Oordopjes voor baby's?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nanoe2, Sep 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

weet iemand of er oordopjes zijn voor baby's?
    We hebben morgen een bedrijfsbarbeque en ons zoontje gaat mee.
    Nu staat de muziek altijd behoorlijk hard, dus lijkt me fijn als ik het wat kan dempen voor hem.
    Ik hang hem sowieso in mn draagdoek, dus dat scheelt wel iets.

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Kan me niet voorstellen dat er oordopjes zijn voor een baby van 2 maanden. Hooguit zo'n enorme koptelefoon/gehoorbeschermer, maar dat zou ik bij zo'n kleintje echt niet doen.

Zou proberen oppas te regelen, en anders gewoon niet gaan. Vind het sneu voor zo'n klein humpie..

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

4. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Collega's willen kleintje graag zien.
    We ontkomen er niet echt aan om hem mee te nemen.
    En in het begin is het prima te doen nog qua geluid, wordt pas later.
    Optie is dat we dan vroeg weg gaan, maar is niet heel gezellig en sociaal.
    Dus hij gaat sowieso mee en als er niets is gaan we op tijd weer weg. (Voor de echt harde muziek begint)

5. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Is dat fijn voor die kleintjes zulke grote oorkleppen op?
    Muziek zachter is niet echt een optie.
    Gaan ze echt niet doen. Zijn ong 300 collega's en dan nog aanhang en kids.
    Dus voor 1 baby gaan ze dat niet doen.

6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ze kunnen zo veel willen... lijkt mij dat je dat nog altijd zelf bepaalt. :rolleyes:

OT. Oordoppen lijkt me geen optie, zullen dan inderdaad oorkleppen worden.

smarlicia likes this.
  7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh zo, groot feest dus haha.

En onze zoon draagt hem sinds een maand of drie denk ik, hij moest er wel even aan wennen.

Maar, ik bedenk mij nu, een strikmuts? Dat stopt prikkels zeggen ze, wie weet word de kleine daar kalmer van?

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

300 collega's, gillende kinderen en harde muziek.... sorry maar ik zou lekker thuis blijven. Daar heb je toch niets te zoeken met een baby van net 2 maanden. Je kan je zoontje toch ook op een ander moment aan je collega's laten zien....

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik zou proberen om optijd weg te gaan. Het is wel een hoop prikkels voor een twee maanden oude baby als er 300 man zijn en als er harde muziek opstaat.
    Dat het niet sociaal of gezellig is tja.... soms moet je dingen anders inplannen en als ze wat ouder zijn kan het misschien wel weer allemaal.

10. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid.
    We zijn daar geen uren! Het terrein is wel zo ingedeeld dat de kinderen een eigen speelhoek hebben en die zijn daar ook eigenlijk altijd.
    Dus wbt schreeuwende kinderen valt dit enorm mee, alleen als je die hoek in gaat.
    De muziek staat aan, maar in het begin normaal formule.
    Pas als de band gaat spelen wordt het luid.
    Ook zijn alle collega's verdeeld over een behoorlijk groot terrein, dus in het begin valt het allemaal mee.
    Niet meer dan een verjaardag. (Hier is hij al 2x geweest en dit ging goed).

Ben zelf snel geprikkeld met veel mensen en harde muziek. En heb dat op deze bbq ook, maar pas als de band gaat spelen.
    Nu zet ik me eroverheen en hou het een poosje vol. Maar met een kleintje kun je dat niet.
    Vandaar de vraag.

Maar denk dat we gewoon weg gaan voor de band gaat spelen. Of dat ik met hem voor het gebouw ga zitten, daar is het gewoon rustig.

@Bubblez ga morgen even kijken voor zoiets, scheelt allicht iets :)

Bubblez likes this.
  11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Ems 4 bubs zijn goede oorkappen voor baby's. Omdat ze een elastieken band hebben en niet zo'n veerding is het dus goed voor het hoofd.
    Hier bevallen ze goed. Al is zoon nu 20 maand en wil ze niet meer op.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je besteld ze online, of misschien heeft draagkracht in utrecht ze ook. In stenen winkels vind je ze weinig :) ben vooral heel benieuwd hoe het je bevalt!

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Deze hebben wij ook. Wij zijn met onze oudste Koningsdag gaan vieren in Amsterdam, ze sliep overal doorheen. Vind het een beetje betuttelend dat je een baby niet mee zou kunnen nemen, why not? Juist makkelijk als ze baby zijn, rennen ze niet weg ;) Koptelefoon op en gaan met die banaan!

debq and pandavliegen like this.
  14. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb een hele uitleg gekregen vanuit het ziekenhuis over prikkels toen mijn zoontje te vroeg werd geboren. Premature baby's schijnen gevoeliger te zijn, maar ook optijd geboren kindjes kunnen een hoop last van prikkels hebben...zelfs al lijken ze te slapen.
    Ik ben zelf niet voor het volledig reduceren van prikkels, maar wel voor het doseren.
    Een paar uurtjes, de dag erna rust en regelmaat, altijd vaste bedtijd aanhouden enz

15. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Naast de koptelefoon / oorschelpen zou je misschien kunnen kijken of vragen of je hem op een rustige plaats kan laten slapen en de babyfoon meenemen. Dan heb je verschillende opties, als hij slaapt kun je zelf ook langer blijven als het gezellig is. Of met de oorschelpen in de draagzak.

Qua slaap en tegen prikkels kunnen zijn Q en M echt het tegenovergestelde, Q sliep overal en M nergens. Het is dus gewoon uitproberen. Heel veel plezier in elk geval!

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Kijk het gewoon aan, gaat t niet dan ga je gewoon vroeg weg en wees zelf voorbereid op een wilde nacht, dan kan t alleen maar meevallen.

Prikkelverwerking komt toch wel, of t nou met 5 of met 300 man is. Het is niet alleen geluid maar ook geuren en beelden die de prikkels veroorzaken. Dat los je gedeeltelijk op met een draagdoek. De ontlading daarvan kan heel divers zijn.

Trekt je kleintje het niet op die dag dan laat die dat echt wel weten en met een brullend kind pak je toch wel je spullen om weer de rust op te gaan zoeken. En geen enkele weldenkende collega die daar moeite mee heeft, t welzijn van zo'n klein hummeltje gaat bij iedereen wel voor.

Ik zou t met die van ons niet hebben gedaan, maar wij waren toen net uit een intensieve huil en gil periode en waren op ons knieƫn al dankbaar voor elke relatief goede dag of nacht zonder urenlang interval huilen. Je weet zelf als beste denk ik wel een beetje wat de signalen zijn als t teveel gaat worden en wat je kleintje ongeveer kan hebben.

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@Fristi2012 @Boommm waar kun je ze kopen (behalve op internet).

@Vero0504 wij hebben juist een heel makkelijk kind tot nu toe die amper huilt.
    Dus als we dan een nacht hebben waarin hij veek wakker is en huilt dan vind ik dat niet erg, maar wel sneu voor hem.

Ik denk dat we er in totaal iets van anderhalf uur zullen zijn.
    Als we er zijn krijgt hij sowieso eerst zn flesje op een rustige plek, dus zijn we alweer een half uur verder.
    En op de 2 verjaardagen merkte ik totaal niet aan hem. Heeft toen bij een paar mensen op schoot gezeten en dit was allemaal prima.
    Heeft die dag en nacht heerlijk geslapen, niet anders dan anders.

18. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    @Nanoe2 bij dragenenzo in weert. Maar verder weet ik het niet, ik heb ze daar online vandaan.
    Misschien dat je ze van iemand kan lenen.
    Even een berichtje plaatsen op de lokale draaggroep, vaak zijn daar wel mensen die die dingen hebben.

Nanoe2 likes this.
  19. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Weert is wel enigszins uit de richting :p
    Woon omgeving Utrecht.
    Ga even nog kijken of ik het via fb geregeld krijg.
    En anders opletten dat ik op de rustige plekken blijf.

20. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Misschien dat draagkracht in Utrecht ze heeft liggen. Ff bellen

Share This Page