Mijn kleine meid is nu bijna 8 weken oud, en ze doet eht super goed, ik loop alleen zelf te rommelen met haar ritme, we hebben de mazzel dat ze de nacht door slaapt, ze krijgt om 21:00 uur haar laatste flesje en pas om 07:00 uur de volgende weer, maar het probleem is nu dat ze eigenlijk de hele ochtend en halve middag niet wil slapen. Pas tegen 15 uur valt ze weer in slaap. Is dit oke, of moet ik een ander ritme voor haar gaan bedenken? alvast bedankt voor de tips.
Ik zou me er niet te druk om maken. Met 7 weken had mijn zoontje een ritme waar geen touw aan vast te knopen was... Nu met bijna 3 maanden wil hij fatsoenlijke dutjes doen overdag. Die wou hij met 7 weken niet doen namelijk. Ze is nog zo jong, waarschijnlijk verandert haar ritme nog wel 3 keer voor er echt iets stabiels komt Gewoon haar laten bepalen, deed ik ook en dat is nu ook goed gekomen
ah dat klinkt positief! Nou ik zie het ook wel idd, zo lang ze de nacht maar lekker vol blijft houden vind ik het oke!!
Probeer goed op te letten wanneer je kleintje moe is en leg haar dan in bed, zodat ze niet al oververmoeid is voor ze naar bed gaat. Dan is het lastig voor haar om te gaan slapen. Op deze leeftijd zijn ze over het algemeen na een uurtje wakker weer moe. Het is wel lastig hoor, onze jongste doet overdag alleen hazenslaapjes van een half uurtje, maar goed, ik leg haar gewoon consequent in bed als ze moe is, ze slaapt nog niet veel overdag maar meer dan eerst.