Baby 9 maanden waar uit drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Es14, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Waar drinkt/dronk jullie baby uit met 9 maanden?

Ik heb een tuitbeker van nubby voor onze zoon maar hier drinkt hij slecht uit. Daarnaast lekt hij ook onwijs.
    Als ik wat drinken in een gewone fles doe drinkt hij wel goed. Maar als ik het steeds in een fles doe leert hij denk niet uit een beker te drinken.
    Op internet staan zo veel soorten bekers: tuitbekers, rietjesbekers, oefenbekers.
    Wat is het beste? Wat zijn jullie ervaringen?

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje begreep helemaal niks van de tuitbeker en hij deed het erg goed met de rietjesbeker.
    Deze heeft hij nu nog steeds.
    Ik heb er zelf 1 van de hema.

3. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Tuitbeker snapte hij bij ons niet. Ik ben snel met een gewone (plastic) beker (evt met 2 oortjes) begonnen. Maar dan moet je het wel zelf geven, want dat kunnen ze niet meteen. Maar ik heb ook eigenlijk wel soort van vaste drinkmomenten, dus zit er toch vaak bij. Ze gaan bij ons niet met een drinkbeker rondlopen, wat met zo'n tuitbeker evt zou kunnen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die leeftijd tuitbeker en rietjes beker van avent. U
    Uit een beker drinken heeft ze pas geleerd op anderhalf, daarvoor was ze daar te ongeduldig voor.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb dezelfde aanpak. DL drinkt sinds 8 maanden uit zo'n klein transparant bekertje. Tuitbeker vond ze niks (wilde alleen drinken uit de tuit als het rubbertje eruit was. Dan lekt het net zoals een gewone beker dus die heb ik al snel weggedaan). Rietjes blaast ze vooral op.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Rietjesbeker van de hema

7. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn oudste heeft ook nooit uit een tuitbeker gedronken. Dit snapte hij niet. Een rietjesbeker ging wel goed! Daar heeft hij toen heel lang uit gedronken.

De jongste dronk wel uit een tuitbeker. Nu drinkt hij overigens liever uit een rietjesbeker.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hier ook de rietjes beker van de hema

9. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier snapte hij een rietjesbeker niet en een tuitbeker ook niet, dus heb gelijk de oefenbeker van avent gekocht en dat gaat prima.
    Hij drinkt nu al een paar maanden uit een gewone beker.
    Erg handig als we ergens op visite zijn of uit eten!

10. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf welke leeftijd kan je het beginnen aanleren? Ons meisje van bijna 7 maanden drinkt amper nog van de fles en melk met de lepel geven lukt soms ook moeilijk. Ik heb een oefenbeker van avent, maar dat lukt niet. Die wil ze gewoon helemaal in haar mond stoppen. Tuitbeker snapt ze ook niet. Ik laat haar soms drinken uit een kopje. Daar bijt ze dan in (knarst ze graag met haar nieuwe tandjes op) en dan doet ze soms een paar slokjes. Ik zou graag willen dat ze melk leert drinken uit een beker, want het blijft zo'n gedoe om melk in haar te krijgen :(

11. sther3

sther3 Niet meer actief

Mijn zoon is acht maanden, fles wordt weggeduwd, tuitbeker moet ie ook niet, (gelukkig geef ik nog bv..) maar bij z'n boterham krijgt ie thee of water uit een plastic beker van de ikea. Ik help hem daar wel bij, maar dat is het enige waar hij uit drinkt momenteel.
    Hier dus ook vaste drinkmomenten, daarbij vind ik het ook niet nodig als ze de hele dag overal maar die tuitbeker mee naar toe slepen, maar dat terzijde.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Hier een luie mama. ;)
    ben begonnen met rietjesbeker, gewoon een goedkope van de Prenatal en dit had ze vrijwel meteen door.
    Open beker was helemaal niks, ben daar pas met 1,5 eens mee begonnen. En pas sinds kort drinkt ze opeens goed eruit.
    Maar ik grijp nog erg gemakkelijk naar een rietjesbeker hoor, geen zin om steeds te gaan dweilen.
    en hier staat er wel de hele dag een rietjesbeker water voor haar, ik drink zelf ook niet maar 5 keer per dag.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    mij werd verteld dat je yoghurt in een open beker kunt doen, dat komt er nl wat moeilijker uit als melk en zo krijgt ze meteen wat zuivel binnen.

14. Canina

Canina Actief lid

21 feb 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter drinkt melk uit een fles en verder uit een gewone open beker. Wel met een handvat zodat ze zelf kan leren hem vast te houden, nu voer ik haar nog gewoon.

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Hier een rietjesbeker van de hema!

Deel Deze Pagina