Kerst vieren met 9 weken oude baby en verkouden familielid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NoavL, 24 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoavL

NoavL Nieuw lid

24 dec 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

Even een vraagje van (waarschijnlijk) een overbezorgde moeder van een kleine meid van 9 weken: morgen zouden we kerst gaan vieren met familie maar mijn zus is verkouden. Zouden jullie dit verzetten ivm de risico’s voor mijn baby of is dat overdreven?

alvast bedankt voor jullie mening:)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou dat niet doen nee. 1 of 2 weken later gaan veel baby's al naar de opvang, daar blijft ook niet iedereen weg met een snotneus.

Jessi79 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Met 9 weken zijn ze hier ook naar de KDV zijn gegaan, waar t ene na t andere virus rondwaait. De ene is van half december, de ander eind november, met 9 weken ben je dan ook vol in t seizoen der virussen nog.

Als je kindje kwetsbaar is (prematuur, ondergewicht, afwijking etc) dan zou ik niet gaan.

Is dat alles niet van toepassing en je hebt geen vakantieplannen, zou ik wel gaan, maar dan even niet kroelen/vasthouden en wel letten op ventilatie.

Meestal liggen die ukkies toch bij je te slapen of in de wagen/bedje. Dat is al meer afstand als guppy's bij de kdv waar de nieuwsgierige aagjes vol over elkaar heen snotteren en niesen.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    #4 GroeneBomen, 24 dec 2023
    Laatst bewerkt: 24 dec 2023
    Nee hoor. Ik niet. Ik heb daar echt geen moeite mee. Virussen ontkom je niet aan. Kijk als t familielid nou echt ziek ziek is.... maar verkoudheid kun je gewoon niet aan ontkomen. Als je rondje supermarkt doet met de kleine heb je genoeg gesnotter.

Hoe sneu ook, ze moeten ook weerstand opbouwen door en alles vermijden kan gewoon niet. Betekend niet dat je zus de baby in t gezicht moet hoesten natuurlijk maar je kan t gewoon niet vermijden.

Mijn uk had al in de kraamweek een virus te pakken en ja werd er erg ziek door (opgenomen geweest 2 nachten). Maar met 2 broers die wel naar school en opvang gaan, ontkom je er gewoon niet aan. Hij is al vaak ziek geweest nu maar aan de postieve kant, zijn weerstand wordt steeds sterker. Ik hou mijn man ook niet thuis van zijn werk omdat ie mogelijk daar wat op kan lopen en het thuis door kan geven

spruitje80 vindt dit leuk.
  5. Mamavan123

Mamavan123 Bekend lid

20 apr 2023
    577
    509
    93
    Ik zou verzetten of afzeggen heel overdreven vinden. Als je al angst hebt voor een verkoudheid zou ik je zus vragen om de baby niet vast te houden/ aan te zitten.

6. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik zou het niet verzetten. Mijn vierde werd in de kraamweek al verkouden van haar broers. Je kan het niet voorkomen. Je kan ook zelf ziek/verkouden worden en dan geef je je kleintje ook niet een weekje weg toch :)

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Ik vind het overdreven en zou gewoon gaan
    Ze is bijna 3 maanden

ik ben zelf ook ziek geweest in de kraamweek van de jongste maar ja dat hoort erbij
    Ze zal nog vaak genoeg verkouden worden

8. NoavL

NoavL Nieuw lid

24 dec 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Oké bedankt voor jullie mening! Heeft me over de streep getrokken. Ik hoor overal die verhalen over het RS virus en was daar een beetje te bang door geworden. Fijne dagen!

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik ben er voorzichtiger mee geworden.
    Onze zoon heeft toen hij 4 week was het rs virus gehad.
    En m'n vriendin haar dochter heeft het met 8 week gehad.
    Beide kinderen opgenomen geweest met een sonde en aan de zuurstof. Dus ja ik kijk er wel heel erg mee uit.

10. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.319
    1.416
    113
    Vrouw
    Nee. Maar mijn 2e en 3e waren gelijk in de kraamweek al verkouden want ja, oudere kinderen in huis die op opvang en school zaten. Toen heerste het RS ook erg (mijn jongste is in oktober geboren) maar ik kon dat toch niet voorkomen. Dus nee, ik laat dat wel los. Bovendien gingen ze bij mij rond die tijd ook naar de opvang dus dan is het helemaal een bacillen bron…

11. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Ik zou ook gaan, maar je zus wel vragen afstand te houden. Verkouden baby's zijn zo zielig! Maar met zo'n kleintje is afstand houden nog wel haalbaar, gewoon even niet op schoot en zo.

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.912
    8.083
    113
    Ik zou niet gaan. Ik zou proberen een eerste verkoudheid zo lang mogelijk uit te stellen. Dat is hier ruim 6 maanden gelukt. Ik vond verkoudheid zo eng, nu nog soms.

Deel Deze Pagina