Help !! Mijn dochtertje van bijna 16 maanden kan savonds niet alleen in slaap vallen. Zodra ik haar in haar bedje leg en weg ga zet ze het op een krijsen en stopt niet meer. Dit is nu al ongeveer 3 maanden; het gevolg: 1.5 uur naast haar bedje zitten tot ze eindelijk slaapt en wij hebben geen avonden meer over Nu ben ik vanavond begonnen met een methode wat ik had gevonden op internet Op bed gelegd, met een stoel verder weg gaan zitten, laten huilen, na 3 minuten neerleggen aai over de bolen na 6 minuten weer na 9 minuten na 12 na 15 en nog een keer 15 minuten. Uiteindelijk is ze na 1 uur en 15 minuten en de hele tijd huilen in slaap gevallen. Het gaat heel erg tegen mijn gevoel in om haar te laten huilen met pijn in mijn hart, maar ik lees overal doorzetten want het werkt. Wie heeft hier ervaring mee of nog tips?! Thnx alvast voor de reactie
Ik heb een zoon van 15 maanden die nog altijd bij mij op schoot in slaap valt. Tsjah, ideaal is anders, maar blijkbaar heeft hij mama nog altijd een beetje nodig. Komt vanzelf. Als jij het vervelend vind om haar te laten huilen zou ik dit ook niet doen. Helaas geen tips voor je
als ik haar in bed leg zeg ik hoe goed ze het heeft gedaan vandaag dat we nu lekker een slaapje gaat doen dat mama ook zo gaat slapen etc. dus vertel wel dat ze niet alleen is zeg maar..
Oke je verteld in ieder geval duidelijk wat je van haar verwacht en wat jij gaat doen. Hier heeft ze tot 11 mnd bij ons in bed gelegen. Tot 13 mnd bleef ik erbij. Ze is toen heel lief zelf gaan slapen. Met 14 mnd kreeg ze een peuterbed en ik moest er toen weer even bij blijven (anders ging ze er direct uit). Uit eindelijk liep het de spuigaten uit en was ik gerust van 20 tot 22/23 u met haar bezig zo erg datvze weer bij ons lag. 3 weken terug heb ik ledikant naar haar kamer gebracht en heb ik dr laten huilen. Goed verteld wat zij mocht doen ( even spelen en dan slapen en dat mama ook gaat slapen en ik zei/zeg tot straks schatje). Ze heeft 1 avond een beetje gehuild. Ik ben haar ook wat vroeger op bed gaan doen 19:15/19:30. Misschien is jouw dochter al te vermoeid ? Het is vaak een fase om heftige verlatings angst te krijgen. Laten huilen is ook niet mijn aanpak maar goed ik wilde ook mijn avonden terug. Kijk wat het beste bij jou/jullie past. Misschien nog een knuffel erbij ? En dan vooral volhouden. Succes
lastig hoor ik breng haar om 19.00 op bed en dan is ze nog niet oververmoeid. Slaapt ook met knuffeltje. Ben nu 70 min bezig geweest 40 minuten heeft ze geslapen en net weer 40 minuten toegepast om haar in slaap te krijgen. Hoop maar dat het snel verbetering levert wat ik zoal lees op internet, anders ben ik er denk ik snel klaar mee
Hier is dat ook een tijdje zo geweest, maar als ik hem dan oppakte, even met hem in de schommelstoel ging zitten en een liedje zong werd hij een stuk rustiger en kon ik hem beter weg leggen. Toen ik net weer ging werken ( lang ziek thuis geweest ) merkte ik dat hij savonds gewoon zijn tijd met mij wilde inhalen. Ik kon toen kiezen: of twee uur lang met hem bezig zijn en uiteindelijk zelf ook oververmoeid raken, laten huilen ( was eigenlijk geen optie voor mij ), of hem lekker bij me in bed nemen zodat ik zelf ook alvast kon rusten en hem daarna overleggen in bed. Dat laatste werkte dus t beste, hij had gewoon mamahonger! Logisch als je er ineens 4 dagen in de week niet bent! Nu is hij er aan gewend en gaat hij meestal gewoon lekker in z'n eigen bedje slapen.