Educatief speelgoed dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ZoWelkom84, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik ben al even op zoek naar leuk educatief speelgoed voor mijn zoontje. Puzzels vindt hij erg leuk, vormpjes ergens in doen vindt hij leuk. Lego hebben we staan, maar heeft er iemand nog leuke tips?

Ook speelgoed dat niet per definitie educatief is is goed. Hij is nu 15/16 maanden.

Alvast bedankt!

2. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Autootjes vinden ze bij mij altijd leuk (zowel de meiden als m'n zoon)
    'Tekenen' met speciale krijtjes voor peuters.
    Plastic Nijntje blokken zijn hier ook favoriet
    En de ballenbaan/olifant van V-tech. Ik ben nooit zo van het speelgoed met veel geluid/licht/toeters en bellen, maar een paar van die dingen zijn altijd wel leuk. En deze zeker! :)
    Ook superblij worden ze van een sleutelbos (je hebt ze van plastic voor babies, maar een paar oude echte sleutels met n sleutelhanger eraan.. kan niet beter haha :D)

3. MiaMaria

Grappig mijnjongste is ook van april '16 :)

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Die ballenbaan/olifant zijn ze daar niet iets te 'oud' voor inmiddels? Zit daar genoeg uitdaging in?

Zijn het van die wasco krijtjes? Bedoel je die?

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Oh echt?! Grappig!

6. MiaMaria

Ja zoiets, wascokrijtjes of potloden speciaal v peuters. Wat betreft de olifant.. mijn oudste en middelste vechten er nog om op leven en dood :D

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Mijn oudste was bang voor die olifant. Zal hem weer eens gaan pakken voor de jongste, kijken wat zij ervan vindt.

ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  8. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Heb je een la met lege bakjes en deksels? Hier absolute favoriet... :rolleyes:
    Verder wordt hier door de jongste veel gespeeld met de keukenspulletjes die nog van de oudste zijn geweest. Ik heb geen keukentje, maar de pannetjes en plastic etenswaren worden veel gebruikt.

De blokken heeft hij ineens door, dus zelf torens bouwen en de duplo wordt ook regelmatig gepakt.

9. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Kijk eens op grimms houten speelgoed, ook haba heeft wel leuke dingen.
    Wij hebben de auto's van grimms, de bakjes met poppetjes, huisjes.
    Van haba sorteer en magneet speelgoed.

10. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Hier zijn auto's en de houten treinbaan een hit. Eerst maakte ik zelf een baan voor hem en dan reed hij met alles over de treinbaan heen. Ook dingen die er niet op passen :D. En nu met 20 maanden maakt hij zelf een baan.. kan hij het heel druk mee hebben.
    Nu sinds kort een knikkerbaan, alleen is dat wel een ding om samen te doen.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.708
    5.734
    113
    Puzzels vind mijn dochter al een tijdje erg leuk en duplo. Kleien en tekenen ook.

12. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
  13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Toet toet auto's van vtech vonden mijn neefjes super leuk. Hier hebben ze erg lang mee gespeeld. En verder muziek instrumenten (als je dat zelf wil, haha).

Er werden knutselspullen genoemd, van ses hebben ze verschillende dingen voor vanaf 1 jaar. Zou ook makkelijker vast te houden moeten zijn.

Deel Deze Pagina