ohhh herkenbaar verhaal (helaas..) Hier kreeg ik de tip om bijvoorbeeld groente koekjes te maken omdat kinderen krokant vaak wel lekker vinden. En 10 dagen lang hetzelfde geven, dan lusten ze het wel... Nouja inmiddels op dag 8 van de spercibonen en meneer eet er nog steeds geen, maar wie weet maken de komende 2 dagen het verschil... Volgens mij heb ik gewoon een enorm koppige wijsneus.. En mijn moeder denkt dat hij zelf wel weet wat goed voor hem is en daarom van alles niet eet. Lijkt mij niet, want zolang het ongezond is gaat het er vaak meteen de eerste keer al in haha, maar who knows
hier ook herkenbaar, (nu ook 18mnd). Bij ons hielp het om en combi te maken. Dus potje met daardoor wat "echte" groenten, dan wel klein genoeg maken. Eet nu gemiddeld in de week 4/5 keer met pot mee, anders een eigen potje. Fruit heeft ook zo'n gebruiksaanwijzing. Eet alleen gepureerd fruit (lust wel veel verschillende soorten fruit!), alleen banaan eet hij wel in stukjes met een vorkje. Peer mag grof geprakt zijn, maar als de stukjes te groot zijn, spuugt hij alles uit en weigert nog te eten. Andere dingen zijn geen probleem: rozijntjes brood (ook grof volkoren enzo) krentenbollen yoghurt liga soepstengel eierkoek alle soorten pasta's ook frietjes gaan er vlot in, maar das maar eens per maand
Hier ook. is wel wat jonger maar eet elke dag een potje. Als wij dan gaan eten, eet hij wel wat mee. Maar niet genoeg als volledige maaltijd. Komt vanzelf wel goed. (hoop ik)
Ja wat is dat met die pasta?? Hier is dat ook het enige dat er altijd ingaat 's avonds.. En ik hoor het vaker. Ik hou helemaaaaal niet zo van pasta
Onze kleine meid is pas stukjes gaan eten nadat we haar baby chips hebben gegeven. De structuur van die chippies en de smaak vond ze heerlijk! Verder zelf laten eten, met de handen, gezellig maken aan tafel, tijdens het koken rauwe dingen geven (wortel, paprika, komkommer, tomaatjes etc), wat water bij het eten neerzetten. Besef je dat ze 20 x de smaak moeten proeven om echt te kunnen zeggen of ze iets wel/ niet lekker vinden. Ik lees het niet terug, maar waarom zet je niet gewoon de staafmixer op dat wat jullie eten? Dan aanbieden op een bordje of in een eigen bakje... Hoe geef je die potjes? Schep je dat wel over in n eigen bakje oid? Dus zelf eten gaan maken en dan eerst gewoon aanbieden (hele stukken) en eet hij dat niet, dan de staafmixer erop en geen alternatief daarna meer ( wel een toetje )... Succes!
Misschien proberen om s 'middags warm te eten of wat ik sinds kort doe om 17.30 uur eten en maar een klein beetje opscheppen. Hierdoor is mijn zoontje weer beter gaan eten 16 maanden oud.
Zat er ook al aan te denken om hem eens tussen de middag warm te geven. Kan ik inderdaad altijd nog een keer proberen.
Nog even een update van onze kant. Wij hebben de potjes nu de deur uitgewerkt. Het is met de pot mee en anders maar niet. Ben er gelukkig zelf wat luchtiger in nu, als hij niet wil, wil hij niet. Hij eet nog steeds niet goed, helemaal niet, kan ik gerust zeggen Maar we houden vol! Ik ga niet pushen, gisteren heerlijke aardappeltjes met vlees en worteltjes, toch nog ff gepureerd (licht) maar ook dat ging er niet in. Laatst wel 2 stukjes (kleine stukjes) pannenkoek. Dat is al heel wat hahaha.
Laat je hem zelf ze stukjes pakken uit de bord zeg maar? Toen die van ons 1 werd deed ik bord met eten voor haar neus en ze pakte het zelf en ging eten. Anders idd volhouden maar niet dwingen want ze kunnen afkeer krijgen van het eten als je ze dwingt. Succes
De ene keer leg ik stukjes neer, aardappeltjes, groenten en vlees, maar dat pakt hij vast, kijkt een keer heel zuur, en kwakt het zo naast hem neer op de grond. Andere keer pureer ik het licht. In de hoop dat dat dan even helpt. Maar ook dat is tot op heden geen succes. Dwingen doe ik zeker niet. Het is graag of helemaal niet. We houden het wel gezellig aan tafel. En gaan zelf smakelijk verder met ons eten als hij niet meer wil.
Hier in principe hetzelfde verhaal, begon een paar maanden geleden. Voorheen at ze prima, lustte alles! Nu eet ze vrijwel niks. We mogen van geluk spreken als ze 2 hapjes van haar groente of aardappels eet, er eindigt meer op de grond dan in haar mond. Vlees gaat er beter in wat zich dan weer uit in het gehakt uit de pastasaus plukken, vreemd genoeg eet zij de pasta zelf niet. Fruit gaat ook moeizaam, soms een stukje appel of mandarijn. Bij gebrek aan beter krijgt ze knijpfruit, dat lust ze wel. Fruit pureren werkt helaas ook niet. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ze groeit goed en is gezond, dus ze zal genoeg binnen krijgen. Even nog een aanvulling: bij het avondeten schuift ze haar bord aan de kant en gaat dan zitten "huilen", zonder tranen. Ze heeft nog honger, duh! Maar gezellig is het niet. Mijn man zegt altijd: 'als ze echt honger heeft pakt ze haar bordje wel terug'. Ze krijgt wel yoghurt als toetje trouwens, dat krijgt ze gelijk met ons omdat ik het gemeen vindt als wij lekker toetje eten voor haar neus en wij niet. Doe ik daar goed aan of niet?
Dat doe je goed! Mij is altijd verteld, hoe slecht ze ook eten, het toetje hoort erbij! Al heb ik ook vaak het idee, als hij z'n bord warm eten voorgeschoteld krijgt en het is weer drama dat hij binnen no time wijst naar de koelkast en zegt : TOETJE. Net of hij weet dat hij die toch wel krijgt, dus waarom zou ik warm eten.
Nosam..ik vind dat je het goed doet door gewoon met de potjes te stoppen. Ik zou ook niet meer licht pureren..gewoon stukjes voor zn neus leggen wat je al deed. En gezelligheid aan tafel...laten zien dat het leuk is. marleen31..tja de meningen zijn verdeeld..ik zou het niet doen. Hier eten ze goed, maar zijn ook dol op yoghurt dus het zou hier een duidelijke boodschap zijn als ze dat niet kregen. Ik vind het idd een onduidelijke boodschap naar een kind.
En volgens mij weten ze het ook echt! Zodra ik opsta dan stopt ze met jammeren en roept ze inderdaad 'toetje, toetje!'. Dan schuift ze haar bord met eten nog verder van zich af. Daarom twijfelde ik ook zo of ik wel een toetje moest geven. Lastig
Haha, nu ga ik nog meer twijfelen Weet je wat het ook is, als ik haar yoghurt geef dan denk ik: dan heeft ze in ieder geval iets gegeten.
Bij kinderen die slecht eten is het belangrijk om de gedachte: ze moeten iets binnenkrijgen..van je af te zetten. Handig daarbij is opschrijven een aantal dagen wat ze werkelijk hebben gegeten..meestal zie je dat het dan meevalt.
Wat eet mijn dreumes daags: 's Morgens flesje melk met fijne granen Bambix Cracker (omdat het geen goede broodeter is) Fruit, banaan en wat druifjes, is eigenlijk het enige fruit wat hij lust (soms een potje fruit) Tussen de middag één broodje (die gaat bijna nooit op) Rozijntjes (soms) Nijntje koekje 's avonds dus geen warm, wel toetje. En voor het slapen gaan nog een flesje melk. Heb ook wel eens 's middags na het broodje niks meer gegeven in de hoop dat hij honger zou hebben rond etenstijd, maar ook dat was geen succes
Mijn zoontje krijgt trouwens wel altijd yoghurt, dit hoort gewoon bij zijn dagelijkse zuivelbehoefte. Maar daar is iedereen anders in En doen jullie ook overdreven mmmmm lekker zeggen enzo als jullie eten? Hier wil zoontje dan vaak ineens wel een hapje
Mijn dochter is op het moment in de 'nee-fase' dus als ik me er ook maar een beetje mee bemoei eet ze zelfs haar vlees niet op! Dus meestal laat ik haar maar even met rust tijdens het eten