Dreumes 15 maanden slaapt al 8 nachten niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dag dames,

Mijn zoontje is nu 15 maanden en sinds vorige week is hij de hele nacht wakker. Hij slaapt hooguit 2 uurtjes. Als we hem s'avonds om 19.30uur op bed doen dan slaapt hij een uurtje en dan begint het feest. Dan zijn we gewoon tot diep in de nacht bezig om hem in slaap te krijgen. En tegen de ochtend, als wij er dan uitmoeten, dan valt meneer in slaap. Ik moet zeggen dat het ons nu wel aardig op begint te breken aangezien wij gewoon de volgende dag moeten werken. Het is ook niet dat hij dan s'morgens langer slaapt, meneer is gewoon om 07.30uur wakker (als ik vrij ben en in het weekend, anders maak ik hem om 06.30uur wakker en hij slaapt dan net).
    Wie herkent dit? :( Zeg me alsjeblieft dat het een fase is!

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja is een fase, een van de vele zeg ik maar alvast. Wat hier hielp, is haar veel later op bed leggen dan normaal, zo rond 22u. Gewoon de hele avond laten spelen beneden. Veel heb je dan niet aan je avond, maar ja, als je kind de hele avond ligt te huilen en te spoken, heb je dat ook niet.
    Wil je niet bang maken maar hier heeft dat 'feest' ruim 2 maanden geduurd. Succes.... het gáát over!

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Oorpijn? Fase? Last van tandjes? Aandacht?

Ach, wie zal het zeggen?
    Ik vraag hier al echt wat mijn dochter wilt. Ik noem verschillende dingen op en op een gegeven moment krijg ik een duidelijke JA
    Misschien kun je het eens proberen?

Je kunt ook eens wat minder laten slapen overdag, flink moe maken door naar buiten te gaan, in bad doen, vast bedritueel (eerst gaan we boekje lezen en dan ga je slapen) en ik zeg op een gegeven moment 'En nu is het klaar' dat werkt soms ook.

Succes, het gaat vanzelf wel weer over hoor!

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Misschien een paracetamolletje voor het slapen gaan? Misschien heeft hij wel ergens pijn (tandjes oid)

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja met de tandjes is hij ook nog bezig, maar ze zijn wel door nu. (De onderste 2 snijtanden). Wellicht is hij nu met de boven snijtanden bezig. Ik geef hem Chamodent en een paracetamolletje voor het slapen gaan.

Hem overdag minder laten slapen is ook geen optie. Hij slaapt al niet veel overdag (1,5uur) en als ik hem wakker maak uit zijn slaap is meneer de hele dag niet te genieten. Als hij oververmoeid is dan slaapt hij helemaal niet. Dan is hij gewoon té moe om te gaan slapen.

Wat ook het geval is, is dat hij op het moment (nou ja dat moment duurt al enkele weken) niks eet. Pap s'morgens gaat er niet in, brood een paar happen, avondeten al helemaal niet. Het enige wat hij eet is nog een beetje fruit. Soms heb ik het idee dat hij wakker wordt van de honger, maar als ik hem dan wat geef eet hij het ook niet dus tja.

Heb er zelfs aan zitten denken om naar een osteopaat te gaan. Mischien ligt het wel dieper. Ik weet het niet. We hebben al zoveel geprobeerd en op een gegeven moment ga je het gewoon wat verder zoeken. Dalijk denk ik na 2 maanden nog steeds dat het een fase is en heeft hij mischien wel wat. Dus ik ga gewoon eens en afspraak maken en kijken wat het doet. Baad het niet dan schaadt het niet zeg ik altijd maar.

Magoed, meneer ligt nu op bed. Iets later dan normaal maar dat zal waarschijnlijk niks helpen. Hij zal zo wel weer wakker worden en dan begint het feest weer...
    Ik verlang zó om naar m'n bed te gaan maar ik zie er ook enorm tegenop om weer de nacht in te moeten gaan.
    Heb hem gister naar m'n schoonouders gebracht zodat ik ff kon bijslapen.

6. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

HIer exact hetzelfde probleem, ook bij 15 maanden.

Slapen gaat wel wat beter dan bij jou, maar vanaf 04.30 uur zijn papa en mama lekker wakker ;)
    Ineens huilen als we hem naar bed brengen. Van een zeer goed etent manneke naar een zo goed als niet etent manneke. Ik probeer de hele dag van alles...maar meneer wil alleen komkommer, tomaat, crackertjes, heeeeeel misschien een stukje fruit of een speculaasje...maar that's it!
    EN inderdaad, alsie wakker word en ik bied hem eten aan, neemt hij het niet.

Ik heb me laten vertellen dat dit een fase is...daar houd ik me aan vast en ik blijf keurig wachten op de dag dat het weer beter gaat ;)

Ik blijf meelezen :D

Groetjes Marieke

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    misschien die beruchte 15 maanden sprong? hij heeft alleen 2 tandjes door als ik het goed begrijpt? misschien zullen de rest heel snel achter elkaar komen.
    wat doet hij dan als hij niet slaapt?huilen?bij mama willen zijn?
    ik hoop dat het niet lang duurt.heel veel strekte!
    je hebt van die fases inderdaad dat eten en slapen heel slecht gaat.je kunt proberen zoveel mogelijk laten te drinken.

8. MiSe

MiSe Niet meer actief

Zou idd even naar de huisarts gaan, even alles uitsluiten. 2 uur per nacht slapen, zoveel nachten achter elkaar.. misschien heeft hij een oorontsteking oid.

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi meis!

Ik denk dat we onze sprongenmonstertjes-topic maar weer nieuw leven in moeten blazen! :D
    Ik denk namelijk dat het fase is. Ik weet niet of je mijn topic vorige week had gelezen, maar Zoë is ook een draakje momenteel met slapen in de avond/nacht...
    Ze slaapt wel in, maar meldt zich soms voor middennacht en anders na twaalfen! En dan is het drama! We krijgen haar niet meer in slaap. Alleen als ze tussen ons in ligt, dus dat is momenteel elke nacht het geval (stiekem best gezellig hoor ;) )

En eten is ook niet echt groot succes. Ik vraag me inderdaad ook regelmatig eens af of ze 's nachts geen honger heeft!

Ik kan me voorstellen dat jullie inmiddels gebroken zijn, en jij helemaal met die kleine beeb in je buik!! Ik weet hoe het voelt, meis...
    Luister naar je gevoel!

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hey meis!

Oh gelukkig weet je wat we nu doormaken op dit moment en zijn we niet de enige. Pff het is zo slopend he. Ik verlang zo om te gaan slapen maar zie tegelijkertijd ook elke keer weer op tegen de nacht omdat ik weet hoe die weer zal verlopen.
    Was al even aan het Google-en en las al dat het met enge dromen te maken kan hebben. Tja...
    Zullen we idd het 'Sprongenmonster' topic maar weer nieuw leven in gaan blazen?

Edit: @ Lisszy, het 'Sprongenmonster' topic is gesloten!!! :$

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh ja, dat gevoel dat je zo moe bent maar zo opziet tegen weer een dramanacht..
    En je hebt je rust nu hard nodig, dat maakt het dubbel zo zwaar..
    Hoe is het nu? Is Ryan nu ook wakker?

Belachelijk dat ie gesloten is!
    Gelukkig hebben we hyves nog!! :D

12. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hey meis ;)

Ik wilde van de week ook al de sprongenmonsters omhoog halen, maar bleek inderdaad gesloten. Zou die opnieuw geopend kunnen worden denk je? En anders maken we een nieuwe :D

Hier is het niet (meer) zo erg als bij jou en Lisszy, maar we kunnen er wel elke nacht minimaal 1x uit. Ik denk dat het bij Aaron echt te maken heeft met het ontwikkelen, want hij kletst als een gek opeens.

Sterkte lieverd!

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik vraag wel even aan een modje of ie geopend mag worden!

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou inderdaad ook eerst naar de HA gaan en kijken of er iets lichamelijks aan de hand is.

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier preciesss hetzelfde meegemaakt,heeft ongeveer 2 weken geduurd. Hier gaat ie al laat op bed ( half 10) en werd dan vanaf 12u om de uur wkkr en maar blijven huilen, zelfs als we hem oppakten. Enige wat beetje hielp was tussen ons in leggen, maar hij bleef heeeele nacht draaien en maar draaien en maar huilen en maar kreunen..Vervolgens idd half 8 klaarwakker en nietsss willen eten behalve fles melk, lange vingers, pap door melk en sap.

Wij hebben hem maar steeds bijons gelegd, want laten huilen was geen optie aangezien meneer t volhield hoelang wij t ook volhielden.

Nu ineens sinds 4dgn slaapt ie door en gaatzelfs ietsje eerder op bed! :) yoehoeee!!! 9u op bed ( half uur eerder) en hij huilt tussendoor 1x en valt na 2min weer in slaap en slaapt tot........11u in de ochtend door!!!!! Ik maak hem niet wakker, blijkbaar was ie zelf ook gesloopt en zit nu beter in zijn vel en wij kunnen t inhalen ook wel gebruiken, vooral als je zwanger bent vd 2de zoals jij ben je idd nog erger gesloopt!

Ik hou t ook maar bij een fase en je kindje geeft vanzelf aan wanneer die stopt helaas. De 15maandensprong? Ik geloof erin! hahaha :)

Succes meid, het is erg zwaar, maar o zozielig ook voor die kleintjes

Deel Deze Pagina