HoiHoi Wie kan me helpen. Ons meisje van bijna 4 maanden heeft constant een droge huid nu heb ik verschillende zalfjes van de dokter gehad en dat helpt niet nu gebruik ik balneheum dat gaat op zich wel goed alleen nu heeft ze bij de knieholte en bij de elleboogjes van die schuurplekjes denk van het zweten wat kan ik hier in godsnaam tegen doen vind het zo zielig. Heeft iemand tips voor me????
Volgens mij is dat gewoon een vorm van eczeem, heeft mijn zoontje ook. Begon met 3-4 maanden en is zich langzaam uit aan het breiden. Eerst idd alleen in de plooitjes en daarna toch ook wel op zijn romp, rug, armen & benen. Wij gebruiken altijd cetomacrogol crème voor en dit kan je gewoon zonder recept bij de apotheek krijgen. Het haalt de uitslag niet volledig weg maar zorgt er wel voor dat de huid soepel blijft en minder schraal/rood/schilferig. Succes!
Mijn zoontje heeft ook last van eczeem maar dan op zijn wangen. Heel af en toe in de knieholtes, maar niet vaak. Wij zijn gebaat bij uiercreme. Voor elk slaapje worden zijn wangen in gesmeerd. Hebben idd ook zalfjes van de doktor gekregen, maar die hielpen niet. Nu heeft ons mannetje grootst gedeelte van de tijd weer lekkere zachte wangen
Hier ook van die rode plekken, in de elleboog, knieholte, huidplooi op d'r dijen etc. Hier werkt cetomacrogolcreme wel redelijk. Nu wer dhet toch weer erger dus gesmeerd met hydrocortisonen (hormoonzalf, op recept), dat hielp evn. Nu maar weer goed smeren en ik heb ook goede verhalen gehoor over zemelenbadjes, heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.