te zwaar..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lenaroos, 25 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

He meiden!

Mijn meisje is te zwaar. Ze zeiden het niet letterlijk op het cb maar wilde wel weten wat ze allemaal krijgt.

Ons meisje is 67.5 cm en ahum... 9465 kg

Ik ben soms bang dat ze (nu al) met overgewicht begint. Het zit helaas in de familie.

Ze krijgt 3 flessen en twee boterhammen, fruit, warm eten met toetje en een tussendoortje met dik sap, thee of water.

Ben ik raar bezig als ik alles wil verminderen?
    ochtendfles van 150 naar 120
    Middagfles thee mengen met melk 150 naar 90
    Avondfles 180 naar 150 ( ik durf deze er nog niet af te halen )

Kleiner toetje, geen diksap en kleiner tussendoortje.

vinden jullie dit beter denk je? Of loopt ze het er straks wel af?

En tot wanneer geef je de melk in een fles?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Babies zijn niet te dik, ze zijn hooguit zwaar.
    Het eetpatroon zit er normaal uit maar als je bang bent voor overgewicht dan is het belangrijk een gezond eetpatroon te hebben en te houden.
    Ik zou;
    - diksap beperken
    - geen toetje (pas wanneer er meer flessen vanaf zijn)
    - boterhammen beleggen met mager beleg (en afwisselen)

flessen kun je afschaffen wanneer je kindje goed drinkt uit een andere beker

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Qua melk zit ze maar iets aan de ruime kant: tot 1 jaar hebben ze 500 cc zuivel nodig. Daar kun je dus wel iets in minderen, want ze krijgt ook nog een toetje.
    Weet niet wat voor toetje je geeft? Als haar gewicht zo hoog is en het in de familie zit, zou ik iig iets zonder toegevoegde suikers geven, dus eigenlijk heel simpel yoghurt.
    En wat voor brood eet ze? Gewoon bruin brood?
    Op zich lijkt er weinig mis met je schema, alleen dus de zuivel wel wat aan de hoge kant, (en zuivel zet wel gemakkelijk aan).

4. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Je dochter is bijna 11 maanden lees ik?

Ik zou me geen zorgen maken hoor. M.aaike is bijna 9 maanden en ik denk rond de 11 kg. Ze is een flinke mollige meid, maar zo zag ik er ook uit als baby. En daar is nu niks meer van te zien! Mijn ouders zeiden dat zodra ik kon lopen (met mijn 1e verjaardag), de kilo's stil stonden. En van het mollige was in de kinderjaren ook niks meer van te zien.

M.aaike krijgt ook nog 3 flessen (drinkt niet alles op), 1,5 boterham (met alleen boter) , fruit, warme hap, pap, diksap. Heel soms een tussendoortje, maar dat is dan vaak weer fruit of een stukje rijstwafel.
    Wij staan onder controle van de kinderarts en hij vond haar gewicht geen probleem! Niks om ons zorgen over te maken :) .

5. Lenaroos

Ze krijgt altijd yogurt ja. De avondfles houd ik nog even aan, omdat ze nog niet zo lang doorslaapt. de 22.30 fles is er nog niet zo lang af :)

en ze krijgt bruin brood.
    bedankt voor de reacties. Ik ben best wat onzeker erover. CB deed niet heel moeilijk hoor. Maar ik voel me een feeder ofzo ;)

ik ga eerst maar eens wat minder melk geven..

6. raspberry

Als die avondfles er pas net vanaf is, zou ik denken dat haar gewicht daarmee te maken heeft. Maar: doorslapen heeft vaak niet zoveel met honger te maken hoor... :) Dus gewoon naar een normaal zuivelschema voor haar leeftijd en dan zal het wel bij gaan trekken :)

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik zou gewoon géén suiker geven, weet niet wat voor toetje ze krijgt? En diksap is volgens mij ook bomvol suiker...

Food under 1 is just for fun! (WHO)

En wat de andere dames ook zeggen, straks gaat ze ineens lopen, en dan vallen meeste kindjes inderdaad stil qua gewicht en groeien gewoon nog de lengte in! ;)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Diksap zitten natuurlijke suikers in, uiteraard is een teveel daaraan niet goed, maar het zijn geen toegevoegde suikers dus het zit em echt nietin de diksap.
    Zuivel ietsje minderen, verder veranderen kindjes vaak enorm als ze gaan kruipen, lopen of in de lengte gaan groeien.

9. raspberry

Fruitsuikers zetten net zoveel aan als kristalsuiker. Ik lees bij TS geen vreemde hoeveelheden diksap, maar elke beker diksap zet dus wel degelijk meer aan dan water en thee.

10. Lenaroos

Ik deed ook wel wat in de yoghurt. Maar zonder lust ze dus ook wel.

Nu hopen dat ze in de lengte gaat groeien want ze is best kort ook.

bedankt voor de reacties !

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zie dat je 10 Bv hebt gegeven, Bv is supervoedzaam, Bv kindjes zitten wel vaker hoog in de curve en trekken gewoon weer bij. Ze hebben juist minder kans op overgewicht maar dat wist je vast al ;) Zou je niet te gek laten maken. Lucas is bijna 12 kg en krijgt nog moedermelk dus ik weet waar het van komt. Laat je niet te gek maken hoor. de focus ligt tegenwoordig extreem op gewicht en iedereen die wat afwijkt van de normaal curve moet meteen op dieet

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Met 11 mnd was mn dochter 9,1 kilo en zij zat iets onder t gemiddelde zij was alleen wel 73 cm(gemiddeld)

Dus jouw dochter is niet dik maar omdat zij kort is kijkt dat zo!!!

Mn dochter was 3 weken terug 10,3 kilo (-1) en 81 cm ze is flink de lengte in gegroeid. En ze eet meer dan jouw dochter :)

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik zou me er ook niet zo druk over maken en zeker niet haar eten gaan beperken... Althans zeker niet op de melk die ze nog hard nodig heeft!
    Als je ergens op wil letten zou ik in ieder geval geen koekjes oid geven en evt minderen met diksap. Maar daar zal het ook niet op aankomen... Ga in ieder geval geen magere of lightproducten geven! Ze hoeft niet op dieet!
    Er komt straks ook een fase waarin ze dus meer gaan bewegen (lopen en zo) en minder gaan eten, dat trekt meestal wel weer recht hoor!
    Zie in ieder geval geen gekke dingen in het eetschema.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.951
    113
    Vrouw
    Dat las ik ook inderdaad. Had hier ook een mollig meisje puur op borstvoeding.
    Die ook wat laat was met lopen. Dus de eerste 2 jaar een bollie.
    Nu is het een slanke lange dame!
    Haar zusje was en is een petit dametje. Ook op bv. Dus tja....

Feitelijk gezien kan je beter de curve op borstvoeding.com nog eens invullen aan de hand van je cb-boekje. Kijk eens wat ze daar bij doet. De curves die het cb gebruikt zijn nl geschikt voor kv-kindjes,en zij heeft 10 maanden bv gehad!

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Je meisje is mooi op gewicht voor haar leeftijd.
    Alleen wat klein kwa lengte daarom is ze ietwat mollig.
    Als ze de lengte inschiet is ze precies goed.

Mijn meisje was met bijna 11 mnd 10, 7 kilo en 82 cm.
    Zij was net iets zwaarder dan gemiddeld maar ook veeeel langer.

Komt vast goed als je meisje de lengte inschiet.

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou geen diksap geven en zoiezo niks met suiker
    Ook beter geen brood geven of anders haver of speltbrood
    Geef gewoon beter meergranen pap op water basis en ipv boterhamen groente/fruit nog keer.
    Verder toetjes zou ik afschaffen.

Het is zo dat eerste 2 jaar bepalend voor de gewicht. Als ze te dik is dan zal zijn hele leven aanleg hebben. Het is wel verschil tussen groot en dik.
    Zit ook beetje in genen dus als jullie ook overwicht zijn of juist niet.
    Cb controleert nu extra streng omdat er zijn gewoon erg veel dikke kinderen in nl

Mij vrindien was ook roekeloos met eten ook diksap en toetjes etc ook zwaar overwicht cb was in schok nu bij 2 jaar.
    Ze gaat soort "verplicht" met dietisme aan de slag voor het naar beneden brengen. Ze was ook erg zwaar gewoon vanaf maand of 5 erg dikke kind. Mijn vrindien dacht niet dat het erg was en nooit over nagedacht tot cb liet haar grafiek zien.
    We zeiden ook dat haar maar elke keer zei zei dat het goed komt elk kind is dik soort puppyvet.

Ik weet het niet ik kijk wel daar streng op. Hier geen diksap geen potjes niks. Ze mag 2x per week danoontje omdat ze kwark niet lust maar is enige

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik hou van mollige baby's!!
    heeft ze ook nog een lekkere bol met haar?
    Rode appelwangetjes?
    dan kom ik even ruilen oke.. (1 dagje maar :D)

Heerlijk toch. Strakjes krijgt ze een groeispurt. Dan zie je haar bijna groeien, per dag!

Hier is ze periodes bol, en periodes lang.
    Laat het cb maar kletsen, zolang je (naar mijn mening hoor!) niet roekeloos met suikers bent, ben je goed bezig

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Geen brood?!
    Natuurlijk moet het meisje wel brood eten!
    Enige wat ik zou aanpassen is geen diksap meer, tot het eerste jaar krijgt dochter alleen water.
    Onze jongste is 8 maanden en weegt net zoveel als jou dochter! Ze is alleen wel wat langer maar de verhouding zal hetzelfde zijn.
    Ze krijgt 2 flessen van 180+6, 1 fles van 120+4, 1 boterham met boter, avondeten en 1 stuk fruit. Yoghurt lust ze niet dus ze eet geen toetje.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wat bv betreft is waar maar niet altijd.
    Mijn vriendin gaf 9 mnd bv en toch ze is wel dik gebleven.
    Ik geef alleen fv en mijn dochter precies gemiddelt.
    Dus het verschilt. Het ligt aan metabolisme van kind sommige hebben aanleg voor sommige niet. Ik ken mensen die vreten als 2 mensen alles op en blijven super mooi slank ook al eten ze maar vet en suiker

TS moet gewoon doen wat ze zelf wil.
    Vind ze dat ze mollig is dan moet ze aanpassingen in eetpatroon maken.
    Vind ze dat niet dan moet ze gewoon lekker niks doen.
    Vind de vraag beetje achterhaald: welk reactie wil je? Medelijden of dat mensen zeggen is indd zo of dat ze zeggen dat het niet zo is?
    Naar mijn persoonlijke mening vind ik haar gezien lengte en gewicht wel te dik. Andere vinden van niet dat kan ook ;)
    Doe gewoon lekkker wat je zelf wil/vind

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Haar kind is niet dik ze is gewoon niet in de juiste verhouding. Gewicht van haar dichter is gemiddeld en ik gok lengte -1. Zeer waarschijnlijk gaat het gewicht stiller staan en groeit ze goed in de lengte. Dan is ze gewoon in goede verhouding of misschien zelfs "te dun".

Mijn dochter is ook altijd tussen -1/0 geweest met gewicht. Maar ze was toch ff dikkie. Ze was gewoon kort en tussen door maakte ze groeispurtjes in lengte waardoor ze normaal/dun is.

Maar goed jij zou jouw kind al op dieet zetten wanneer t +1 is.

Deel Deze Pagina