Dat dus. Beide jongens hebben hier nauwelijks gebabbeld. Zeiden tot hun 2e eigenlijk alleen nog maar "mama" en "papa". Maar toen ze 2,5 jaar waren kwamen ze los en hoe. Spraken meteen duidelijke halfzinnen. Gooiden alles er plots uit. Kreeg van Aidens peuterjuf destijds zelfs een complimentje dat hij al zo goed en duidelijk sprak. Dat had ik dus ook niet verwacht toen ze 17 maanden waren......
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor! Mijn zoontje sprak al wel iets meer rond die leeftijd maar dat blijft ook vooral bij dezelfde woorden de laatste tijd. Bovendien zie ik kindjes om ons heen die of dezelfde leeftijd hebben of iets ouder zijn en ook nog niet veel praten, dus het hangt geloof ik echt van het kindje af. Als je kindje brabbelt is dat al een goed teken, dan komt het allemaal vanzelf wel! Gewoon duidelijk tegen je kindje blijven praten, boekjes lezen en dingen benoemen en de rest komt zelf
Onze dochter is bijna 2 maar praat ook nog weinig hoor. Ze praat op haar eigen manier de hele dag en weet ook heel goed duidelijk te maken wat ze wil. Alleen gebruikt ze nog weinig verstaanbare woorden. Ik maak me er niet druk om, komt vanzelf.
Nee hoor is heel normaal. Waarschijnlijk is ze met andere dingen veel vlotter. Mijn dochter is ook bijna 17 maanden en praat al best veel. Maar ja zij loopt nog niet
Mijn zoontje is bijna 19 maanden en zegt alleen maar mama, soms papa, bah en wawa (dat is zo'n beetje alles wat niet mama of papa is ). Brabbelen in eigen taaltje doet hij ook weinig. Hij begrijpt wel alles dus ik maak me geen zorgen. Daarbij begon mijn oudste ook pas met 2 jaar te praten en dat is allemaal goedgekomen.