Gebroken nachten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Emma73, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    sinds twee dagen slaapt mijn zoon opeens totaal niet meer goed in de nacht

Natuurlijk is het normaal dat met 4 weken oud hij in de nacht voor zijn voeding komt en dan kan ik makkelijk aan samen met mijn vriend

Probleem is dat hij ontzettend gulzig is en dan wat drinkt en in slaapt valt.
    Ik zorg ervoor dat hij een boertje laat en dan weer in bedje.

En dan gaat het mis, ik merk gelijk dat hij nog niet is uitgeboert en ik moet en hem dan troosten en uiteindelijk is het over maar dan zijn we uren verder.

Hij friemelt dan ontzettend en gaat te keer.

Ik heb het idee dat hij oververmoeid ook is en niet in slaap kan komen daardoor.
    we hebben de afgelopen twee nachten hoogstens 2 uur geslapen

Hij maait ook ontzettend met zijn armpjes en zwaiit zijn handjes in zijn gezicht. Ik heb gedacht aan inbakeren maar heb geen ervaring hiermee

Hij heeft prachtige ogen die nu al alles willen bekijken dus tijdens het voeden is hij altijd om zich heen aan het kijken

heeft iemand eventueel advies over inbakeren of over kindjes die zo oververmoeid zijn dat ze niet kunnen slapen

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Leg hem eens op zijn buik. Ik denk dat de voeding terug loopt en dat doet zeer

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Mijn zoontje was de eerste maanden oververmoeid als gevolg van verborgen reflux en maaien met zijn armpjes en daardoor amper slapen.

Misschien heeft hij last van verborgen reflux? Dat gulzige drinken en het onrustig zijn doet mij daar aan denken.

4. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Wat caro zegt.

En voor inbakeren kan je evt. een inbakerslaapzak gebruiken. Bijv. puckababy of paco. Die zijn makkelijk in gebruik. Wel dan echt bij elk slaapje gebruiken en als hij gaat leren omrollen er niet meer in doen.

Heel veel sterkte!

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,615
    1,156
    113
    als je wilt proberen in te bakeren maar nog niks wilt kopen, gebruik een hydrofiele doek, wikkel hem er strak in en dan nog zn dekentje erover! kan je kijken of dat de oplossing is voordat je iets gaat kopen!

wij hebben de puckababy gehad. was hier de oplossing dus veel plezier van gehad!

6. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga het echt proberen inbakeren

De baby slaapt nu wel maar hij heeft een uur om zich heen gekeken zwaaiend met zijn armpjes en hij schopt de dekentjes weg.

Dit keer zonder huilen maar hij is zo beweegelijk waardoor hij niet in slaap kan komen

Vanmiddag hebben mijn vriend en ik anderhalf uur geslapen
    Ik kan nu ook waar dan ook slapen, gelukkig komt mijn moeder dinsdag oppassen en ga ik even wat slaap inhalen want ik ben echt doodop en word daardoor wat chaggie. En ik had de luier niet goed omgedaan vanancht waardoor hij zijn pakje had ondergeplast en dat om half drie in de nacht

Wel grappig dat mijn vriend en ik net zombies zijn in de nacht
    Afgelopen nacht ging ik in de schommelstoel zitten klaar om een voeding te geven. Was ik mijn zoon vergeten uit de wieg te halen. zat ik daar met een flesje. en ik wist zeker dat ik wat was vergeten. Oh ja baby ligt nog in de wieg.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Dus geen verborgen reflux denk je? Sterkte met de gebroken nachten. De eerste maanden sliep ik ook vaak maar 3 uur per nacht, soms nog korter. Maar goed, de oorzaak was dan ook wel duidelijk en toen hij medicatie kreeg tegen de verborgen reflux en later het inbakeren werden de nachten ook steeds beter.

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hou je baby na de voeding een kwartier rechtop zodat het eten goed kan zakken. Heb ik bij zoontje ook gedaan omdat hij goed moest boeren.
    Meestal viel hij al wel in slaap en boerde hij verder niet meer maar scheelde wel in het rustig slapen

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik wikkelde hem een beetje in met zo een babyhanddoek, niet heel strak maar strak genoeg dat die armpjes niet alle kanten uitgingen.
    Daarna deed ik het dekentje ook strak op hem maar hij bewoog wel geen cm in bed dus toen was het dekentje nog te vertrouwen en hij sliep naast me.
    Als hij echt wilde kreeg hij die armen er toch uit maar ze floepten niet meer onbewust alle kanten op waardoor hij wakker kon worden.

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Wat ik in het begin deed was na een voeding zeker 20 minuten op bed zitten, zodat het kon zakken bij mijn dochter. Dit hielp wel.

later niet meer en bleek ze verborgen reflux te hebben.

11. Marisol

Marisol Lid

Feb 14, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via het consultatie bureau kunnen ze vaak helpen en uitleg geven over het inbakeren met hydrofiele doeken.
    Ik heb mijn zoontje uiteindelijk ingebakerd met pacco doeken.

12. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Hm, dit klinkt zo bekend! T is gewoon hetzelfde verhaal! :$Inbakeren bij mijn zoontje helpt niet, zou hij dan toch een verborgen reflux hebben? En wat is daar tegen te doen?

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Zo rechtop mogelijk voeden, na het voeden een halfuur rechtop houden, hoofdeinde van het bedje wat schuin zetten... Als dit allemaal niet helpt, dan een afspraak maken met de huisarts en vragen om medicatie (Ranitidine bv.).

14. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt me zo bekent voor....
    Hier werkte inbakeren een paar keer daarna was t alleen maar brullen.
    Succes ermee!!!

15. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
    Dank je wel voor de tips! Rechtop voeden doe ik al, het hoofdeinde zal ik schuin gaan zetten, kijken of dat werkt!

16. Emma73

Emma73 Actief lid

Nov 19, 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou kleine man is weer een stuk rustiger

Inbakeren heeft duidelijk geholpen, hij slaapt nu veel rustiger

Hij is wel verkouden maar dat gaat al een stuk beter

Share This Page