Draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Vanaf wanneer gebruik je die? En wanneer? Als je ff naar de winkels gaat of ook voor een dagje uit bv?

2. mamavanluc

mamavanluc Niet meer actief

Ik vind het echt ideaal! Kan inderdaad gewoon naar de winkel, maar met een dagje uit vind ik het ook super! Omdat hij daar ook gewoon in slaap valt.
    Natuurlijk mag je er volgens mij alleen mee lopen en mag het volgens mij wel op de fiets, maar dat zou ik zelf nooit doen!

Succes!

O ja, en ik gebruik hem trouwens al vanaf de geboorte van ons mannetje!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik gebruikte een draagdoek vanaf de geboorte, vond het heel fijn.
    Mijn kindje had nogal mamahonger en zo kon ik hem mooi bij me houden maar had ik toch mijn handen vrij.
    Ik gebruikte hem trouwens wel alleen binnenshuis, buiten altijd gewoon in de kinderwagen :)

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ok super, dus een dagje artis kan ze makkelijk in de draagdoek mee?
    En hoe drgen jullie hem? Zit nu wat filmpjes op youtube te kijken en zie verschillende manieren.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze baby hield het de eerste paar keer maar 45 minuten vol in de doek. Daarna huilen en eruit willen. Nu is ze het al meer gewend, maar een hele dag met alleen een doek en geen wagen zou ik zelf nog niet zo snel doen. Misschien als ze wat ouder is.

Mijn tip: oefen eerst even en kijk wat ze ervan vindt.

Ik gebruik de meest standaard knoop voor een geweven doek: Front wrap cross carry.

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Het is idd wel handig om eerst te kijken hoe zij het vindt:)

Doe je de doek trouwens onder je jas of er overheen?

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Afhankelijk van de jas ;) en het weer.

Hier vanaf de geboorte gebruikt. Eerst alleen in huis (10 minuutjes), daarna vond hij het prettig en viel hij oko in slaap, toen ging ik ook even winkelen enzo. Nu draag ik hem als we even naar de stad gaan een paar uur, is ideaal.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou nooit over een jas knopen, dat zit niet lekker.
    Als het koud weer is, is het wel fijn als je een jas hebt die je dicht kan doen over haar heen en anders gewoon jas open.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind het geweldig. Ik gebruik hem vanaf dat ze 1 week is en eigenlijk haast nooit meer de kinderwagen. Een zeer nieuwsgierig meisje die zo wel alles kan zien en na een poosje gewoon heerlijk tegen me aan in slaap valt. Ze vind het echt heel fijn en ik ook.

Inderdaad, fietsen zou ik er ook nooit mee doen.

Binnen in huis is het ook heel fijn, als ik toch echt mijn handen nodig heb en zij graag bij mama wil slapen, hup in de doek en allebei blij.

Ik heb trouwens eerst geoefend met een grote knuffel. Ze zit hier altijd rechtop met haar knietjes boven de billetjes zeg maar ( weet de naam nooit ;))

succes!

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik gebruik m vooral als een kinderwagen niet handig is...
    Laatst met koninginnedag wilde ik toch even de markt over en heb mijn ventje dan lekker in de draagdoek, met een kinderwagen is dan niet handig.

Ik doe ook wel eens een boodschapje met hem in de draagdoek heb er dan dus ook altijd eentje in de auto liggen zodat als we toch even ergens willen wandelen met de honden als we onderweg zijn bijvoorbeeld dan knoop ik (of mijn vriend) de doek om en gaat hij daarin lekker mee....

11. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier gebruiken we toen ze ongeveer een jaar was.
    Vanmorgen met het wandelen lekker in de doek gedaan. Hoeft die wagen niet meer.
    Man lief vind het trouwens ook geweldig.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik lees wel meer dat mensen knopen boven een jas niet prettig vinden maar ik heb er dus geen moeite mee, dus verschilt denk ik nogal? Gewoon even proberen.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik gebruik 'm een beetje ter afwisseling van de kinderwagen, en dan bijvoorbeeld voor een paar boodschappen (voor veel neem ik wel de kinderwagen mee). Om gewoon een stukje mee te wandelen. En veel binnenshuis wanneer ze bij me wil zijn, dan kan ik gewoon dingen doen en gaat zij meestal heerlijk slapen :)

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt. Een beetje gewandeld en naar de supermarkt geweest. Mevr. Sliep lekker. Alleen had ik wel de hele tijd mn hand om haar heen. Ben bang dat ze eruit valt:)
    En vond ook dat ze wat lager hing. Ik hoorde ergens dat je je kind moetkunnen kussen op het hoofd, maar by my hing ze dus te laag.
    Wat vaker oefenen met knopen denk ik:)

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    heb je een rekbare doek?? schijnt dat je die echt extra strak moet voorknopen

Deel Deze Pagina