Zindelijkheidstraining

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xMelissssssa, Dec 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Ik ben aan t zoeken geweest over zindelijkheidatraining
    Nou heb je overal maar tips en tricks maar ik kom er niet aan uit. Wat is jullie eigen ervaring en manier voor de zindelijkheidstraining?

2. Bobar

Bobar Lid

Sep 12, 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
  3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier vanaf ruim een jaar het potje geïntroduceerd om te verkennen. Vanaf anderhalf aangemoedigd om elke keer wij gingen plassen mee te gaan en op het potje te gaan zitten - eerst met kleren dan zonder. Kwam er iets: laaiend enthousiast doen. Op 22 maand luier uitgelaten, en ze was vanaf dag 1 zindelijk. Sindsdien enkel nog luier voor slapen.

Natuurlijk zal het niet bij alle kinderen zo vlot gaan. Maar het is goed dat je nu al wilt starten. Ik denk dat je de eerste stappen echt voor hun tweede verjaardag moet zetten. Dan willen ze namelijk nog graag pleasen. Eens ouder, zit je volop in de peuterpuberteit en wordt het alleen maar duwen en trekken.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,299
    23,432
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat dacht ik dus ook! En ze gaf ook aan als ze moest poepen. Paar keer op potje geplast en was ze helemaal trots. Maar na 2 weken huilen en "nee!" met op potje gaan en gewoon op de grond plassen als ik de luier afdeed. Dus ik ben er maar weer even mee gestopt.

OT: https://www.bol.com/nl/p/zindelijk-maken-is-kinderspel/9200000000037198/
    Ik heb dit boek gelezen en heb het zo gedaan. Maar nu dus even niet, haha.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,688
    1,862
    113
    Mijn tip: houd het leuk ze is nog zo klein.
    Ze weet dus al waar het potje voor is, gewoon elke keer vragen en nee is ook een optie.

Dochter vanaf 1 op de wc gezet voor ze in bad ging, deed soms een plas, maar vaak ook niet. Met 1,5 een keer geprobeerd zonder luier, maar ze snapte er echt nog niets van, liet alles lopen en had niet door dat zij degene was die de natte vloer veroorzaakte. Met 26 mnd luier uit en in een ochtend zindelijk. Met veel ongelukjes die ochtend, maar ze snapte toen wel dat zij plaste en dat daarom de vloer nat werd. Ook weinig ongelukjes gehad.

Zoon met 1,5 begonnen, na de lunch op de wc. Met 20 mnd het aantal keer verdubbeld, elke luierwissel zonder poep op de wc. Met 23 mnd gaf hij het zelf aan dat hij moest. En was meteen dag en nacht zindelijk. Hij kon nog niet goed praten, maar wc kon hij wel vertellen. Paar ongelukjes dat het te lang duurde voor er een wc/potje beschikbaar was.

Share This Page