Dames, ik wil graag even jullie mening over het volgende: Mijn dochtertje is woensdag 6 maanden en sinds een weekje drinkt ze haar flesjes niet meer leeg. Ze krijgt 3 flessen van 180+6 en 1 van 150+5 en meestal blijft er zo'n 40cc over. Voorheen nooit, ze dronk alle flessen leeg. Ze redt 4 uur tussen de voedingen ook niet meer, ze heeft dan ontzettende honger, maar laat toch voeding staan.. Ook krijgt ze 's ochtends fruithap en 's avonds groentehap. Ze heeft nooit luieruitslag gehad tot een paar dagen geleden. Inmiddels zijn haar billen vuurrood en ook een beetje kapot, heel sneu. Veel zeveren en overal op bijten doet ze ook al een tijdje. In haar mondje is echter nog niks te bekennen, geen verdikking, geen wit puntje, niks... Kunnen dit toch tandjes zijn? Wat is jullie ervaring? Ik hoor het graag! Groetjes Masu
Ja hoor, dat kan. Tandjes moeten eerst door het botvlies heen en dat is pijnlijk. Botvlies is erg gevoelig en het komtop dat moment onder spanning te staan. Op een later moment komt het tandje dan pas door het tandvlees heen. groetjes
Vooral het kwijlen, overal op bijten en de luieruitslag klinkt als tandjes. De flesjes niet leegdrinken en toch eerder komen voor een fles kan nog weleens te maken hebben met de 6 maandensprong.