Zou ik al koemelk kunnen geven tussen de middag bij d'r boterham? Ze is bijna 10 maanden en drinkt tussen de middag eigenlijk geen fles meer, gaf het dan na d'r boterham maar ze dronk 2 slokken en had alweer genoeg. Vandaag heb ik 60/2 gemaakt en in dr tuitbeker gedaan en het tijdens het eten gegeven ipv water. Ze heeft toen ongeveer 30ml ervan gedronken. Maar nu dacht ik zou ze ook niet gewoon een beetje koemelk mogen in d'r tuitbeker? Ze eet ook al een tijdje Griekse yoghurt s'avonds als toetje. Verder drinkt de in de ochtend nog een fles 150/5 met 3 schepjes bambix haverpapje en s'avonds voor het slapen gaan een fles van 150/5, die drinkt ze vaak ook niet helemaal op.
Onze zoon dronk vanaf 7-8 maanden geen fles meer (wilde niet). Dus toen gewoon overgestapt op koemelk. Op advies van consultatiebureau eigenlijk!
Hier in Duitsland wordt vanaf 6 maanden pap gegeven met half koemelk half water. Dus tja..... Persoonlijk geef ik pas koemelk vanaf dat ze een jaar zijn, maar om mij heen eigenlijk vooral moeders die het al veel eerder doen. Dit is wel op voorwaarde dat er in de directe familie geen koemelk allergie is....
Ik zou t doen. Van 10 tot 12 mnd heb je flessenvoeding 3 en dat is opvolg melk en ik vind dat niet nodig. Nadat de 2 op was bij mij, met 10.5 mnd zoiets heb ik halfvolle melk gegeven.
Maar door het aan te lengen, verminder je natuurlijk de relatieve hoeveelheid eiwitten. En in België wordt 'echte' koemelk afgeraden tot drie jaar net omdat er te veel eiwitten in zitten. Dus ik zou op tien maand nog geen zuivere koemelk geven.
Ik zit ook nog echt in twijfel om na 1 jaar ook opvolgmelk te geven, juist omdat ze dit in België aanraden! Vandaar ook een beetje m'n vraag, ik twijfel nog best erg.
Ik zou persoonlijk wachten tot 1 jaar, wil ze echt geen melk bij haar boterham kun je dat natuurlijk altijd vervangen door water of thee(met eventueel een schepje melkpoeder)
je kan ook water/thee bij de boterham geven. Dochter kreeg met 8 maanden nog maar 2 flessen. bij de lunch en avondeten gewoon thee/water/sap
Ik heb het vanaf een maand of 10/11 gegeven. Niet meteen heel veel. Ze moest er in het begin ook best wel aan wennen.
Ben bang dat ze dan zo weinig krijgt.. Nu krijgt ze in de ochtend en avond 150/5, ochtend met pap en die gaat er straks vanaf en dan wil ik d'r in de ochtend eerst een fles geven en daarna een cracotte. Dan zou ik de ochtend eventueel 180/6 kunnen doen. Avond moet ze gewoon niet meer dan 150/5 en meestal laat ze zelfs daarvan staan
Prima toch Hier ook en ze kan er tegen Ze is nu 11 maanden en heeft alleen de 1900 fle nog maar De rest is koemelk