Ik heb al eerder een bericht geplaatst over mijn zoon die geboren is op 1 maart. Hij slaapt overdag bijna niet en na een bezoek aan de osteopaat blijkt dat hij inderdaad wat blokkades in zijn nek heeft overgehouden aan de heftige bevalling. We moeten nu een aantal keer voor een behandeling terugkomen. De klachten van mijn zoon worden echter alleen maar erger. Ik krijg hem amper in slaap op schoot en in de draagdoek slaapt hij ook amper. Na de voeding krijst hij enorm en laat hij veel windjes. Het krijsen begint vaak opnieuw als hij weer aan een nieuwe voeding toe is. Hij ruikt best zuur, geeft vaak een mondje terug, heeft enorm veel kramp, hikt en hapt naar adem. Al zijn neefjes en nichtjes hebben kma, maar zijn grote zus niet. Wat denken jullie? Naar de huisarts voor verder onderzoek? We volgen de leefregels voor verborgen reflux al maar tot nu toe nog zonder resultaat. Hij krijgt Nutrilon ha1 wegens kans op kma. Wellicht al andere voeding proberen?
Naar de huisarts gaan en maak een logboekje met klachten! Sterkte, zo naar om te zien dat je kleintje zich niet kan ontspannen.
Wanneer heeft je kindje de behandeling bij de osteopaat gehad? De eerste drie a vier dagen kunnen klachten verergeren namelijk. Tegen mij werd dat iig gezegd.
Op naar de huisarts! Hou een huildagboek bij en noteer daarbij ook wanneer hij voeding krijgt, huilt (maak verschil tussen jammeren, huilen en krijsen duidelijk), gewoon stil/tevreden is en slaapt. Doe dit voor het liefst een week, in de hoop dat de huisarts je serieus neemt en je eventueel doorstuurt naar een kinderarts. Blijf ook daar het huildagboek bij houden, onze ervaring is dat huisarts bij oudste en kinderarts (de vorige kinderarts) bij jongste totaal niet serieus namen. Elke baby huilt immers... Ondertussen bleken beide kindjes een koemelk allergie te hebben, jongste in combinatie met reflux. De symptomen die jij omschrijft herken ik! Zo zielig, sterkte.
Een osteopaat heeft wel echt een paar behandelingen nodig. Het is, hoe slecht het ook gaat, niet verstandig om meerdere dingen tegelijkertijd te proberen en te wijzigen, hou dat in je achterhoofd. Bij te veel veranderingen creer je onrust en als er iets werkt, dan weet je niet wat. Hoe groot zijn de flesjes? Welke fles gebruik je? Hoelang duurt een voeding precies? Hou je hem rechtop bij het voeden?
Ben ik helemaal met je eens, wil ook niet van alles tegelijk wijzigen. Hij krijgt 80 cc per voeding uit een dr. Browns fles, voedingen duren minimaal 15 minuten en we voeden zo rechtop mogelijk.
Wat hier enorm verschil maakte was bronwater ipv kraanwater. In onze wijk zit er veel kalk in het water. Verder inderdaad niet teveel in 1x veranderen, maar wat ik zo hoor was dat ook niet je insteek. Succes!
Heel goed. Soms kun je in de wanhoop alleen maar denken aan veranderingen om te verbeteren. En juist dan kun je juist onrust creeren. Ik ken het hoor! Dat klinkt wel goed. Ga dan idd naar je ha en laat het dagoekje zien. Het zou de reflux kunnen zijn of idd kea, maar daar heb je dan nu beiden de ha voor nodig.
Ik zou ook even de osteopaat afwachten. Hier ook een paar behandelingen gehad en vooral na de 2e behandeling was het echt ruk, dat ik dacht; WAT heb ik gedaan, het werd naar mijn idee zelfs erger. Na de 3e behandeling had ik een totaal ander kind. Ik zou al wel een afspraak maken bij de huisarts en de situatie door geven. Je kunt het een en ander bespreken dat, zodra de osteopaat niet blijkt te helpen, je de HA kunt bellen en er direct actie ondernomen kan worden. Heel veel succes!