Oké, dat is op zich niet zo gek, veel behoefte hebben aan mama/papa als je zo klein bent Maar ik word er wel een beetje tureluurs van inmiddels. Laat ik voorop stellen dat het allemaal wel prima gaat eigenlijk. Lisa slaapt 's nachts van ongeveer 23 uur tot 8 uur in haar wieg. Van ongeveer 21 tot 23 uur slaapt ze bij mij op schoot terwijl ik haar wel weg kan leggen, maar daar ben ik de hele dag mee bezig telkens, dus 's avonds mag ze lekker bij ons liggen en ik geniet daar ook van. En ze slaapt zo'n 7/8 uur zonder voeding en dat wordt over het algemeen elke nacht langer. Dus daarover echt helemaal niets te klagen. Maar overdag.... ik ben echt blij als ze 1,5 uur in totaal in de kinderwagen slaapt! (meestal is het minder) Ik probeer het de hele dag door (ik heb Eva ook nog), maar ze is telkens heel snel weer wakker als ik haar (slapend) wegleg. Wakker wegleggen is sowieso huilen totdat ze geen stem meer heeft. Een speen om te sussen wil ze niet, troosten zonder haar eruit te halen werkt niet. Ze wil dan echt bij ons zijn. Heel lastig, maar nog wel te doen op zich. Maar in de kinderwagen en maxicosi dus hetzelfde. Zolang ze slaapt, prima. Maar zodra ze wakker wordt of je gaat met haar weg als ze wakker is, begint ze dus te huilen, wat uiteindelijk krijsen wordt. Ben net even naar de supermarkt geweest, wilde er gewoon even uit met de kinderwagen lekker wandelen, maar het was een en al krijsen. In de supermarkt haar eruit gehaald, maar echt stil kreeg ik haar niet. Wel genoeg adviezen/vragen/opmerkingen gehad . Weer buiten toch maar weer laten huilen, uiteindelijk (5 minuten voordat we thuis waren) is ze half in slaap gevallen, maar ik denk dat ze gewoon niet meer kon en gewoon haar ogen dicht had. Thuis meteen weer hartverscheurend huilen (het was echt een ander huiltje, heel zielig, ze was écht verdrietig). Als een blok bij mij in slaap gevallen, ik heb haar weggelegd, hup weer wakker en weer zo zielig huilen. Nu ligt ze dus weer bij mij . Eva had dit ook wel een beetje, maar in de maxicosi en kinderwagen ging het prima. Maar ze had ook een speen, dat scheelt echt denk ik. Ik heb nu het gevoel dat ik eigenlijk geen kant op kan, want Lisa gaat huilen en is gewoon echt verdrietig dan. Het voelt dan gewoon niet goed, al zal het soms toch echt wel moeten. Ik merk trouwens dat ze erg gevoelig is voor prikkels. Bv. in de supermarkt was ze net even stil bij mij, kwam er een vrouw aan, die aaide over haar wang en zei: ah goh.... Lisa keek haar aan, trok een pruillip en begon weer te brullen . Ik was eerlijk gezegd ook erg beduusd (en die vrouw ook ). En nu is ze helemaal op en aan het bijkomen bij mij. Ik weet dat er met 5 weken een sprong is en het is nu precies 5 weken sinds de uitgerekende datum. En we hebben een regeldag (ik ben ziek geweest). Dus dat het nu iets erger is verbaast me niets. Maar het is 'altijd' ('al' 4 weken ) al erg... Komt iemand dit bekend voor? Ging het over? Tips zijn ook welkom, al kan ik niet garanderen dat ik er ook iets mee ga doen... want ik heb ook niet echt het idee dat ik er (al) iets aan kan doen, dus ben wel benieuwd als iemand denkt van wel . Ik wil gewoon even mijn ei kwijt en zoek herkenning. En ik weet dat ze nog maar heel jong is . Een draagdoek heb ik wel, maar zie ik niet zo zitten en thuis is het ook niet nodig. Het gaat me vooral om het huilen in de maxicosi/kinderwagen, ik vind dat gewoon erg lastig en érg onpraktisch... en vooral zielig!
Hoi! Gefeliciteerd met de geboorte van je tweede dochter! Wat je verteld klinkt inderdaad wel zwaar. Maar ik dacht eigenlijk gelijk "is een draagdoek niets voor jou"? Dan kan je je kindje lekker dichtbij je houden, maar heb je toch je handen vrij om nog iets te doen. Ik heb zelf een binanadraagdoek, maar er zijn er een heleboel. De minimonkey die heb ik geleend, maar ik kon daar niets mee. In ieder geval heel veel succes, misschien hebben anderen nog tips voor je! Groetjes Mariska
Ja precies wat er bij mij opkom, draagdoek! Hoor er zoveel goede verhalen over, je kindje lekker dichtbij je en je hebt je handen vrij om iets te doen.
Mijn eerste gedachte is ook een draagdoek, maar dat ik misschien omdat ik die zelf graag wil. Ik weet dat er ook kindjes zijn die het niks vinden, maar het klinkt wel als wat voor jouw dochter: lekker knus dicht bij papa of mama.
Het lijkt me een erg ieuwsgierig meisje. Ze wil alles meekrijgen en anderzijds is ze ook moe. Ze vecht tegen de eigen slaap. Misschien dat het een idee is om haar in te bakeren zodat ze rust vindt?
Ja die adviezen dacht ik wel te gaan krijgen . Is ook heel logisch natuurlijk. Maar je kan er niet alles mee en daarbij zie ik het gewoon niet zo zitten. Bij Eva wel regelmatig gebruikt overigens. Maar nu is Eva er ook, dan vind ik het al lastig en ik vind het veel te warm voor een draagdoek nu. Op dit moment niet mijn voorkeur dus. Ik zit het meest met de maxicosi, dat kan gewoon echt niet anders. We gaan over het algemeen pas weg als ze zich volgetankt heeft en als het nog 10 minuten naar huis is en ze gaat huilen, ga ik niet stoppen om te kijken of ze wil drinken. Maar dat huilen is echt zielig en bederft voor mij dan wel een beetje de pret. Ik zal nu ook niet zo snel met haar ver gaan rijden en ik vind dat jammer. Maar het zal toch echt een keer moeten, zeker als het zo blijft gaan. Maar goed, het is misschien maar heel tijdelijk, dat weet je nooit van tevoren. Maar nu is het dus wel irritant .
Ik zat te lezen en dacht net zoals de andere ook aan een draagdoek. Hier was dat de oplossing! Net zoals de puckababy bakerzak, die deed ook wonderen. Wellicht kun je het proberen, want volgens mij heeft ze heel veel behoefte aan geborgenheid van papa en mama.
Mijn zoontje wilde de eerste 2 maanden ook alleen bij mij slapen, in de kinderwagen wandelen ging wel goed. Ik heb op een gegeven moment een hoofdkussen op schoot genomen en daar mijn zoontje op gelegd, hij sliep daar heerlijk op. Ik kon hem na een paar dagen met kussen en al in de box leggen en hij sliep dan gerust een paar uur. Het is misschien geen ideale oplossing, maar het werkte prima, hij sliep lekker en ik had ook mijn handen vrij. Ik legde hem wel op zijn zij met een dekentje erover en een knuffeltje onder het kussen, zodat hij niet kon draaien. Ook had ik een babyschommel, waarin hij ook een heerlijk dutje deed.Een draagdoek heb ik nooit gehad. Over de kinderwagen, ligt hij niet te hard voor haar, misschien een extra dekentje eronder? En een t shirt van jezelf erin?
Ik denk niet dat ze erg nieuwsgierig is. Ze wordt wakker en begint vrijwel meteen te huilen en als ik haar wakker wegleg eigenlijk ook. Ze is nog maar weinig wakker, tenminste, op zich nog wel redelijk, maar dan huilt ze . Inbakeren is ook niet echt mijn ding, ik denk ook niet dat dat gaat werken. Ik ben sowieso niet van het laten huilen, behalve als het moet. Als ik Eva naar bed breng bijvoorbeeld.
Haha ik ben wel koppig hè? Maar ik vind het fijn te lezen wat anderen denken/adviseren/hebben gedaan en denk er zeker over na en doe er uiteindelijk misschien ook nog wel iets mee Mamavanukkie, dat is wel een goeie van dat kussen! Alleen zijn onze kussens niet groot genoeg geloof ik, maar ik ga morgen wel eens wat proberen, misschien het voedingskussen (wel een beetje groot op schoot ). En of het werkt..... Lisa ligt altijd op onze borst, dus ik betwijfel of ze erin trapt. Maar ik vind het een goeie om te proberen. De kinderwagen is niet te hard, ligt een handdoek onder en een Lodger erin, dus ook lekker geborgen. T-shirt van mij erin al geprobeerd, leek te werken, daarna weer niet. Ik leg haar ook wel eens op haar zij, werkt soms wel, meestal niet. Zó jammer dat ook deze weer zonder gebruiksaanwijzing is gekomen!
begrijp ik uit je verhaal dat je haar `s nachts in haar wiegje ligt en overdag beneden in de kinderwagen? wannneer dat het geval is zou ik er juist voor kiezen om haar overdag ook gewoon boven neer te leggen. het lijkt erop dat ze nu erg last heeft van alle geluiden en daarom steeds wakker wordt. Ze lijkt nu oververmoeid en kan daarom `s nachts zo`n lange ruk maken.
Ligt ze in de wieg onder een lakentje en een dekentje? Als je het nog niet geprobeerd hebt, kun je eens testen om de kinderwagen net zo te doen als haar wiegje.
Ik heb het geprobeerd in de wieg maandag toen ik zo ziek was dat ik echt moest slapen. Maar het ging niet echt geweldig. Ik heb haar tussen 13:30 en 16:30 zo'n 8 keer moeten troosten door haar eruit te halen. Tussendoor heb ik toen een paar keer 5 minuten geslapen, een keer een kwartier en een keer een uur (na de laatste troostpoging). En nu was het geen probleem, maar ik ben 2,5 dag alleen thuis met Eva en dan kan ik niet telkens naar boven lopen. Ik zet Lisa wel op een rustige plek beneden. En Eva speelde gisteren de hele ochtend buiten en het was dus rustig in de woonkamer en toch hetzelfde gedonder. En op de dagen dat Eva er niet is probeer ik het ook wel boven in de wieg, maar dat lukt dan ook niet. En ze slaapt overdag best aardig hoor, maar wel bij mij . Maar het is wel rommelig voor haar omdat ik haar regelmatig weg moet en wil leggen.
Inderdaad. Maar in de wieg slaapt ze overdag dus ook niet. Ze slaapt altijd in een extra wikkeldeken, bij ons, in de wieg, in de kinderwagen. Dus het lijkt allemaal erg op elkaar. Het verbaast mij zo dat het 's nachts zo goed gaat (wel heel fijn!) en overdag niet. Eva had dat trouwens ook, maar die sliep overdag nauwelijks omdat er veel te veel te zien was. Dat heeft Lisa niet.
Jouw verhaal lijkt heel erg op die van mijn nichtje. Haar zoontje wil ook alleen maar bij hun liggen overdag. Bij haar is het dan haar eerste dus kan gewoon, maar ik begrijp het probleem als je nog een dochter hebt rondlopen. Wat ik bij mijn nichtje vooral zag is dat de kleine schrikt als ie slapend weggelegd wordt, dit hebben mijn kinderen ook. Die moeten blijven liggen daar waar ze in slaap vallen anders gaat het verkeerd. Wat wij met mijn neefje hebben geprobeerd en het leek te werken (is nu 10 weken): hem wakker in de box leggen en muziekje aanzetten/ boxmobiel aanzetten. Hij was even 2min aan het jengelen en ging toen toch aandacht besteden aan de muziek. Toen is ie in de box in slaap gevallen, en bleef 2,5 uur slapen. Ik liet mijn nicht niet bij hem in de buurt komen! Zolang zij wegbleef, sliep hij. Klinkt misschien hard (was helemaal niet, want ik laat nooit een baby huilen, en deze huilde toen dus echt niet), maar de kleine had echt even zijn slaap nodig, want hij was veel te uitgeput om te kunnen drinken. Normaal sliep ie niet langer dan een kwartier achter elkaar overdag. Ik heb geen idee of zoiets werkt voor jou, maar hier gaf dus afleiding en mama even weg echt resultaat.
Hoe leg je haar neer? Op de rug of zij? Mijn kindjes slapen graag op de buik. Bij mijn zoontje kwam ik er pas laat achter en hadden we hetzelfde als wat jij nu met Lisa hebt. Mijn dochter heb ik meteen op haar buik gelegd want ze wilde niet op haar rug slapen. In de maxi cosi huilt mijn dochter nog steeds vaak, ze vindt auto rijden niet leuk. Ik hoop dat het beter gaat als ze in de vervolgstoel kan. Wat ik ook vaak deed was een kruik in het bedje of kinderwagen leggen zodat de overgang niet zo groot was ineens met overleggen. En inderdaad de draagdoek. Je hebt ook zomerdoeken, die zijn niet zo warm.
zoals iemand hier zei boven neerleggen. ik had het ook met onze kleine. eerst sliep hij gewoon overal doorheen maar na een maand snel wakker en huilen. toen heb ik hem op zijn kamertje gelegd en idd daar moest hij aan wennen maar heb de tien min regel gebruikt en hij sliep daar veel beter en helemaal geen probleem meer. ik denk ook dat je dochter rust nodig heeft maar ja ze zal er wel even aan moeten wennen. succes ermee
als je haar boven zou gaan neerleggen, maak de kamer dan flink donker, zodat de luiken letterlijk en figuurlijk worden gesloten.