Hoe hebben jullie de uren verdeeld en hoeveel dagen gaat je kind naar de opvang na schooltijd? Ik werk nu gewoon 4x8 uur en mijn kind gaat 4 hele dagen naar de gastouder. Ik wil kijken of ik dat anders kan gaan doen als hij naar school gaat, wil m'n werkgever binnenkort een voorstel doen m'n uren wat anders in te delen zodat hij niet 4 dagen naar de BSO hoeft. Want dat lijkt me zo veel voor hem, school is al nieuw en bso is ook heel wat anders dan bij de gastouder waar hij kind aan huis is. De schooltijden zijn elke dag van 8:30 tot 15:30 behalve op woensdag, dan is hij om 12u vrij.
Ik werk 28uur, verdeeld over 3 dagen: ma, di, do hele dagen en woensdagochtend. Hoe werkt jouw partner? Kunnen jullie beide met de werkgevers om tafel om te kijken hoe de tijd optimaal in te delen? Wij hebben het zo geregeld: Maandag en dinsdag: Ik breng kinderen naar school en werk van 9 tot half 6 (dit doe ik elke dag) Man werkt van 6 tot 2 zodat hij de kinderen kan ophalen van school Woensdag: Ik breng de kinderen weg en rijd door naar werk Als ze uit school komen, kom ik ook naar huis Donderdag: Schoonmoeder haalt kinderen op uit school en past bij ons thuis op Vrijdag: Ik ben de hele dag thuis. Op deze manier hoeven de kinderen helemaal niet naar de opvang, en ben ik woensdag en vrijdagmiddag thuis zodat ze kunnen afspreken en sporten. Afspreken (ook heel belangrijk onderdeel van schoolleven) kan alleen niet op donderdag, omdat oma het niet fijn vindt.
Vriend en ik werken allebei voltijds nu. Na de paasvakantie gaat dochter naar school. Ze is pas 2,5 jaar oud, dus naschoolse opvang zie ik nu even nog niet zitten. Wij gaan dus allebei 4/5e werken met ouderschapsverlof. Maandag papa, woensdag ik. De andere drie dagen worden verdeeld onder de grootouders.
Man is op maandag thuis, ik op woensdag en vrijdag. Op dinsdag en donderdag is oma er. Ik werk 28 uur en maak op maandag en donderdag 9 uur
Ik zou proberen om dan 3x9 uur te gaan werken en dan nog 5 uur op een dag dat hij tot 15.30 uur naar school gaat. Of je moet echt alle uren dat hij op school zit kunnen werken. Dan kom je op 31,5 uur. Maar ja, je zit ook nog met reistijd e.d. Dan zou je bijv. 1 of 2 lange dagen kunnen doen en de rest korter onder schooltijd. Of iets juist met voorschoolse opvang. Dat je zelf bijv. van 7.30 - 15.00 uur werkt of zoiets. Ik snap dat je 4 dagen BSO veel vindt. Dat zou ik ook vinden. 3 vind ik toch wel de max. Heb je geen opa's/oma's/familie/vriendinnen/buren die kunnen oppassen? Of bijv. dat jij een dat een vriendje opvangt na schooltijd en dat jouw zoontje een andere dag bij dat vriendje thuis is. Scheelt ook al in de BSO-tijd.
Voorschoolse opvang had ik nog helemaal niet aan gedacht, dat is een goede! Ga eens kijken hoe dat hier geregeld is. Ik heb geen partner dus moet t echt in m'n eentje zien te doen T liefst zou ik m 2 dagen naar de BSO laten gaan. Ik ga morgen eens puzzelen
ik werk nu 24 uur, maar mijn baas wil graag dat ik naar 32 ga.. dus ik ben bekend met de puzzel Mijn zoontje gaat 2 dagen naar voorschoolse opvang en bso. Op onze school is de onderbouw op woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij. Wat ik zou proberen is op ma/di/do lange dagen met bso maken en dan op woensdag en vrijdag een korte ochtend en zorgen dat je om 12.15 weer op school staat. Ik moet zeggen dat ik het zelf wel moeilijk heb met de voorschoolse opvang. Ik breng mijn kindjes om 7:15 ofzo al weg en dan zitten ze echt nog half te slapen. Mijn kleuter gaat bij de opvang altijd eerst even op de bank liggen om nog rustig wakker te worden. Dat breekt mijn hart wel een beetje
Ik werk 32 uur over 4 dagen van 8 uur verdeeld. Hier is het 1 dag oma, 1 dag ik, 1 dag papa, 2 dagen BSO. Vanaf 1 april (dan ga ik 28 uur werken) wordt het 1 dag oma, 1 dag ik (werk dan 's-Ochtends), 1 dag ik (ben dan vrij maar had liever ochtend gewerkt maar was moeilijk), 1 dag BSO, 1 dag papa. Als het kon zouden ze weer 2 dagen naar de BSO gaan maar op woensdag is er geen BSO. Dat ze nu vrijdags niet meer gaan, vinden ze niet leuk. Al heel wat huilpartijen erover geweest. Oh ja, ze gaan ook naar de VSO. 2x inde week.
Man en ik werken allebei 4 dagen. We hebben 2 dagen kdv en tso/bso voor de schoolgaande kinderen. We gaan dan iets voor 8 de deur uit naar het kdv en dan naar school. Om 6 uur sluiten zowel kdv als bso, dus het is altijd een race tegen de klok om beide locaties op tijd te halen. Meestal zijn we iets over zessen thuis. Dan is het eten, wassen en naar bed. Gelukkig maar 2 dagen, want het zijn voor ons alle vijf lange drukke vermoeiende dagen zo. VSO lijkt me helemaal vermoeiend, gelukkig werk ik maar op 10 minuten afstand van school, dus ik ben maar ietsje te laat op kantoor. Mijn man moet om 8 uur al op zijn werk zijn, dus hij kan nooit brengen. Mijn man is 1 dag thuis en ik ben 1 dag thuis. Op vrijdag werk ik vanuit huis, dus dan kan ik ze uit school halen. De jongste gaat wel naar het kdv, want met hem om me heen komt er niet veel van werken.
Mijn collega is (bewust) alleenstaande moeder met 2 kleuters en werkt 4/5de op 5 dagen. Ze werkt gewoon 4 dagen per week 2 uur minder dan het gewoon programma. Zij begint elke dag om half 9 à kwart voor en stopt rond half 3 à 3 uur. Op woensdag halen haar ouders de kinderen van school en passen de hele middag op. Zij stopt dan om half 5 en pikt dan de kinderen op bij oma en opa. Kinderen vinden het fantastisch bij oma en opa . Ze heeft wel het voordeel dat ze maar op 10 minuten van 't werk woont. Ze kan dus de kinderen probleemloos om kwart over 8 afzetten op school en ze gaan oppikken als de school uit is (behalve op woensdag). Voor de vakantie en noodgevallen of late vergaderingen heeft ze een heel netwerk aan familie en de oudste doet ook al graag sportkampen in de zomer. Bij haar werkt dit systeem beter dan als ze haar 30 uur op 3 dagen zou proppen.
Ik werk ook 32 u. Verdeeld over 3,5 dag. Mijn werkdagen zijn ipv van 8 - 17u (geen pauze dus dagen van 9u). Op maandag en donderdag gaat ze naar de VSO en de BSO. Op dinsdag en vrijdag begin ik om 9u zodat ik haar zelf weg kan brengen. Op dinsdag wordt zij opgehaald door haar tante en op vrijdag kan ik haar zelf ophalen omdat ik dan tot 14u werk. Eerder werkte ik 36 u, 4 dagen van 9u (van maandag tot donderdag). Toen moest zij 4 dagen naar de VSO en BSO. Na 1,5 maand was ik het spuugzat. Veel te veel gedoe qua opvang etc. Ik ben sindsdien de woensdag vrij en de vrijdag middag. En ik mag 2 dagen dus later beginnen. Ideaal.
In het begin had ik ook moeite met de VSO! Gelukkig is het bij de opvang erg leuk geregeld en vind ze het erg leuk. Gelijk spelletjes doen of helemaal leuk: De gymzaal in(moet er niet aan denken op de vroege ochtend, haha!) Ook heb ik gewoon geaccepteerd dat het niet anders is. Dat ik nou eenmaal 2 dagen gewoon om 8u moet beginnen omdat het bij mijn werk hoort (en ik al erg bof met het feit dat ik 2 dagen toch om 9u mag beginnen!). De opvang zit ook in de school, voelt dus allemaal erg vertrouwd en geen gezeul op de vroege ochtend. Wij hoeven ''pas'' om 7.35u de deur uit.