hallo vrouwtjes ! me kleine meid is 15 maandjes oud en slaapt niet door 's nachts ! ook het "inslapen" gaat 9 vd 10 keer voor geen meter en ben nu echt radeloos.. we hebben iedere dag een "vast" schema want ik heb gemerkt dat als het teveel afwijkt van haar schema ze in paniek raakt en der ritme naar de fillestijnen is.. me dochtertje gaat 1x in de 2 weken naar der biologische vader (uh-uh) toe en iedere 2 weken was het bal, meissie was weer uit der ritme.. duurde 2 a 3 dagen voor dat ze terug was in der ritme.. maar sinds een week of 3 heeft ze echt totaal geen ritme meer ! haar 's avonds naar bed brengen is een hel.. ze gaat altijd met een flesje melk naar bed, soms drinkt ze hem leeg en zet hem op het schreeuwen als hij leeg is (ze heeft geen honger meer) en soms neemt ze hem nieteens aan en gaat ze schreeuwen.. het is geen jengelen of klagen maar echt tekeer gaan ! ben dan meestal een uur of 2 bezig om der in slaap te krijgen en dan is het inmiddels tussen 10 en 12 uur 'savonds... als ze voor 10en in slaap valt komt ze om 12 uur, om 3/4 uur en smorgens tussen 7/9 uur (dan mag ze ook uit bed) en als ze pas om 12 uur slaapt komt ze tussen 2/3 uur en 5/6 uur en dan weer tussen 8/9 uur.. (de keren dat ze 's nachts komt krijgt ze of een speen of een laagje melk als ze trek/dorst heeft, gaat overigens wel direct slapen) zelf direct in slaap komen lukt dan niet, en ben meestal nog aan 't bijkomen van de dag (avond) tot een uur of 2 en de korte slaapjes het gaat gewoon lastig.. gelukkig heb ik m;n vriend en m'n vader die me ook bijstaan maar het kan zo niet meer.. wat kan ik eraan doen? of wat is er aan de hand?
Hoeveel slaapt ze nog overdag? Heftig hoor, ik zou in ieder geval proberen bij te tanken op de dag dat ze bij haar vader is.
Hoi, Hier ging t ook niet goed. Uit wanhoop nam ik dr maar weer bij ons in bed en ging om 20u tegelijk met haar liggen. En was blij dat ze 23u sliep. En door slapen deed ze ook niet, meestal was speen of slokje water goed. Ze heeft al een peuterbed en haar ledikant stond op onze kamer tot vorige week zondag. 1,5 wk geleden ben ik begonnen met haar te laten huilen. Maar ze ging haar peuterbed uit en lag voor de deur te krijsen. Geen goed idee dus. Zondag eindelijk haar ledikant naar kamer gebracht. Even gebrult en ze sliep om 20u!!!!! En zo gaat het al de hele week. Op 1 nacht na heeft ze door geslapen tot 4:30 en bij ons tot 6u. Ben zoo blij. Ene dag huilt ze wel wat andere dag niet. Het is echt moeilijk maar ik zou duidelijk uitleggen waar je bent/wat je doet haar neerleggen en laten huilen. Desnoods om de paar min ff troosten. En vooral op dezelfde verdieping blijven rommelen. Ik zeg nu ook tegen mn dochter mama gaat slapen en komt straks weer als ze wakker is. En het lijkt te helpen. Nog nooit sliep ze van 20-4;30
kan je een handje geven alleen ons meis word in februari 3 en word nog 2 tot 20 keer per nacht wakker geen medische oorzaak en helaaas ook geen tips
Overdag slaapt ze ongeveer 2 uur.. maar ook niet iedere dag hoor.. en de afgelopen keer is hij ook zonder wat te laten weten niet komen op te dagen dus echt bij tanken werkt ook niet omdat ik gewoon echt doodmoe ben..
hmm ik heb idd wel eens gedrukt bij der oortjes maar ze geeft geen kick.. weet niet of er met vocht ook pijn moet doen als je drukt.
Ohja de eerste avond in dr ledikant op dr kamer werd ze 23:30 wakker 4x getroost 5e x laten huilen en binnen 5 min was ze stil. En sindsdien op 1x na dus door geslapen.
Ja ze slaapt nog steeds in een ledikantje (babybedje) en haar op me kamer nemen is geen optie.. ze gaat zitten spelen en huilen tegelijk omdat ze ook echt moe is.. ik kom ook bij haar zitten en laat der soms even jengelen maar dat slaat al heel gauw om in krijsen en als ik haar dan oppak dan maakt ze rare strekbewegingen en duurt het eventjes voor ik der rustig krijg.. en zij slaapt beneden (met nog 1 kamer naast haar, die van me broertje).. de rest (woonkamer, badkamer etc etc is boven) dus rommelen op haar verdieping werkt niet echt.. heb alleen een halletje..
het is hier niet alleen 's nachts ellende maar ook overdag.. helemaal uit der doen en laten als ik een uurtje wegga.. stappen voor mij zit er gewoon niet in.. me vader & vriend zijn uren bezig om der rustig te krijgen.. en zelf kan ik overdag ook weinig, omdat ze continue aan me hangt, snap best dat ze bij me wilt zijn en vind het heerlijk om samen de was te doen, of schoon te maken.. maar als je 0,0 nachtrust heb, raak ik er wel een beetje erg vermoeid van.. als je begrijpt wat ik bedoel.. bedoel het niet verkeerd hoor haha
Nee dat is echt achterhaald,ga naar de ha en vertel dat je erdoorheen zit,en alles medisch wil uitsluiten dus ook naar de kno
Desnoods het halletje dweilen of de was daar ongezellig vouwen gewoon iets stoms. Hier was ze dan rustig(nouja druk) aan t spelen. Maar ik ben ook voor 23u al moe vanwege die spooknachten. Ik wist het echt niet meer en het laten huilen heeft echt geholpen. Het is het proberen waard. Anders hulp van een pedagoog vragen. Er schijnt ook een boek te zijn van Stefanie/Stephanie lampe. Ik weet hoe moeilijk het is en ik heb ook altijd gezegd ik laat haar niet huilen. Maar uit eindelijk.... ik hoop dat je tips krijgt waar je iets mee kan.
Wat ik zou doen is een heel duidelijke ritueel ( wat ook bij je ex uitgevoerd kan worden ) invoeren, dus: - avond eten, toetje - spelen - om 07.15uur in badje (worden ze lekker moe van) - aankleden op jouw bed, zorgen voor rust een klein lampje aan - slaapzak aan en samen op jouw bed een boekje lezen - naar slaapkamer, daar elke dag hetzelfde knuffeltje in bed, en zelfde handelingen (hier zeggen we knuffels gedag en kijken naar een lampje) - bed in en muziekje aan en dan weg gaan Dit zou ik eens 2 weken elke dag herhalen. Geen flesje meer mee in bed, helemaal niet nodig meer! Ook zou ik haar laten huilen en dit moet je denk ik een paar dagen volhouden. Ze is gewent dat je met haar loopt te tutten savonds en dat moet je mijn inziens doorbreken. Zou met mezelf afspreken om elke 15 minuten even binnen te lopen (mocht ze huilen) dan niks zeggen of sssssst, neerleggen, muziek aan en weer gaan.
Ah oke, ja meestal merk ik aan haar wel wanneer ze echt oorpijn heeft, rode oortjes grijpen etc etc. ik gaat anders maandag wel even weer naar de dokter en vraag er desnoods wel een verwijzing voor kno.. want als dat het is moet het opgelost worden ! niet zo zeer voor mij, maar voor me meisje..
Ahh okok, ja zou ik evt wel kunnen doen.. en spelen doet ze niet alleen (in der bed niet, maar overdag het liefst ook met mensen ipv alleen) dat is ook het probleem.. en ze huilt niet, ze gaat echt te keer gewoon, overstuur en vervolgens hoesten omdat ze zo hard schreeuwt gewoon.
Maar ze slaapt ook niet zelf (makkelijk) in zeg je? Heeft ze dat wel gekund? Is dat iets van de laatste tijd? Heeft ze een speen (gehad) of een vaste knuffel?
Vast ritueel heb ik vanaf het begin al aan gehouden.. dus inderdaad lekker spelen, liedjes zingen, samen eten, toetje erna.. rond 19.15 / 19.30 in badje, aankleden, lampen uit etc etc.. knuffels waar ze echt gehecht aan is, der woeffie en der elmo die gaan altijd mee, iedereen kusje in huis en naar bedje toe, nog even dikke knuffel en dan slapen.. maar dat mag gewoon niet baten.. Ritueel bij me ex werkt niet, ze is daar van 11 tot half 6 's avonds en eet daar niet, en drinkt er ook weinig.. slapen doet ze daar overdag ook niet, ja een enkele keer in de kinderwagen maar in het bedje (als hij die uberhaupt wel heeft) niet.. en als ze thuis komt is ze boos, slaan en uit der ritme.. en sinds 3 weken krijg ik der gewoon niet meer in der ritme.. zonder flesje ook al naar bed geprobeert en gewoon speen meegegeven maar sommige dagen eet ze vrij weinig en heeft ze behoefte aan der melkflesje.. en laten liggen kan niet, dan raakt ze echt zwaar overstuur en gilt en krijst alles bij elkaar.. me buren hebben wel eens de opmerking gemaakt van joh slachten jullie 'savonds beesten? zo hard krijst ze dus.. en als ze in der krijsfase is, (2minuten na der jengelen/huilen) ben ik een uur bezig om der rustig te krijgen..
Soms wel, soms niet.. of er iets is waar dat aan ligt weet ik niet.. vast ritueel heb ik, speen mag ze mee en der vaste knuffels nemen we ook altijd mee naar bedje toe en leg die bij haar..