Dreumes 14 mnd wennen op KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Martje81, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn zoon ging ook pas sinds hij 19 mnd is. Hij gaat 1 X pw dus nog lastiger om echt te wennen. Toch gaat het nu al een stuk beter. Eerst wilde hij ook niet eten, slapen en drinken en zat hij steeds bij de juf. Huilen bij weggaan doet hij dan weer niet maar wel bij ophalen omdat hij blij is dat hij mee mag. Inmiddels gaat het super goed. We brengen hem nu vroeger en dan is het nog rustig. Dat werkt voor hem super goed. Hij is dan sneller in goede doen. Inmiddels is hij ook gewend aan de kindjes en eet hij prima. Vaak meer als thuis (laatst zelfs 3 sneeën). Slapen heeft hij zelfs een keet 2,5 uur gedaan. Hij was toen de laatste. Dus maak je geen zorgen want het komt best goed. T is echt een kwestie van wennen en zien dat je hem echt weer komt halen.
    Wel zou ik jouw geval eens met de juffen praten. Ik vind dat ze je snel bellen. Zo went hij volgens mij nooit. Nu leert hij alleen dat als hij hard huilt wel opgehaald wordt.
    Ik weet noet of je werkt? Ik zou het niet kunnen malen of steeds eerder weg te gaan.

Oh ja en hier is vanaf eerste dag wennen ook gelijk wegwezen. Geen dramatisch afscheid etc. Brengen doei zeggen en een kus en dan word geacht dat je gelijk weggaat omdat t veel Makkelijker is voor ff kindjes.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind het raar dat ze je steeds laten terugkomen. Werk je niet als je kind op het kdv zit? Als je werkt kun je toch niet elke keer zomaar vrij nemen, omdat je kind huilt op het kdv? Ze zien je aankomen!

3. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Mee eens. Ik heb ook het idee dat ze het maar "lastig" vinden. Ik zou toch een gesprek aanvragen met de leidsters of vestigingsmanager. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij de hele tijd huilt. Als er bij ons een kindje moeite heeft met de wen periode dan word er tijdelijk een extra leidster op de groep ingezet om de rest van de groep wat op te vangen omdat het vaak 1 op 1 is met een kindje die moeite heeft met wennen.

4. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt dames voor jullie reacties!

Wij hebben een eigen zaak vandaar dat ik nu wel flexibel ben. Maar goed het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze me continu gaan bellen.
    Mijn man wordt er ook gek van. Die zegt ook altijd zo bot: we betalen er toch voor.

Soms wil ik even bellen om te vragen hoe het gaat, maar dan denk ik weer laat maar anders zeggen ze weer kom maar halen. Gelukkig wordt het nu iets minder.

De manager heeft bewust een extra stagiaire op de groep zodat de vaste leidster alle tijd voor hem zou hebben.

Op zich ging het vrijdag wel weer goed. Hij was toen ik aankwam om 13.00 uur beetje aan het jengelen, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij alleen was met een invaller. Jeetje voel me nu echt een zeikerd. Een moeder die altijd wel wat te klagen heeft.

Zoontje was vrijdag zoo blij en vrolijk de hele dag. Hij bleef maar kletsen. Hij heeft zelfs op de groep gelachen en speelgoed aangenomen van de leidster. Nou dat is echt een vooruitgang. Ik benzo trots op hem!

Ik merk wel dat de leidsters hem ook beter leren kennen en er nu ook beter mee om kunnen gaan. Ondanks dat ze zo altijd bellen zijn het ook leuke meiden. Ik blijf wel altijd in gesprek met hun om het voor ieder zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Voorlopig blijf breng ik hem alleen de ochtenden. Is ook minder stress en zodra hij gewend is kunnen we lange dagen proberen.

Het is even een investering maar ik verwacht wel dat het uiteindelijk allemaal waard is. Zoontje heeft het toch wel stiekem naar zijn zin alleen vindt hij het nog eng. En hij is natuurlijk jonger dan alle kindjes op de groep. Het komt vast wel goed.

5. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu?

6. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lief dat je ernaar vraagt! Op zich goed hoor. Hij gaat nu halve dagen.
    Zoontje huilt natuurlijk wel zodra ik hem overdraag aan de leidster, maar na een paar minuten is het weer ok. Verder wil hij wel alleen op schoot bij de leidster anders vindt hij het nog te eng. Soms is hij zo moe van de indrukken dat hij even slaapt op de bank. Helemaal goed! Hij drinkt nu beter en eet ook mee. (Wel gewoon op schoot, maar is geen probleem). Hopelijk komt het met de tijd dat hij ook gewoon zelf durft te zitten of te lopen.

Als ik hem kom ophalen om 13.00 blij om mij te zien en natuurlijk moe. Snel naar huis en lekker dutje doen. Het allermooiste is dat ze me niet meer bellen. Heerlijk hoor. Ze kom ik ook aan mijn werk toe en kan ik daarna weer lekker tutten met me zoontje :D . Even aankijken en zodra hij er aan toe is hele dagen maar we hebben geen haast.

7. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn zeg! Hopelijk voelt hij zich straks veilig genoeg om op eigen benen te staan.

Deel Deze Pagina