Goede avond moeders, Ongeveer een week geleden kreeg mijn zoontje van 6 maanden een (kleine) rode stipje op zijn wang. Ik heb er verder niet aan gezeten of opgezocht wat het zou kunnen zijn. Nou is het van een stipje een grote bult geworden en ik ben bang dat het erger gaat worden 😢 ... Me zoontje heeft voor de rest nergens last van, hij eet en drinkt goed. Hij heeft geen koorts. Ik kan pas volgende week bij de huisarts terecht omdat ik momenteel bij mijn vriendin logeert. Ik hoop dat er moeders zijn die dit ook hebben mee gemaakt en/of weten wat het zou kunnen zijn.. Ik maak straks wel even een foto. Alvast vriendelijk bedankt!
Nou jij heb 3 kinderen dus geloof je gelijk .. Maar het is wel ineens groter geworden,weet jij misschien wat ik er aan kan doen ..? Denk je dat het komt doordat we in een andere stad zijn nu..?
Volgens mij is dat een steenpuist. Goed je handen wassen, want het spul dat erin zit (en er uiteindelijk uitkomt) is besmettelijk. Ik heb dit een keer ergens anders op m'n lichaam gehad, het werd heel dik, alsof er vocht in zat. Uiteindelijk ging het open en kwam er vocht en bloed uit. Niet aan zitten, goed ontsmetten en gaasje erop, om verspreiding te voorkomen. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik vind het er wel erg op lijken.
Het kan ook nog een gewone puist zijn, die worden soms ook groot. Goed schoonhouden, maar verder kun je er volgens mij weinig aan doen.
Is vlgns mij gewoon een forse puist. Hebben mijn kinderen ook weleens gehad incl witte puskop. Je kunt er wat zinkzalf op smeren zodat het wat in kan drogen maar ga er vooral niet aan zitten friemelen. Mocht hij nu koorts krijgen dan wel even dokter bellen ivm bacteriele infectie maar ik denk aan een flinke puist.
Goedemorgen, super bedankt voor jullie snelle reacties. Dat gele puntje die je ziet op de foto is nou weg, het nu alleen maar roder geworden
Ziet er uit als een onderhuidse puist. Kun je niet veel aan doen, behalve wachten tot het vanzelf weg trekt.
Die van mij had zoiets als dit nadat hij geprikt was door een mug. Hij had er meerdere (arme baby). 2 kleine en 1 grotere. Maar een pukkel sluit ik ook niet uit!
Super bedankt voor jullie reacties, ik ben ook bang dat het een mugge beet is. Mijn zoontje heeft een erg gevoelige huid. Wij logeren ongeveer al een week bij mijn vriendin. Haar huis is niet 1 van de schoonste en ramen staan dag en nacht open dus muggen en vliegen kunnen zo naar binnen. Bij ons thuis heeft hij dit nooit gehad. @BZD wat heb jij gedaan /gebruikt in dit soort situatie..?
@Averlhach als ik erop druk doet het niet pijn , en ik voel eigenlijk niks , alleen een beetje dik maar het is niet hard....
Finley heeft er zo eentje op zijn wang. Bij hem is het een muggenbult. Was eerst een stipje en toen inderdaad een rode bult.
@ Be Happy Hartstikke bedankt voor je reactie.. En zo is het precies gegaan hoe jij het omschrijft, een ini minie stipje en nou ineens een bult 😢 ... Wat heb jij gedaan/gebruikt ..?
Wij hebben dit ook gehad eerst een stipje toen een viltje en was gewoon een muggenbult. Na een paar dagen ging het vanzelf weg.