dreumes 17 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Daan22, Mar 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    mijn dochter is vandaag 17 maand en weet dat niet ieder kindje meteen loopt als zr 1 xijn. Maar mijn dochter loopt dus niet. Wel gaat ze staan en loopt ze tegen de banken aan en tafelsm en ook van de tafel naar de bank dan ksn ze zich net vsdt houden. Maar zodra ik haar handje pak om stapjes te laten maken gaat ze zitten. Ook loopt ze niet achter een baby walker of iets.... moet ik me zorgen maken? Hebben jullie tips om het spelenderwijs te stimuleren?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Hoi,

Ik ben geen professional, maar zijn d'r beenspieren wel goed ontwikkeld? Mijn dochter leerde ik lopen door haar schoentjes aan te doen (voor meer grip) en regelmatig buiten aan het handje te lopen.
    Van de voordeur tot de auto bijvoorbeeld.
    Op de een of andere dag begon ze thuis te lopen

3. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Nee je hoeft je geen zorgen te maken. Het ene kind legt zijn prioriteit bij het lopen en het andere bij het praten. Dat ze al langs de bank loopt is al een begin. Misschien kan je een parcourtje uitzetten bank, tafel, stoel zodat ze iets verder kan lopen. Probeer haar ook zoveel mogelijk vertrouwen te geven.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik denk inderdaad dat het een kwestie van durven is. Sommige kindjes hebben het nodig om eerst goed de kat uit de boom te kijken voordat ze er echt voor gaan. Ik zou me nog niet te veel zorgen maken. Je hebt straks ook het 18 maanden consult bij het cb. Wellicht hebben ze goede tips? Misschien vindt ze het leuk als papa en mama tegenover elkaar gaan zitten en ze van de een naar de ander mag proberen te lopen. Wie weet geeft dat haar wat vertrouwen.

5. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames. In praten is ze idd sneller. Ze kent al aardig wat woordjes. Kus lekker papa mama opa oma baby hap ham tuut...

jaa ik maak er ook een soort parcourtje van. Maar het ging me er meer om dat ze absoluut niet aan de hand wil en dus ook niet van papa naar mama. Hoe doxht we ook bij elkaar zitten. Ik geef haar heel veel complimenten ald ze loopt langs de tafels en banken. Dan straalt ze van geluk. Wel doet ze sinds een week op handen en voeten lopen... Misschien ook een begin?

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Zl is ruim 17 maanden. Loopt wel aan de hand maar ook nog niet los. Zodra er ook maar iets lijkt op loslopen gaat hij kruipend verder.
    Van alles geprobeerd, maar ja hij moet het toch echt zelf doen en zelf het vertrouwen hebben. Bij sommigen duurt dat gewoon iets langer.

7. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha precies zo bij mijn dochter. En idd het lijkt wel een beetje angst tr zijn. Njh we hebben geduld. We wachten het masr rustig af. vind Het wel fijn te lezen dat mijn dochter niet de enigste id. Ik hoor vaak. Poeeh loopt ze nog niet wat laat zeg. En dst maakt je toch iets onzeker

8. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Weet je wat ik deed? Ik ging op m'n hurken zitten, zo'n 1-2 meter van waar mijn dochter stond. Ik strekte mijn armen uit of gooide ze in de lucht en ik zei: Jaaaa kom maar!! Ze was zo enthousiast dat ze direct 3 stappen deed en in m'n armen viel :D

9. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha tompoes leuk idee.. allee mijn doxhter staat tegen een bank of tafel aan. Dus staat ze altijd met dr rug naar me toe.. ze draait zich niet om en houd haar zelf stevig vast haha een lekker eigenwijs meisje. Ook absoluut niet aan de handen of iets anders als bijv een babywalker...

Share This Page