Dreumes weigert te slapen, tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LolaBloem, Aug 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

zoals de titel het zegt

Ze word standaard om 6:30 wakker en blijft rondhuppelen door het huis. Weigert middagdutje (denk oke...?) maar weigert vervolgens ook nog eens om 20:00 in bed te liggen!
    Soms blijft ze zelfs wakker tot 23:30 en dan hoor ik af en toe een gilletje omdat ze uit bed gehaald wil worden. Word er echt gek van, om vervolgens de volgende ochtend om 6:30 gewoon klaar wakker te zijn!

Wat ik eb geprobeerd: voor ik haar in bed leg in bad doen: helpt niet want nu is ze nog wakker..

Flesje geven voor t slapen helpt ook niet meer

Speentje ook niet

Muziekje ook niet

Doodstilte in huis ook niet

Warm is het niet want haar kamer is lekker fris (als ik haar voel is ze ook niet aan het zweten)

Ik word er gek van :( ben hele dag bezig en wanneer zij eindelijk slaapt middernacht kan ik niet meer slapen door de muggen!

2. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Hmm. Lastig he.

Hoe oud is ze? Maand of 15? Gokje?

Die van mij bijna 15 maanden en in een sprong. Merk er weinig van moet ik zeggen, maar merk wel dat hij s middags niet slaapt of een stuk korter dan normaal.

Wat hier s avonds helpt als hij niet wil slapen.

Ik leg hem in bed met het zelfde riedeltje:
    Vandaag was dat: douchen. Afdrogen. Samen op de grote stoel een verhaaltje lezen. Nog een paar slokken water (we zijn net van dr laatste fles af) en dan naar bed.

Soms gaat hij meteen slapen. Vaak is het nog even huilen en jengelen. Laat ik dan even doen. Na 5 minuten ga ik naar boven. Haal hem uit bed. Nog even kroelen op de grote stoel. (Licht uit laten en niks zeggen. Alleen kroelen) en dan weer in bed leggen en dan gaat hij pas slapen.

Hij wil altijd nog even kroelen s avonds. Best lief.

Als hij te vroeg wakker is leg ik hem vaak gewoon weer terug. En als hij dat niet lukt geef ik hem een fles met wat gewone melk of optimel ofzo. Heeft hij toch wat vulling. Vaak draait hij zich dan nog even om.

LolaBloem likes this.
  3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Was hier ook wel rond die leeftijd, 's avonds liep ze vaak nog uren te keten.
    Maar ze was er zelf altijd wel vrolijk bij dus daar had ik dan verder ook geen last van. Ik ging ook niet steeds terug of zo, ik bracht haar naar bed en dat was dat. Ik had gewoon de avond voor mezelf maar hoorde af en toe wat gebrabbel en dergelijke uit de kinderkamer komen.
    Ik zou er dus geen aandacht aan besteden, of ze moet echt gaan huilen .

4. MHV

MHV Actief lid

Feb 10, 2013
    435
    30
    28
    Zolang ze niet huilt zou ik het lkkr laten.
    Ze verwerkt de dag gewoon op die manier.
    Oordoppen indoen als jij gaat slapen ? En muggenspray kopen!

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Wij hebben hier nu dat haar kamertje niet te harden is (ik overweeg inmiddels een mobiele airco) en als ze moe wordt is ze van zichzelf al een straalkachel (net mama). Dus die gaat in de avond voor een tukkie, en geregeld pas tegen 21:00-22:00 voor de nacht naar bed. Nu slaapt zij zonder sturing ook rustig uit tot 09:00-09:30, ze hoeft niet naar kdv want man heeft 7 weken vrij, dus komt ze geen slaap tekort. Maar anders jodelt ze de hele boel bij elkaar, prima zolang t gezellig is maar bij een bepaald toontje (is nog gezellig maar gaat binnen 5 minuten omslaan) haal ik dr maar uit.

Dan doen we spontaan alsof t gewoon dr middag tuk was, lekker ff spelen met water in de achtertuin, happie en wat drinken (intussen alle ramen tegen elkaar open en koele lucht naar binnen proberen te krijgen) en doen t avond riedeltje gewoon nog een keer.

Dr gaan ook avonden goed en dan is de avondtuk, de nachttuk. Maar mocht t niet gaan volgens planning dan houden we gewoon twee keer t avondritueel. De enige bonus die zij heeft is dan twee maaltijden (de tweede (meestal dan iets van een boterham oid) uiteraard meer voor decoratie) en twee toetjes op 1 avond, zijnde griekse yoghurt ach, zij ook een keer feest. Heel gek, die boterham gaat zelden op, maar die yoghurt is nooit een probleem :p.

Als t straks weer normalere temperaturen is komt ze wel weer uit op dr gewone tijden. Op de dag kan ze nu ook dr energie ook niet lekker kwijt en is ze aan t mekkeren, hangen, vervelen, gaat weer spelen en vervolgens vindt ze t weer te warm en staat te hijgen als een paard. Middag tukje was vandaag ook weer een drama, ik zoek t gevecht niet op, ik heb t ook warm en kan ook niet alles doen wat ik zou willen vanwege de temperatuur en pak dus de makkelijkste route binnen de voor haar bekende patronen.

Dan maar een extra ronde, ze is goed op dr gewicht dan zal me die bak griekse yoghurt echt een worst wezen. Gelukkig destijds een kort avondpatroon gekozen: Eten, toetje, tanden poetsen, liedje zingen en naar bed en met 1 standaard zinnetje de deur uit. Badje/douchen of voorlezen doen wij specifiek niet in bed ritueel, dus de "schade" van een herhaling is ook niet al te groot.

Share This Page