Veel nieuwe interessante dingen in de hand geven.

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zo herkenbaar mijn dochter heeft deze fase ook sinds ong. een maandje. meer dan proberen af te leiden en toch weer op de rug leggen enz.. kun je volgens mij niet doen.. ik verschoon soms op de grond en soms mag ze dan met aankleden zitten maar als ik de luier af doe en de billen schoon maak moet ze toch echt blijven liggen. leg haar dan keer op keer weer terug.. volhouden dus.. en s avonds doen mijn man en ik het samen dat gaat net wat handiger.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Gisteren draaide mijn dochter zich zø snel om dat ze met dr knietjes in de poep zat.�😦😦
    Ze is ook zo sterk, ik kan
    haar niet tegenhouden.
    En dan dat gekrijs, bijna tot spugen toe. Ze gaat ook zo hard huilen dat ze helemaal bezweet raakt.
    Bij mn ouders is het net zo, mn ouders zijn na iedere verschoning 10 jaar ouder.😉�
    En zaterdag moest ik haar in het zwembad verschonen en daar ging ze ook tekeer, maakt hier dus niet uit waar ze is.
    Een plasluier doe ik staand, valt okk niet altijd mee; mevrouw besluit dan dat ze wil gaan zitten, zucht.
    Maar die poepluiers zijn hel. Ben blij dat er jonge ouders naast me wonen, die weten hoe erg verschonen kan zijn en dat ze ECHT niet 5 keer per dag gemarteld wordt!😅😦

6. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Mijn zoontje is nog niet zo oud als de meeste hier, maar ik verschoon hem ook al maanden op zijn speelkleed op de grond. Voorheen met de speelboog boven hem, zodat hij afgeleid was. Maar ik had ook een arsenaal aan speeltjes. Van tubes, tot luiers en van knuffels tot billendoekjes. Nu mag hij de kleding vasthouden die ik hem daarna aandoe. Eerst moet het door zijn keuring komen:D

De regel is dat zijn luier en romper vastzitten, daarna mag hij buikdraaien en woelen. Ik krijg die kleren dan ook wel aan. Duurt alleen wat langer. Maar op zijn buik spelen houd hem zoet.
    Soms lukt de romper vastdrukken ook als hij op zijn buik ligt..;)

7. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Hier ook heeeeel herkenbaar. Krijsen en gillen of ze wordt vermoord en continu op haar knieën willen zitten op de commode. Ik geef haar ook telkens nieuwe speeltjes maar ze is er zo op uit gekeken. Voor de tv verschonen kan ik ook wel is proberen. Wat hier ook helpt is om me iPhone te geven. Die van mij zit in een Otterbox dus kan er tegen als id. op de grond wordt gesmeten. Nadeel is alleen dat ik hem weer afpak als ik klaar ben met verschonen en dan is het brullen :D of dat ik hem vergeet mee te nemen naar boven

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

5 keer... my goodness :(
    Hier heel blij dat het doorgaans bij 1 keer per dag blijft. Vaker is tandjes of buikgriep. Of antibiotica.

9. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Heel herkenbaar!

Wij pakte dan altijd de telefoon of ipad zodat ze Bumba oid kon kijken.
    Anders had je de stront overal op de bank/tafel/verschoningskussen zitten.

Sinds een aantal weken is het helemaal over.

Deel Deze Pagina