Dreumes 16 maanden stikt bijna in stukjes eten

Discussie in 'Voeding' gestart door yoshi79, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoshi79

yoshi79 Lid

25 jan 2008
    55
    0
    0
    Wie herkent dit?
    Noa is een echte lekkerbek. Ze lust (bijna) alles.
    Ze is nu 16 maanden en dan zou je toch zeggen dat ze broodkorsten en aardappels kan eten.

Gisteren was het weer zover. Ik snijd de aardappels altijd in vieren. Ze krijgt dan een 'reepje' aardappel en eet dit lekker uit haar vuistje. Ik heb haar aangeleerd: kauwen. Dat doet ze dan ook...... als ik het zeg.
    Gisteren zat de aardappel in haar keel. Ze liep (weer) rood aan en ik tilde haar op en klopte op haar rug. Even ging het goed. Toen ging ze weer... Bleek het stuk weer in haar keel te zitten. Weer op de kop. Toen kwam dat hele stuk eruit.

Dit is echt niet de eerste keer. Ze heeft gewoon moeite met stukjes/stukken.
    Ik kan toch niet blijven prakken?

Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?
    Is dit normaal?

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    misschien eerst wel blijven prakken maar niet helemaal tot een drebbig papje? dat er nog steeds wel kleine stukjes inzit zodat ze weet dat ze moet kauwen maar er niet in kan stikken?
    ik zeg ook maar wat hoor hihi

succes

susanne

3. yoshi79

yoshi79 Lid

25 jan 2008
    55
    0
    0
    thanx. ja dat doe ik al een tijdje. Steeds grotere stukjes. En dan krijg je dit weer. Ze heeft nooit kunnen sabbelen op een broodkorst of soepstengel. Direct haar kaken (welke tanden?! ha ha) erin. Brood eten met 8 maanden was heel lang kokhalzen. En nu elke keer met het warme eten (trouwens ook nog soms met brood) dat ze het gewoon inslikt zonder te kauwen. Als ik zulke stukken probeer door te slikken, dan zou ik ook in paniek raken.
    Waarom kauwt ze niet gewoon?
    Hebben meer kindjes dit? De kindjes die ik ken van Noa haar leeftijd eten gewoon zonder te kokken of half te stikken..

4. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Mijn dochtertje is 18 maanden en ik kan haar ook nog geen grote stukken eten in handen geven. Een koekje gaat nog wel. Maar dan nog is het oppassen. Ook zij wilt alles maar helemaal in haar mond stoppen en kauwt het liefst niet en slikt het snel door. Ik weet niet of er iets is wat je hieraan kunt doen. Blijven herhalen dat ze moet kauwen en toch maar het eten in niet te grote stukken aanbieden. Haar avondeten pureer ik niet meer, maar ik snijd alles echt nog heel goed fijn. Het is helaas niet anders.

5. verplaatst naar het goede forumonderdeel.

Deel Deze Pagina