maatjes kleding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Emma73, Feb 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is geboren op 19 januari en was een lange jongen van 54 cm
    Tsja lange mama en familie

Nu is hij bijna 6 weken en 58 cm, 50-56 past hij van sommige merken nog prima en zelfs te groot ( heel apart) maar heleboel niet meer

62 is veel te ruim dus ben ik overgestapt op buitenlands merken
    Ik zit zelf in de kinderkleding dus ideaaaaal dat ik de mogelijkheid heb om ui te testen wat past en niet past.

Maatje 60 cmverkopen ze in Frankrijk. Dus lekker kleding daar gekocht en ook in Engeland.

Wel raar dat ze dit niet in Nederland verkopen omdat er toch echt een flink verschil zit in 50-56 en 62

Wanneer gingen jullie over naar 62 of zou 60 beter passen??

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Hm geen antwoord op je vraag (want dat weet ik niet meer), maar goeie tip! Wij zaten met een soortgelijk probleem toen onze dochter 8 maanden was. Maat 74 was van de meeste kleding echt te klein (vooral mouwen en broekspijpen) maar met maat 80 had ze flappermouwen en moesten we de broekspijpen omslaan. Handig als dat nog eens gebeurt, dan ga ik ook maar eens in het buitenland kijken.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Bij Zara verkopen ze ook om de 4 cm ideaal en super leuk !

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn oudste zoon is vsnaf zijn geboorte in maat 62 gegaan en dat zat net aan.
    hij was 10 pond en 63 cm.

met 3 weken oud zat hij in maat 68.
    Hij was met 4 weken oud ( op geboortedatum hij was 4 wkn te vroeg): 7 kilo en 68 cm.

zoon 2 en dochter zaten met 2 en 4 weken in maat 62.
    Ook zij waren erg groot.

het ligt ook of een kindje mollig is of niet bij de lengte want daardoor hebben ze al snel een maat groter nodig.

5. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is nu 58 cm maar dat was twee weken geleden dus nu misschien al groter. Hij is wel lang maar heel smal gebouwd. Dus al die grote maten zien er niet uit.

Heb veel kleding nu al op zij gelegd voor een eventueel tweede kindje maar ach dat zal ook wel weer zo'n lange lijs zijn

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik heb eigenlijk nooit problemen met de 6 cm verschil tussen Nederlandse maten. Zeker niet aangezien sommige maat 56 groot uitvalt en sommige maat 62 klein. Dan kom je vanzelf ook op 56-62 uit.
    Ik zou er niet aan moeten denken dat de Nederlandse maten om de 4 cm gaan.

Ik ging meestal over precies tussen de maten in. Dus tussen 56-62 ging ik bij 59 cm ongeveer over. Maar dan paste ze vaak ook 2 maten tegelijk. Ik pak langzaam nieuwe kleertjes erbij uit de kast, en te kleine kleertjes doe ik dan wegleggen, dat doe ik niet per maat maar om de paar weken zoek ik uit wat ze past en niet meer past.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    idd zara verkoopt ook tussen maten! ideaal!
    verder begon mijn zoon met maat 44 en na 2 weken maat 50... hij zat pas na een maand of 3 in maat 62...;)

verder vind ik de maten van sommige winkels heel veel schelen hoor! h&m valt hier altijd heel groot.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Tja.... ik weet dat de kleding van de Hema vrij groot valt en bijvoorbeeld Noppies en Feetje wat klein. Zo heb ik gerekt met de grote maat 56 en de kleine maatjes 62 :)

Nu zit hij goed in maat 62 en sommige (wat kleinere) maatjes 62-68.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Hier een grote baby maar geen problemen. Bij de geboorte was hij 50cm en 3235 gram en kon hij zwemmen in maatje 50, nu is 62 bijna te klein. Over het algemeen sluiten alle maatjes goed aan, maar ik denk dat de bouw van een kindje ook mee weegt. Ik vind het meer vervelend als truitjes niet in verhouding zijn. Ik heb kleertjes vanuit duitsland maat 62/68 maar die mouwen zijn veel te lang en het valt ook best groot.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Onze jongen was geen mollige baby maar op 3 maanden deed hij toch maatje 62 aan. Soms mss wel wat te groot, maar dat is niet erg vind ik. Ik heb liever te groot dan te strak.

11. Liekj

Liekj Niet meer actief

onze dochter zat met 3 maanden in maatje 62.. nu heeft ze dat maar heel kort aangehad, want inmiddels al tijdje in 68..

12. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    qua lengte is mijn zoon een lange lijs maar qua omvang niet

Nu is 50-56 nog een soort van te doen in de lengte maar hij heeft nu meestal kleding aan maatje 60 ( uit Frankrijk)
    doordat hij een smal jongentje is verzuipt hij in de 60 cm en 62 helemaal wat betreft de omvang. Daarentegen is 56 weer te klein wat betreft de lengte maar de omvang zou kunnen.

Share This Page