Dreumes 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe ziet zijn/haar dag er zo'n beetje uit? Hoeveel slaapt ie, eet ie en waarmee speelt ie? Wat kan hij allemaal of nog niet?
    Dit is niet bedoeld als aftroef topic maar meer om te kijken en te vergelijken en er wat van op te steken!

De mijne:
    - slaapt snachts van ca 19:30-19 uur (tegenwoordig wordt ie weer iets eerder wakker maar voor 7:30 halen we hem er niet uit)
    - hij deed tot voor kort 1 middag dutje van ca 1,5 uur, nu zijn het er weer 2, een langere van ca 2 uur en 1 korte van ca 3 kwartier
    - hij loopt sinds kort en houdt erg van klimmen
    -hij zegt nog geen woord alleen mama, pappa (volgens mij niet bewust) en o-ooh (als hij iets laat vallen)
    - hij eet ca 2,5 boterham per dag en ca 250-300 gram avond eten
    fruit ins tukken.
    - hij drinkt nog uit een tuitbeker (ik oefen veel te weinig met open beker), eet zlef brood in stukjes en kan een vork en lepel aardig gebruiken (als hij en mamma ;)er zin in heeft)
    - qua speelgoed vind hij vooral dingen met muziek interessant. Boekjes beginnen nu pas te komen. En knuffels vindt hij fijn, daar sleept hij de hele dag mee. Blokken daar gooit hij alleen maar mee.
    - hij houdt heel erg van buiten spelen, liefst in de zandbak, glijbaan, wipkip en heeft sinds kort erg veel interesse in (huis)dieren!

En jullie dreumes??

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    -Mijn dochtertje slaapt van 19-7 uur
    -1 middagdutje van 13.00-15.00 ongeveer
    -loopt nog niet, wel aan 1 handje. Gaat sinds vandaag de trap op:)
    -zegt inmiddels, papa,aai,op,uit,mamamama, asjjj (alsjeblieft) en verder nog een hoop chinees:D Ook kan ze goed duidelijk maken wat ze wil. Als je vraagt wat doet de vis doet ze hapbewegingen met haar mond en als je vraagt wat doet het konijn gaat ze snuiven:D
    -eet 's morgens 1 boterham en 's middags 2, verder fruit een koekje, 2x melk en eet lekker met de pot mee.
    -ze drinkt uit een nuby rietjes beker maar tuitbeker kan ook en ze kan ook drinken uit een gewone beker.
    -qua speelgoed zijn juist boekjes favoriet hier hihi, en nog steeds de stapelbekers. Ook duplo vind ze leuk!
    -Is ook veel buiten, zandbak hebben we sindskort maar zand vind ze eng haha. Verder vind ze het leuk om te fietsen en van de glijbaan af te gaan. Ook intresse in dieren hier idd, ze is sowieso al gek op onze kat maar als we buiten zijn en ze ziet een dier begint ze meteen te wijzen.

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma is dan al 16 maand, maar ik doe ook even mee.

- Ze slaapt van 19 uur tot meestal 8 uur.
    - 's Middags van half 1 tot half 3 ongeveer.
    - Emma loopt nu een dikke maand denk ik en klom al overal bovenop voor ze kon lopen ;).
    - Emma zegt wel wat woordjes: Mama, Heitie (papa in het fries), ding dong (= klok), dish (=zitten), kokken (=sokken), dicht, o-ooh, boem, kijken, mooi, uit, klaar, bal en een aantal geluidjes van dieren kent ze.
    - Emma heeft nu een moeilijke fase qua eten, maar ze at altijd 's ochtends een bord pap (200 ml?), een boterham tussen de middag en 's avonds 1,5 aardappel met 1 grote schep groente (tussendoor een koekje en wat fruit, dat vind ze heerlijk!)
    - 's Ochtends krijgt ze thee uit de fles en verder drinkt ze de hele dag uit de tuitbeker. Ik begin wat meer te oefenen uit een gewone beker en dat doet ze erg goed, wanneer ze er zin in heeft. Ze kan ook uit een rietje drinken en zo'n knuipfruitding kan ze ook zelf.
    - Emma eet nu alles zelf, ook het warm eten (zelfs het toetje!), met veel geknoei, maar het wordt telkens beter.
    - Qua speelgoed... Hmm, ik denk haar hondjes, autootje, bal en buiten spelen idd vind ze erg leuk.
    - Oja, Emma houdt enorm van zwemmen! Dit doen we dan ook regelmatig.
    - Poezen, hondjes en paardjes is ze ook gek op, zelf hebben we geen huisdier.

Zoiets?

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    De mijne:
    - slaapt snachts van ca 19:30-19 uur (tegenwoordig wordt ie weer iets eerder wakker maar voor 7:30 halen we hem er niet uit)
    Charlotte slaapt van 20-7.30
    - hij deed tot voor kort 1 middag dutje van ca 1,5 uur, nu zijn het er weer 2, een langere van ca 2 uur en 1 korte van ca 3 kwartier
    Hier slapen van (gemiddeld) 10.30-13u, daarna niet meer tot 20u
    - hij loopt sinds kort en houdt erg van klimmen
    Loopt alleen sinds zaterdag, heeft 3 volle maanden alleen aan handjes, achter loopkar en poppenwagen gelopen. Achter karretje ook rennen met flink tempo. Nu nog beetje wankel alleen. Klimmen ook op en af de bank en de trap staat met stip op 1!
    -hij zegt nog geen woord alleen mama, pappa (volgens mij niet bewust) en o-ooh (als hij iets laat vallen)
    Zegt sinds een maand of 3 bewust papa en mama, bah en hebben. Sinds dit weekend ook duidelijk hallo en sinds een maandje ongeveer dag (da) als we weggaan.Verder heel veel onverstaanbaars :D
    - hij eet ca 2,5 boterham per dag en ca 250-300 gram avond eten
    fruit ins tukken.
    Hier ongeveer hetzelfde eten, weinig tot geen tussendoortjes want dan heeft ze geen honger als ze moet eten. Drinken uit gewone beker gaat prima maar voor het gemak van mama :) nog regelmatig een tuitbeker
    - hij drinkt nog uit een tuitbeker (ik oefen veel te weinig met open beker), eet zlef brood in stukjes en kan een vork en lepel aardig gebruiken (als hij en mamma ;)er zin in heeft)
    Eet bijna alles zelf met vork, met handjes heeft ze nooit gedaan, altijd vorkje gehad. Met lepel gaat sinds een paar weken ook redelijk goed maar ook nog vaak mis.
    - qua speelgoed vind hij vooral dingen met muziek interessant. Boekjes beginnen nu pas te komen. En knuffels vindt hij fijn, daar sleept hij de hele dag mee. Blokken daar gooit hij alleen maar mee.
    Speelgoed met muziek vindt ze totáál niks aan, nooit mee gespeeld. Veel met blokken gespeeld, knuffels sleept ze mee maar boekjes vindt ze geweldig. Ook is ze erg blij met haar houten loopfietsje, zit een bakje op en daar doet ze altijd de paardjes van de boerderij in en uit. Ook favoriet: potten met deksel en een schoen met klitteband :D Kan 1000x open en dicht haha.
    - hij houdt heel erg van buiten spelen, liefst in de zandbak, glijbaan, wipkip en heeft sinds kort erg veel interesse in (huis)dieren!
    Heel graag buiten, schommelen, glijbaan, zandbak vindt ze vies, dan steekt ze haar handje uit en zegt 'bah!' dus die hebben we (nog) niet aangeschaft. Dieren zijn favoriet, ze ziet elke vogel, hond en kat die langsloopt en wijst naar dieren. Ook kinderboerderij was groot succes afgelopen weekend.

Nou, heel verhaal :D

5. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Joleijntje:
    SLAPEN - slaapt 's avonds tussen 20:00 en 22:00, dan krijgt ze een flesje en slaapt vervolgens door tot 7:30

DUTJES - ze doet afwisselend dutjes van een uurtje rond 11:00 en rond 16:00.

GROVE MOTORIEK - ze is hypermobiel en staat of loopt nog helemaal niet. Tijgeren doet ze sinds een maand en op haar knietjes zitten kan ze ook sinds kort.

TAAL - Ze praat ons de oren van het hoofd en heeft een woordenschat van ongeveer 50 tot 60 woorden die ze ook heel duidelijk uitspreekt. Varieert van papa en mama tot tafel, stoel, koekje, pingding (= pinguin) en zelfs korte zinnetjes zoals: "mama mij mee !".

ETEN - Ze drinkt een flesje als ze uit bed komt, lunch gewoon mee met een boterham en wat vruchtensap en ze eet 's avonds sinds een week gewoon met de pot mee. Om 22:00 wel nog een extra flesje voor de nacht.
    Tussendoor eet ze nog meestal een hele peer of een banaan en drinkt een bekertje magere yoghurt met kc erdoor.

TAFELMANIEREN - Ze kan uit een gewone beker drinken, maar let nog niet zo goed op... dus meestal met een rietje, dat is veiliger voor haar kleertjes. Ze eet zelf met een lepel of een vorkje.

SPEELGOED - qua speelgoed houdt ze vooral van boekjes. Ze vind het heerlijk om te kleuren met waskrijt en speelt veel met kleertjes, die ze probeert aan te trekken. Of ze scheurt foldertjes in kleine stukjes. Laatste tijd wil ze veel dingen in een doosje stoppen en er weer uithalen.

FAVORIETEN - Ze vind het helemaal geweldig als we naar buiten gaan en is gek op andere kindjes en baby's. Die probeert ze altijd aan te raken en dan roept ze: "Kindje !". in de supermarkt probeert ze altijd vanalles uit de rekken te plukken als mama even niet oplet ;)

GEWICHT/LENGTE - Ze is nu 83cm en weegt 9600gr. Ze heeft een enorme bos lang bruin haar dat mooi krult en mooie blauwe oogjes.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Leuk om te lezen dit!
    Ben benieuwd wat ons zoontje weegt en meet, de "14 maanden afspraak" is bij ons verschoven en een "15 maanden" afspraak geworden, en heb ik donderdag...

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Oh hier met met 14 maanden 8370gr en 74cm. Klein ukkiepukje dus.

8. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    @Druif78 - Spannend... blijft altijd weer leuk om te zien hoe ze gegroeid zijn hè ? Ik vind 15 maanden zo'n leuke leeftijd ! Okay, op de driftbuien na dan... ;)

@Chantal74 - Is inderdaad een klein ukkepukje. Schattig ! Zeker als ze al rondstapt, dat staat zo lekker eigenwijs :)
    Hoop zo dat ons meisje gauw leert staan en lopen... Joleijn is ook wel erg lang voor haar leeftijd hoor... komt omdat papa 2 meter is, denk ik.

9. Jompie

Jompie Niet meer actief

Onze dochter is iets ouder maar goed.:
    - slaapt snachts van ca 19:30 tot 8.00

- doet meestal 1 middag dutje van ca 1,5 uur

- loopt sinds haar 1e verjaardag en houdt erg van klimmen en rennen met als gevolg vallen:)

-zij zegt: papa, mama, douchen, badje, oma, lammetje, appel, bedje, pooh, bumba, bah en o-ooh als ze weer eens valt of iets laat vallen. Verder zijn een hoop gebrabbel waarvan wel duidelijk is wat ze wil. En anders sleurt ze je gewoon mee naar het geen ze wil.
    Bijv. als ze honger heeft neemt ze je mee naar de keuken en zegt dan mmmmmmm en begint te smakken:D

- zij eet ca 3 boterhammen per dag, is dol op fruit en eet 'savonds met de pot mee. En krijgt voor het slapen gaan nog 1 fles.

- zij drinkt nog uit een rietjesbeker (ook ik oefen te weinig met open beker ze vat het nog niet helemaal), eet zelf brood in stukjes.Avond eten gaat meestal met haar handen maar begint het ook te proberen met haar bestek.

- zij is dol op boekjes, blokken, auto's, en boerderij en boot van fisher price. Verder speelt ze graag buiten in de zandbak en tuin met de hond. Knuffels vindt ze alleen leuk om mee naar bed te nemen(sinds aantal weken groot bed, dus kan erg veel in;)).

- achterop de fiets of met de auto mee is ook een van haar grote favorieten. Helemaal als we dan ook nog naar kinderboerderij of speeltuin gaan.

10. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    -Roos slaapt van 19.00-07.00-08.00.
    -Dutje s'middags van 12.30-14.30.
    -Ze loopt langs te tafel en bank,achter loopkar en aan twee handjes,verder scheurt ze in haar loopstoel overal heen.
    Ze is een beetje traag in het grove motoriek,sinds vorige week schuift ze pas op haar billen...
    - Ze zegt papa,mama,opa,poes, is ( vis ) dada ( dag ) bah,au,die en verder heel veel gebrabbel....
    _ s'ochtends krijgt ze bambix pap,s'middags met geluk een boterham,fles peutermelk,na de tukkie fruit en s'avonds warm eten en om 19.00 pyamapapje.
    Drinken van sap vind ze niet zo,ze kan uit een gewone beker drinken maar vaak de fles uitgemak en dat wordt ook niet zo knoeiboel...
    -Speelgoed,heel veel,als ze maar lekker kan rommelen en vooral dingen erin en eruit halen favoriet,blokken en buitenspelen,het hobbelpaard de zandbak....
    _Gewicht en lengte was met 14 maanden 11,5 kilo en 80 cm,flinke dame dus.

11. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid slaapt 's nachts zo'n 13 uur en overdag zeker nog zo'n 2,5-3 uur, soms in 1 slaapje, soms 2..
    Ze is vrij rap in d'r lichamelijke ontwikkeling, ze loopt al een paar maanden, klimt trappen, en begint nu te rennen. Ook praat ze erg veel, niet alleen brabbelen, ze zegt al best veel woordjes (30-40 ofzo, ben opgehouden met tellen). Ze zegt ook 'oh-oow' als ze iets laat vallen..;).
    Eten, daar is ze niet zo'n ster in. Sinds een week wil ze het zelf doen, daarvoor wilde ze alleen gevoerd worden. Brood en pap eet ze nog steeds niet zelf. Ze eet een bord pap, 1 boterham en avondeten (de ene dag meer dan de andere dag). En als ze er zin in heeft ook een stuk fruit.. Ze drinkt ook alleen uit een tuitbeker. Ze kan ook uit een pakje drinken (rietje) of en beker, maar daar gaat ze mee gooien, dus dat laten we nog even liggen tot het wat warmer wordt.
    Ze is ook het liefste buiten, spelen met de bal, in de zandbak of de speeltuin. Fietsen en wandelen vindt ze heerlijk (en mama ook!), dus we zijn blij dat het eindelijk beter weer wordt. Ook vindt ze beesten (kinderboerderij, eendjes voeren) erg leuk.
    Thuis speelt ze veel met muziekdingen, boekjes, knuffels en allerlei soorten bakjes.

Ze is meestal vrolijk, en kan zichzelf goed vermaken!

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hier is het zo (zoontje is bijna 15 mnd).

SLAPEN - van 1945-745u. En een middagslaapje van 1,5-2 uur.

GROVE MOTORIEK - loopt sinds ruim anderhalve maand. Klimt overal op en is enorm op ontdekkingsreis.

TAAL - Papa (Bapa), Mama, Bal, Die, Aai en heel veel in zijn eigen taal. Knikt als wij ja zeggen en schudt zijn hoofd als wij nee zeggen, zegt ons dan soms ook na.

ETEN - Ontbijt met 2 boterhammen en oefenbeker melk (ik hou hem nog vast ivm geknoei ;)). Tussendoor fruit in stukken, middageten 2 boterhammen, middag yoghurt, avondeten +/- 250 gr en daarna nog yoghurt.

TAFELMANIEREN - Rietjesbeker. We oefenen wel met oefenbeker, maar ik hou hem nog vast. Bestek wordt een t*ringzooi. Hij eet wel vanaf vorkje, maar ik prik het eraan.

SPEELGOED - ballen!

FAVORIETEN - Buiten spelen, dieren.

GEWICHT/LENGTE - vrijdag naar CB, ik schat ongeveer 13 kilo en 83 cm.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    - ons zoontje slaapt van 19.30 tot 7 uur á 7.30
    - heeft 1 slaapje van 1,5 uur
    -hij eet 2,5 á 3 boterhammen en altijd heerlijk zijn verse fruit en groente:)
    - loopt sinds een maand heel goed los
    -zegt nog niet zoveel alleen mama en dada dat is papa.
    -spelen kan hij heel goed en vindt bijna alles wel leuk. Vooral zijn megablockstafel, auto's, treinbaan, boekjeslezen. Buitenspelen (lopen) vindt hij ook te gek. Hij gaat al van de glijbaan (natuurlijk met onze hulp)
    - hij drinkt nog uit een tuitbeker gewone beker lukt ook nog niet
    - eet stukjes zelf met zijn handjes, nog niet met vork of lepel.

14. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    Hoi

Mijn dochtertje is 15 maanden 81 cm en 12 kilo
    flinke dame en heeft nog niet veel haar ken geen staartje maken hellaas

Slaapt s´avonds van 19.30 uur tot 9.00u a 9.30u
    krijg dan pyamapapje in een fles (houd ze zelf vast)
    12.00u 2 sneetje boterhamen maak niet uit wat erop zit ze eet alles
    alles soorte fruit vind ze lekker ,diksap als drinken
    13.00u tot 15.00u middagslaapje
    17.00u een prakkie eten lust ook van alles
    ze drinkt uit een tuitbeker en vanaf 10 maanden uit een rietje ook ,dus pakjes drinken met rietje ken ze ook uit drinken
    met een beker ben ik wel aan het oefen ze ken het soms wel maar meestal word het knoeien
    eet af en toe met lepel en vork word wel vaak knoeien maar wel leuk om te zien
    ze liep helemaal los net 3 dagen voor de verjaardag
    met 10 maanden liep ze langs de tafel en oversteken naar de bank
    ze speelt graag met de poppen ,flesje geven enz
    zandbak,speelhuis,glijbaan in de tuin vind ze ook prachtig
    blokken bouwen ,boekjes ook wel meer plaatjes kijken dus voorlezen lukt niet
    ze is gek op huisdieren ja wij hebben zelf 2 honden en 1 papagaai
    ze ken al delen met de honden en ze geeft snoepjes aan hun echte vrienden dus
    praten doet ze niet veel , mama,inplaats oma zegt ze me moeder de naam janny,die,bal
    ze doet wel dingen na met doen bv wat doet een hond dan zegt ze woef ,en eendje ,als ik zeg wat is papa dan tik ze met de vinger op de hoofd GEK,
    en hoeveel hou je van papa dan doet ze met de handjes de lucht in zoveeeeel
    en waar is papa en doet ze centjes na
    wasgoed op hangen ,tafel afdoen , help op haar manier mee
    ja knikken en nee

maar verder is het een heel rustig kind

gr Citta

15. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid woog trouwens bij 14 maanden 8,5 kilo en was 76 cm lang.. Ze heeft blonde haren wat een beetje krult in haar nek, sinds kort kan ze 2 staartjes. Ze heeft groene ogen..

Deel Deze Pagina