Dagritme weg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MirjamGoossens, 13 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirjamGoossens

28 nov 2022
    68
    11
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik schrijf toch weer even van me af, want sinds een week voel ik me heel onzeker als moeder.
    Mijn dochter is nu 4,5 maand en we hebben het de eerste 3 maanden heel zwaar gehad, veel huilen en onrust. Na 3 maanden werd het minder door middel van rust en regelmaat en sliep ze overdag veel beter dan daarvoor. Maar sinds een week is het echt weer prut... we staan rond 07.00 uur op, ze krijgt een flesje 180/6, we spelen wat, knuffelen en daarna leg ik haar weer op bed. Ze valt al uit zichzelf in slaap, maar na 30-45 minuten wordt ze vrolijk wakker. Ik probeer nog om haar weer in slaap te krijgen, maar 9 van de 10 keer lukt dit niet. Dan haal ik haar er maar uit, spelen we nog wat en zodra ik weer merk dat ze moe wordt, leg ik haar weer in bed. Maar dan begint het krijsen en schreeuwen. Ze wil dan absoluut niet meer slapen, laat zich ook niet meer helpen om in slaap te komen (wiegen etc). Met als gevolg dat wanneer ze rond 10.30 uur/11.00 uur haar volgende flesje krijgt, ze als een blok in slaap valt... waardoor ons hele ritme weer weg is... voor mijn gevoel loop ik dan de hele dag weer achter de feiten aan.

Ik probeer haar al langer wakker te houden, maar meestal rond de 1.5 uur wakkertijd begint ze al te jengelen dat ze moe is. Ook slaapt ze 's nachts weer een stuk onrustiger, vaker wakker en vroeger wakker.

Ik word hier zo onzeker van, het ging zo goed, maar nu lijkt alles weer van voor af aan te beginnen...

Liefs

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Heeeeel vervelend en begrijpelijk hoor, die onzekerheid, maar dat is het wel met kleintjes, net als je denkt dat je het lekker op de rails hebt dan gooien ze de boel weer om.
    En dit zal zeker niet de eerste keer zijn.

Het komt uiteindelijk goed, het ritme komt wel weer.

MirjamGoossens vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Dat is de beruchte "ik had net mn handleiding af!!!! En kan weer opnieuw gaan schrijven"

Go with the flow, rond 4 maanden zit er ook een sprong. Ze zijn dan heel onvoorspelbaar met slapen

Edit: tandjes kan nu ook vervelend zijn dan zoeken ze gewoon nabijheid

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    welkom bij de 4 maanden slaapregressie! Heeft bij ons 6 weken geduurd. Gewoon NIET willen slapen. Heel onrustig worden als hij moest slapen, schreeuwen krijsen. Dan weer wel in slaap vallen maar letterlijk elke 45 minuten wakker worden (ook 's nachts). Ik denk dat je gewoon maar moet accepteren dat dit erbij hoort en niet te veel ritme verwachten. Gewoon go with the flow inderdaad wat hierboven gezegd wordt.... Makkelijker gezegd dan gedaan haha, maar helaas hoort het er denk ik bij. Wij zijn net weer uit de slaapregressie, maar het was wel even een aantal weken zwaar zeg

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja idd weer een fase/regressie. Wij hadden rond die tijd ook nog niet echt een ritme hoor. Dat kwam denk ik meer vanaf 6 maanden. Toen ging het in bed slapen en langere slaapjes doen veel beter (daarvoor lukte het nog niet om 45 min cyclussen aan elkaar te koppelen).
    Als slapen niet lukt even in de draagdoek laten slapen? Dat was hier rond die tijd altijd de oplossing. Zodat je kindje niet oververmoeid raakt, want dat kan ook weer effect op de nacht hebben.

Deel Deze Pagina