Mijn baby is nu twee weken oud en heeft sinds een aantal dagen kleine puistjes in z'n gezicht, vandaag weer een paar erbij op z'n kinnetje. Het zijn hele kleine rode pukkeltjes en sommige lijken een wit stipje er in te hebben. Het zijn er niet super veel maar toch wel een aantal. Komt dit door de borst voeding?
Dat zou goed kunnen ivm hormonen! Ik herken het wel van andere baby's die ook borstvoeding kregen. Wordt vanzelf minder en gaat vanzelf over!
Ja Levi had het op zijn wangen veel. Ging pas weg toen ik geen bv meer gaf. Dus denk mijn hormonen die in de melk zitten en misschien de vette melk zelf?
Wilde net eens soortgelijk topic openen. Mijn dochter zit er onder. Haar hele hoofdje en met name haar voorhoofd en slapen en zelfs onder haar haren. Hoop dat het nog weg trekt.
Wordt wel minder, mijn zoon had het in het begin heel erg, inmiddels 8 maanden, nog steeds bv en geen puistjes meer.
Met een week of 6 oud zat mijn dochter helemaal onder. Ben er zelfs mee naar de dochter gegaan omdat ik toen zelf ook een rare huiduitslag had en ik was bang dat ik haar had besmet ergens mee. Ze zat helemaal onder met inderdaad een soort puistjes. Had met hormonen te maken. Maar maak je geen zorgen, het gaat waarschijnlijk gewoon weer over hoor! Paar weken later was het bij mijn dochter helemaal weg!
Baby acne inderdaad. Heeft de verloskundige/kraamzorg niet verteld dat ze dit krijgen? Gaat vanzelf na een aantal weken weg
Ok! Wij hebben geen kraamhulp in Spanje helaas maar vrijdag moeten we naar de kinderarts dus dan zal ik t ook nog wel horen . Wel grappig dat dit ineens zo komt opzetten.