hoi zoals het onderwerp al zegt wat doen jullie als je kindje bij een groente kokhalst doorzetten, stoppen of de volgende dag dezelfde groente weer aanbieden
@Klaske, hier hetzelfde probleem. Juliën gaat ook kokhalzen van groente. Ik biedt 2 a 3 dagen achter elkaar hetzelfde aan. Verse groente eet hij wel,maar ik wil dat hij ook echt potjes leert eten. Succes. Ik lees nog even mee.
Even rusten... na een paar minuutjes weer proberen en daarna laten. De volgende dag weer proberen. Kokhalzen heeft zelden te maken met 'iets niet lekker vinden'.. het is wennen. Het kan tot wel 15 x duren voordat een kinde een smaak kan waarderen.
hoi het was verse bloemkool, dacht eerst dat het te dik was, dus wat verdunt, maar de volgende hap deed ze zo gek in de zin van kokhalzen en hoesten dat ik maar gestopt ben, was ook nog maar 1 hap ga morgen weer bloemkool proberen nu wel uit een potje ik wilde daar eigenlijk een liga koekje in doen dat ze ook al wat groffer eten in de mond heeft maar anders doe ik dat zondag want dan had ik ook nog bloemkool op het menu, orgineel he, maar dan had ze 4 dagen achterelkaar dezelfde smaak.
Sommige kindjes vinden een prutje helemaal niets. Je kunt ook kijken hoe ze reageert als ze een bloemkoolroosje van je krijgt. Onthou maar dat het voor haar helemaal niet is om welke smaak en vorm dan ook in haar mond te krijgen. Iets vies vinden is er dan vaak niet bij maar raar is het natuurlijk wel... @Luna... potjes smaken heel anders en zijn vaak heel dun... probeer anders een potje te mengen met verse aardappel (als je daar al aan toe bent)
Kokhalzen heeft meestal niet met de smaak te maken, maar met de ontwikkeling van je kind. Als je kind al zelfgemaakt eet, dan zou ik niet met een potje beginnen hoor, de smaak en structuur daarvan is erg afwijkend. Zou er ook geen liga doordoen (kun je je de smaak van bloemkool met liga voorstellen, het idee doet me al rillen), maar zoals Cygnet zegt, gewoon een aardappeltje er door prakken. Aardappel is heel mild en zacht en wordt heel goed door babies verdragen (niet voor niets wordt er aardappelmeel aan sommige merken kunstvoeding toegevoegd). Je zou ook gewoon het pureren en prakken achterwege kunnen laten en je kind een stuk zachtgekookte bloemkool in de hand kunnen geven. Mijn kinderen kokhalsden enorm van prut, maar aten meteen met smaak van stukken die ze zelf mochten vasthouden, zonder verslikken of kokhalzen.
Goede tips. Juliën heeft wel al wat met stukjes gekregen maar hij kan nog niet echt goed stukjes verdragen. Hij stikte er tot twee keer toe bijna in. Werd knalpaars en overstuur. Aardappel doe ik vanavond weer is. thanks!!
Ik heb zelf dit niet gedaan maar ik ken kindjes die dit vanaf 6 maanden al aardig onder de knie kregen. Het is maar net wat bij je kindje past. Probeer het eens.. de kans op verstikking is echt super klein! Ik ben trouwens begonnen met bijvoeden met 5 maanden, ben gestopt met pureren met 6,5 maand (grof malen) en daarna al snel gaan prakken en stukjes gaan geven. Ik denk dat ik rond 8 maanden stukjes gaf (maar niet altijd. Hier dus geen zgn. Rapley methode)
Noof heeft tijden gekokhalsd van stukjes.. Dus maakte ik het eten heel fijn met de staaf mixer. Nu alleen nog "geprakt" ze is nog niet gek van stukjes, maar kokhalzen is over. Ze kauwt ze nu natuurlijk ook zelf weg haha. Mijn zoontje, die kokhalsde van broccoli, omdat ie het echt VIES vond. Dus zo nu en dan nog gegeven, nog kokhalzen.. toen een tijdje niet. En nu? Nu is het zn lievelings groente (hij is nu 9)