Eten/drinken dreumes van 1 jaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Judith01, Aug 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judith01

Judith01 Bekend lid

Nov 16, 2014
    709
    552
    93
    Het zal wel het zoveelste topic over dit onderwerp zijn.. maar ik zit toch ergens een beetje mee.

Het cb gaf ons als tip om ook op voedingscentrum.nl te kijken voor het eten/drinken.
    Dit heb ik wel eens gedaan, maar was al maanden geleden, dus ik dacht vanmorgen, ik kijk er eens op.

Dit is ons dagmenu:

ontbijt: 1 boterham met margarine + beleg (jam, sandwichspread, kipfilet, appelstroop, smeerleverworst enz) + thee
    tussendoor: koekje met diksap (heel erg verdunt)
    lunch: 1,5 boterham + melk/karnemelk (100 ml)
    tussendoor: 1 tot 1,5 stuk fruit
    avond: warme maaltijd + yoghurt na (100 ml)
    voor het slapen: bekertje warme melk (gewoon halfvolle 100 ml)

Op het voedingscentrum lees ik eigenlijk dat je zo vaak mogelijk groente+fruit op brood moet doen, 1x per dag iets van jam of kipfilet.
    Moet zeggen dat als we aardbeien hebben hij aardbeien op brood krijgt, af en toe een banaan, maar meestal gewoon "normaal" brood beleg. Ook af en toe een half boterhammetje met pindakaas.

Ook staat er dat je ze het beste 1 x per week een koekje kan geven.

En zo ook nog wat over het drinken. Eet onze dreumes nou echt zo slecht en ongezond?
    Onder koekje versta ik trouwens iets van een baby/dreumes koekje, rijstewafeltje, rozijntjes, zoiets

2. helma85

helma85 Bekend lid

Dec 3, 2013
    683
    43
    28
    Vind het een mooi schema. Zoiets doen we bij mn dochter ook. Enkel krijgt ze geen melk meer voor het slapen gaan. Ze eet eigenlijk ook zowat alles wat wij ook eten, behalve scherp gekruide producten.
    Af en toe krijgt ze ook wel eens een spekje of zacht snoepje.
    Maar ze is voornamelijk gek op warm eten!

3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,307
    113
    Het lijkt me geen verkeerd eten en weinig overbodig. Persoonlijk zou ik de dikssap vervangen door water, heb je later weer profijt van. Koekje zou ik nog weg laten en verder gaan met soepstengel, rijstwafel, rozijntjes, cracotte of eigen merk.

Betreft brood en hoofdmaaltijd veel groente en fruit maar voor beide deden we veel uitproberen en proeven. Hij lust nu ook heel veel (2jaar en zo lang dat duurt)
    Hij krijgt ook hagelslag en pasta op brood, lekker afwisselen. Smoothies zijn hier ook een succes!

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Zo ziet ons dagmenu er ook ongeveer uit hoor. Lijkt mij prima. Hier krijgt ze 's morgens en 's middags een bekertje diksap, ook erg verdunt, en verder water. Dat weet ze ook een vind ze prima. Ze komt zelfs wel eens om water vragen. Verder krijgt ze ook wel koekjes en ik wissel het af met rijstwafeltjes.

Fruit op brood heb ik eerlijk gezegd nooit gegeven, dat vind ik echt een ontzettend gesmeer. Verder krijgt ze hier van alles op brood. Zolang je alles met mate doet is het goed volgens mij.

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ziet niet slecht uit. Bij ons alleen geen diksap. Vind zoete sapjes beetje onzin, en drinkt water met veel plezier.
    S morgens 2 stuks fruit en s middags als tussendoor wisselen we heel erg af tussen rauwkost, koekje, rijstwafel enz. En hij lust geen yogurt dus krijgt weer wat fruit als toetje (meestal gewoon beetje appelmoes of stukje watermeloen)

Hier ook nooit fruit als beleg gehad (hij eet al te veel fruit zo los). Is gek op jam en appelstroop, maar hij eet in principe gewoon alles op brood.

6. vd21

vd21 Niet meer actief

Vind t er ook goed uitzien hoor :) . Wij hebben niet eens een schema of vaste tijden. Ze krijgt elke dag diksap en een koekje en ook vaak wat chocopasta, ik lig er niet wakker van
    Ze eet 2 porties fruit op een dag samen met haar boterhammen maar niet als beleg

7. Judith01

Judith01 Bekend lid

Nov 16, 2014
    709
    552
    93
    Bedankt voor de reacties en tips!
    Het valt dus allemaal wel mee gelukkig..
    Misschien moet ik maar gewoon niet meer op die site kijken ;)
    Toen hij een maand of 7 a 8 was zag ik dat er bij het dagmenu 3 lepeltjes fruit stond... vond ik ook zo vreemd! Hier werd toen gewoon een stuk fruit helemaal opgegeten.

Share This Page