Doorslapen met borstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rensie, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

Mijn zoontje sliep vanaf 2 maanden tot 4 maanden lekker door. Sindsdien is dat ( op een paar keer na) over.
    Jurre krijgt nog borstvoeding. We hebben een avondritueel van (ongeveer 21.30 -22,00) in bad, insmeren/massage en een laatste voeding aan de borst en het bed in....

dan komt hij tussen 2 en 4 om een voeding. we hebben een paar keer alleen een speen gegeven dan, dat gaat soms goed, maar vaker komt hij daarna nogmaals om een voeding...

heeft iemand tips om hem te laten doorslapen?

bedankt rensie!

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 6 mnd en krijgt ook nog bv. Ze komt nog vaker dan je zoontje. Ik denk dat het vanzelf komt. Ik heb heleaas geen tips voor je. Ben je al begonnen met bijvoeden? Bij sommige kinderen kan dit ook werken namelijk. Helaas bij ons niet :(:)

3. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Dat was dus nog wel een tip ennnn dit is mijn 1000ste bericht :)

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Volgens mij zijn er rond de 6 maanden ook nog een aantal regeldagen. Gewoon maar even aan toegeven. Bij mijn dochtertje ging het ook op en af met doorslapen. Komt vanzelf weer!

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Vanaf ongeveer een maand of 2 deed ons dochtertje het met 1 keertje drinken snachts, en soms doorslapen - jullie ritme, rensie. Niet eens zo slecht hoor ;)
    Helaas zitten we nu alweer ruim anderhalve maand (vanaf 4mnd) op 3 keer per nacht.

Het bijvoeden (waar we 2wk terug mee zijn begonnen omdat ze steeds vaker ging drinken, ook overdag (elke 2/2.5 uur wel)) helpt nog niet helemaal snachts (2x drinken nu, soms nog 3), maar ik merk wel dat ze duidelijker honger-momenten krijgt overdag, en ook uuuuuuren zoet kan zijn zonder te willen drinken. Rond lunchtijd een fruithapje, en rond uurtje of 7 savonds een papje. Dan 9 uur badje (alle pap eraf wassen ;) ), en dan hopen dat madam besluit te slapen (vaak na 22:30).

Ooit zal ze wel weer gaan doorslapen, ik zit er niet heel erg mee eigenlijk. Ze drinkt en slaapt meteen weer.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ook BV kindjes kan je leren om overdag hun dagelijkse behoeften tot zich te nemen maar het vergt nogal wat inzet en doorzettingsvermogen. (afkoppelen en rekken)
    Het natuurlijk laten gebeuren is natuurlijk zeker ook een optie. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ha rensie,

gedeelde smart is halve smart....
    maar...heb je al eens geprobeerd die late voeding niet te doen?
    Bij Chris is het zo dat hij beter doorslaapt sinds hij tussen 19-20 zijn laatste voeding krijgt ipv als dat hij die rond 22.30 nog kreeg, raar maar waar.
    De bijvoeding verloopt hier trouwens nog zeer matig, omdat meneer zijn mond stijf dicht houdt voor een lepel, maar ook dat zou kunnen helpen.

en als je niet meteen naar jurre toegaat, wat gebeurt er dan? Chris wil nl. nog wel eens jengelen om een uur of 1.00 en als ik dat even laat valt hij toch vanzelf weer in slaap. ik geef dan dus geen speen. Wat ik wel soms doe is een muziekje aan zetten....dat aan zijn deur hangt, dan ga ik dus ook niet zijn kamer in. Gelukkig wordt onze oudste daar niet wakker van.

Het kan ook zo zijn dat Jurre ineens meer dingen gaat kunnen en daardoor weer vaker wakker wordt in de nacht. Dit wil echter niet altijd ook honger zijn....hier merk ik bv. dat Chris zich van zijn buik of zijn rug heeft gedraaid in de nacht. Dan huilt hij flink, ik leg hem terug op zijn buik, stop hem in en hij slaapt gewoon weer....
    tja ik wordt dus ook nog best regelmatig wakker van Chris, maar voedt zelden meer in de nacht.

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ivy kwam ook nog bijna elke nacht. ik ben doordat ze een keer op een nacht 3x kwam gestopt met voeding aangezien dat die ook terug liep...

een tip... nee sorry ja er mee leren leven... klinkt niet echt hoopvol ik weet het sorry

maar sinds dat ivy nu de fles krijgt... ow ja schiet me net te binnen.... als je nou de laatste fles met pap geeft?

9. Alita

Alita Niet meer actief

krijgt ie genoeg bv dan en geef je al bijvoeding?
    Mischien heeft ie niet meer genoeg aan de bv van overdag...

10. hoi meiden,
    bedankt voor de tips... geef al wel bijvoeding maar nog niet heel veel. ben dit wel aan het opvoeren....
    nou ja, moet er gewoon maar mee leven en gaat denk ik wel over...
    als ik dit lees merk ik dat het ook erger kan :)
    Niet dat ik het heel erg vind, maar slapen is ook erg lekker ;)
    kan nog proberen die late voeding niet te doen...
    (als het niet werkt, de volgende nacvht gewoon weer wel)
    thanks!

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    succes,

ben het met je eens dat slapen wel lekker is....

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Mijn dochter sliep door vanaf 4 weken en na 4 1/2 maand ineens niet meer ... had behoefte aan meer eten...ze kreeg dus fruit savonds...en inmiddels groete en fruit en sinds ze de bijvoeding krijgt sávonds slaapt ze weer door. Denk dat Jurre ook meer trek heeft ;)

13. oke ga ik ook proberen, thanks!

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb 8 maanden bv gegeven, en mijn zoontje sliep vrij goed door na een maand of 2 (7 uur naar bed, voor wij gingen slapen nog laatste veoding, dan tot 5 of 6 uur, soms 7, maar wij staan zelf 6 uur op doordweeks dus langer hoefde niet...). Wat wij op een gegeven moment deden was de laatste voeding gekolfde melk geven. dat wist ik zeker dat hij flink veel op had en lekker lang sliep. ik kolfde dan meestal 's avonds bij de buis een flinke fles (200ml) en die gaf mijn man dan voor we naar bed gingen. toen we dat deden sliep hij 's morgens wat langer door. na 6 maanden ben ik gestopt met kolven en werd de laatste fles vaak poedermelk. ik kan me niet meer herinneren wanneer we precies met de late voeding gestopt zijn en hij vanaf 7 uur door sliep..

het is wel wat werk dat kolven, maar ik had een fijne kolf en zoals ik al zei deed ik het vaak bij het televisiekijken en het was zo gebeurd. en mijn man vond het zo heerlijk ook eens hem te kunnen voeden, dat kan anders natuurlijk nooit met BV, dat speelde ook wel een beetje mee...

o ja, onze hongerlap heb ik ook met 4,5 maanden moeten bijvoeden, wilde opeens overdag elke 2 uur drinken en sliep slechter. dus toen ben ik banaan, appelmoes, groentehapjes en rijstepap bij gaan voeden, dat hielp erg goed!

Deel Deze Pagina