Mini wil absoluut niet in bad. Alles hebben we geprobeerd. Hij lijkt doodsbang te zijn voor water. Ik heb in zijn babytijd babyzwemmen gedaan met hem en dit vond ie hartstikke leuk altijd maar door omstandigheden mee gestopt. Iemand tips? Fijne Pasen dames!
Helaas geen tips. Ik lees wel graag even mee. Onze kabouter vindt knuffelzwemmen heerlijk, maar het bad heeft hij echt een hekel aan. Onbedaarlijk huilen, in bad gaan staan en proberen eruit te klimmen... Pff...
Een fase hoop ik. Ik heb hetzelfde hier maar dan opeens met de douche. Juist zo lekker makkelijk af en toe een snelle douche. Maar dochter lijkt ook doodsbang dus ik vermijd het voorlopig maar even. Gewoon in bad. Maar samen douchen vindt ze niet erg maar daar heb ik niet altijd tijd voor. Misschien kun je dat als alternatief proberen om samen te douchen? Het badje even vermijden en over week of twee weer proberen?
Voor nu laten gaan, later weer eens proberen. Mijn dochter had een periode dat ze én niet in bad wilde, én niet onder de douche. Toen dus maar met een doekje en een bakje water afgeboend. Na een paar weken weer de douche proberen: prima. Paar weken later bad geprobeerd: ook prima
Samen douchen een idee? Mijn zoon heeft ook periodes dat hij niet alleen in bad / onder de douche wil. Dan ga ik gewoon mee.
Ha lieve meiden. Samen douchen ook geprobeerd. Met papa, mama en met z'n drieën (haha erg he) Denk dat ik het dan inderdaad maar even laat gaan en hem inderdaad met een sopje verfris. Maar alle tips nog steeds welkom!
Heeft hij bepaald speelgoed wat hij heel leuk vind en wat nat mag worden? Misschien werkt t om dit hem zelf in t badje te laten doen en er mee ( hij buiten t bad ) te laten spelen... Wellicht dat hij uiteindelijk ziet dat t bad leuk is en wel weer in bad durft/wil. Hier gaap knuffie soms gewoon mee in bad. Dit werkt touwens alleen bij t baby badje natuurlijk.. Die hebben wij nog omdat we zelf geen bad hebben. Maar wellicht in t grote bad eerst droog er in en pas later wat water erbij ipv direct in t waterz.
Boek hoe moet je een wollige mammoet wassen zal wel kunnen helpen wellicht en probeer eens spuit eiren vormpjes van boon en vangnetje met spinnen van boon (green jump) hier is echt bezigheid dopjes op en af.
dochterlief haat douchen, maar nu ik in de afwasteil een schuimend sopje maak met badeenden, badstickers op de vloer, wil ze wel komen spelen. ondertussen was ik snel haar haren, oksels en kruis. en de rest dat spoelt wel schoon. (manlief of ik douchen samen met haar)
Hebben jullie een groot ligbad? Of een babybadje? Wij gaan altijd mee in bad, met al zijn badspeelgoed. En dan samen spetteren Ook onder de douche gaan we samen. Onder de douche zet ik hem gewoon op de grond, wat eendjes erbij en dan tussendoor wassen, afspoelen en warm houden met de douche.
Hier is bad gaan prima totdat de haren gewassen moeten worden dat vindt ze helemaal niks water op haar bolletje.....ik snap ook totaal niet waarom?!?