Dreumes 16 maand overtuigd vegetariër.. :-S

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaEsther, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ze alleen geen vlees wil eten, zou ik geen multivitamine geven ...

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Hoe apart dat voor jou ook klinkt na je twee vleeseters: het gedrag van je jongste is eigenlijk het meest normaal. Kinderen krijgen heel minimaal de smaak mee van wat de moeder eet via het vruchtwater. Dat geldt ook voor borstvoeding. En hoewel er natuurlijk genoeg uitzonderingen zijn op de regel: de kans is groter dat het kind de eetgewoontes van de moeder gedeeltelijk meeneemt. Wel grappig om te zien dat het bij je twee oudsten en je eigen moeder steeds andersom geweest is, en ik kan me daarom ook goed voorstellen dat je denkt dat dat eigenlijk de stelregel is.

Ik lust bijvoorbeeld geen vis. Ik krijg het met geen mogelijkheid naar binnen. Ik weet vanuit mijn studie dat je met kinderen jonger dan een jaar de meeste kans maakt om een kind aan een smaak te laten wennen. Hoewel ik eigenlijk pas met een jaar wilde beginnen met vlees en vis heb ik om die reden al vanaf zes maanden vis gegeven. Jari krijgt dus één keer in de week een stukje zalm of makreel van papa. En hij vind het heerlijk. Grote kans dat hij het wel blijft eten.

Kun je niet eens aan de huisarts vragen of dit echt een probleem is voor de aanvulling van je dochters bouwstoffen? Misschien is er wel alleen een aanvulling mogelijk op de bouwstoffen die ze dan mist?

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik zou me er niet al te druk om maken hoor, zo snel komt een kind niet wat tekort, als ze voldoende ijzer via groente/fruit/volkoren producten binnen krijgt komt het wel goed.

Ik heb hier eentje van 5 die heeft al 2 jaar geen warm eten gegeten, moeilijke eter, maar ze eet wel brinta, bruinbrood, broodje ei, kaas, aardappelen en fruitsapjes, en in haar bloed waren geen tekorten te vinden. Haar basis is prima, vond de dietiste ook.

Let bijv op wat voor boter je op haar brood smeert enzo.

Westerse voeding is zo rijk aan toevoegingen e.d er zal heel wat moeten gebeuren voor een kind tekorten heeft hoor ;)

4. baard

baard Actief lid

Jul 9, 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo

wat gek om je verhaal te lezen.
    mijn dochter wilde ook absoluut geen vlees, helemaal niets.
    en ineens 2 weken geleden wilde ze een worstje, was helemaal verbaasd.
    en nu eet ze ineens eerst haar vlees op.
    gek he.
    ze heeft echt een jaar bijna geen vlees gegeten.
    zelf geruld gehakt door pasta saus wilde ze niet.

gr debby

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoontje wilde heel lang geen groenten eten, terwijl hij ze tot 1 jaar wel heeft gegeten. Denk dat het een fase is en het gaat wel over. Hij begint nu weer langzaam groenten te eten. Je kunt ze toch niet dwingen.

Ik ben al 12 jaar vegetarier, dus ook tijdens de zwangerschap. Maar mijn zoontje vindt vlees net wel lekker. Al hoop ik dat hij uiteindelijk toch ook minimaal aan vlees gaat eten. Maar de keuze is aan hem.

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    De mijne lust wel graag vis en kikkerewrten, nog gezonder dan vlees. Oh, en in melkproducten zit ook bijna alles wat ook in vlees zit zonder de schadelijke stoffen uit vlees. Onze dochter is gek op alle soorten toetjes. Dus dat is ook nog een idee.

Share This Page