Even een vraagje over dag en nachtritme. Ik heb het idee dat mijn zoontje het dag en nachtritme (die zit er natuurlijk nog niet inMaar ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven..) heeft omgewisseld. Hij slaapt de hele dag geweldig goed. Heeft 4 uur tussen zijn flessen en slaapt meteen tevreden door als hij op is tot de volgende voeding. Soms hoor ik hem wat morren maar over het algemeen slaapt hij de hele tijd. Maar in de nacht blijft hij wakker na zijn flesje en lijkt niet voldaan. Speentje wil hij niet na de fles ervoor wel. Ook laat hij op de dag 4 uur ertussen en in de nacht komt hij na 2,5 a 3 uur. Vannacht ruim 2 uur bezig geweest met hem de tweede voeding en die daarvoor ging redelijk goed. Erg slopend want ik heb ook nog een dreumes rondlopen van 22 maand. Overdag laat ik hem beneden slapen ivm ks en in de avond gaan we naar boven. Er loopt natuurlijk een klein schreeuwertje in huis dus ik had zelf het idee dat hij misschien gewend is geraakt aan geluid.. Hij heeft ook 6 dagen in het ziekenhuis gelegen waar natuurlijk ook de hele tijd geluid is. Wie o wie heeft er een tip om dit patroon te doorbreken of zal ik toch echt even door moeten en wachten tot hij het zelf gaat doen?
Hoi, Mag ik vragen waarom je 4 uur tussen de flesvoedingen overdag laat zitten? Ik weet ook niet hoeveel hij per x drinkt? En bij mij werkte het goed om mijn dochter ieder slaapje in haar bedje te leggen op haar kamer met de gordijnen open, zodat het licht is. Overdag praat ik veel tegen haar tijdens de fles en alles en 's nachts praatte ik vrijwel niet of zachtjes. Ook had ik standaard een soort van vast ritme zodat het steeds voor de kleine voorspelbaar wordt wat er gaat komen: wakker, verschonen, voeden, spelen/knuffelen en na 1 á 1,5 uur weer naar bed. En n avondritueel heb ik vanaf het begin gedaan. Soms had ik het idee dat het nergens op sloeg, maar heb nu het idee dat dit duidelijk voor haar is (ze is nu 13 weken) om lang te gaan slapen. Maar jou kleintje is nog maar 2 weken, lees ik nu? Dan denk ik dat je het ook nog even de kans moet geven, want het regelt zich toch wel vanzelf denk ik. Misschien doe je dit al op dezelfde manier, maar misschien heb je er wat aan? Succes Groetjes Hanneke
Overdag zoveel mogelijk licht, dus dat het duidelijk is dat het dag is. Inderdaad overdag geluid maken en 's nachts zachtjes doen. Wat bij ons ook heeft geholpen is het badje naar de avond verplaatsen. Daar werd hij lekker moe van en sliep heerlijk daarna. Telkens een vaste volgorde aanhouden helpt volgens mij vanaf 8 weken. Verder is het gewoon afwachten denk ik. Bij ons draaide L in het begin ook de dag en nacht om, maar is vanzelf goed gekomen. Hij slaapt nu echt goed door 's nachts. succes!
Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik laat nu 4 uur tussen de voedingen omdat ik hem elke keer wakker moet maken voor de voeding die hij vervolgens niet lekker op drinkt. Telkens stimuleren en verslikken omdat hij in slaap valt. Hij lijkt ook erg hongerig want hij krijgt dus nu 6 flessen van 90+3 hij woog maandag 3250 gram dus als ik op het pak kijk is het de hoeveelheid goed maar het cb vond het te veel. Ik kijk vooral naar mijn zoontje en zie dat hij dit lekker op drinkt en meestal tevreden is.. Overdag in licht doe ik, in de nacht met een klein lampje. Hij slaapt de hele dag direct na zijn voeding en na wat knuffelen leg ik hem in zijn wandelwagen bak beneden te slapen. Afgelopen nacht heeft hij netjes 4 uur tussen de voedingen gelaten! Is beter dan 2 uur bezig zijn om in slaap te krijgen en dan na 1 uur weer willen voeding van half 12 ging perfect. Na 3 kwartier lag hij tevreden in bedje te slapen. Maar de voeding van half 4 was waardeloos. Hij melde zich niet zelf maar na het verschonen wat nu echt moest omdat we dat om half 12 niet hadden gedaan was hij klaarwakker. Flesje ging super maar daarna was hij klaarwakker.. Was ook niet voldaan.. Speen geprobeerd maar die wild hij niet. Na ruim 1 uur maar 30 cc gemaakt en gegeven en toen sliep hij eindelijk tevreden.. Dus conclusie niet tevreden na de nachtfles.. Maar ik kan hem niet nog meer voeding gaan geven lijkt me? Of zal ik moeten proberen om eventueel forte te gaan geven? Pff ben nu echt kapot van die uren wakker in de nacht en mijn vriend ook en die moet gewoon weer werken.. Gelukkig is mijn oudste nu even naar het kdv en kan ik hopelijk zo nog even bijslapen..
Oja gisteravond badje gedaan en daarna de fles. Toen bleef hij wakker maar wel tevreden. Bij mij lekker in slaap gevallen en De voeding daarna ging dus super. Alleen ik ben niet van plan om Robin elke dag in bad te doen want tot nu toe redden we dat nog ff niet qua tijd.. Maar om de dag of om de 2 dagen moet gaan lukken.
Dat herken ik! Misschien wil ik het wel allemaal te snel op de rit hebben... Hij slaapt overdag heel goed en ligt dan in zijn eigen bedje boven. Ik geef borstvoeding en na de regeldagen van vorige week heb ik er nu weer een ritme in zitten met hem. Alleen 's avonds na de voeding om ongeveer 22.00 uur/23.00 uur, blijf hij jammeren en huilen tot aan de volgende voeding. Hij lijkt echt te weinig te hebben dan en vraagt om het uur meer tot zo'n 2.00 uur/3.00 uur. Als ik hem rond die tijd nog een keer voedt, slaapt ie wel en dan ook meteen zo'n 5 á 6 uur achter elkaar. Geen idee waar het aan ligt, maar het breekt me wel op. Voor mijn man vindt ik het extra vervelend, want die wil weer op tijd naar zijn werk en zou dan om 6.00 uur op moeten. Dat lukt nu niet omdat hij dan maar 3 á 4 uur slaap heeft. Lastig, lastig, lastig!