Wat geven aan vocht naast melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik heb hier een draakje :D

Deze drinkt het liefst haar melk, ze krijgt nu ze bijna 9 maanden is nog steeds 4 a 5 flessen melk
    We hebben al water, diksap, limonade en thee geprobeerd maar onze meid vind geen van alle lekker.
    Ook heb ik dat nestle fruit en groentesap geprobeerd maar helaas helaas ook dat lust ze niet.
    Haar schema is nu:
    08:00 uur 90/3 met medicatie (er mag niet meer melk in voor de medicatie)
    10:00 uur 200 cc aan fruit hiervan neemt ze meestal de helft
    12:00 uur een boterham en 180/6
    14:00 uur rest van haar fruit of een soepstengel
    16:00 uur 180/6
    18:00 uur 200 a 250 cc groente (hiervan neemt ze soms alles maar vaak de helft)
    19:30 uur 180/6
    23:00 uur als ze wakker word 180/6

De flesjes gaan op 50 cc bijna allemaal leeg soms laat ze 100 cc staan.
    Maar iets anders dan melk blieft mevrouw niet.

Iemand nog suggesties wat ik anders kan aanbieden?

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Onze tweede wil vooralsnog ook maar een paar slokjes water of thee. Ik geef haar dus voor het vocht bijvoorbeeld 120 cc + 2 schepjes. Dan heeft ze wel de melksmaak, maar niet de voedingswaarde van een echte fles 120 cc. En daarnaast gewoon blijven aanbieden, op een dag drinkt ze misschien wel een halve beker leeg:D.

3. wachtend

Helaas zodra ze merkt (na 2 slokjes) dat er minder melk in zit is het brullen en stopt ze niet eerder dan dat ze haar "gewone" melkje heeft. Dit hebben we namelijk snachts moeten toepassen omdat ze een maand geleden nog op 6 flessen per dag zat. (Mogen al blij zijn dat de nacht voeding eraf is)

Ik ga wel kijken wanneer ze het gaat accepteren neem aan dat als ze 18 is ook iets anders wil dan alleen maar Nutrilon :D

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Soms duurt het gewoon lang voordat een kindje gewend is aan een bepaalde andere smaak. Dat is net als bij het eten etc. Hier duurde het dan ook best even voordat ze goed water dronken. Heb op die leeftijd eigenlijk helemaal nooit iets anders geprobeerd op water of hele slappe thee na.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Hier lust ze ook haast niks na vele dingen proberen. Het enige wat ze wel wil is opgewarmd water met beetje diksap appel erbij

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier wat de truc bij de oudste om de limonade/diksap een beetje op te warmen toen dronk ze het wel op.
    ze wilde het koud niet hebben en ze was natuurlijk ook niet gewend om iets kouds uit de fles te krijgen.
    we hebben het toen langzaam steeds minder warm gegeven tot ze het koude drinken gewend was

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hmmm, lastig. Omdat onze dochter niet zoveel dronk heb ik een rietjesbeker gekocht. Deze kan ze de hele dag door pakken. Er zit alleen water in. Ze drinkt sinds we deze rietjesbeker hebben echt heel erg goed. Het is zo leuk om te zien dat ze 'm ook zelf pakt. Verder krijgt ze ook slappe thee (vruchtenthee). Dat vindt ze meestal ook lekker en drinkt dan een aantal slokken. Verder krijgt ze 's morgens pap met dus melk (180 melk).
    Wat wij merken sinds zij dus goed drinkt, is dat zij nu echt goede plasluiers heeft over de dag. Ik ben echt ontzettend blij met de aankoop van de rietjesbeker.

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Hier was de introductie van een rietjesbeker ook een hele slimme zet! Waarschijnlijk vond mijn zoon dat erg interessant en dronk hij gelijk goed en veel uit die beker.
    Nog een tip; bespaar jezelf veel geld en koop de rietjesbeker van de hema! Echt topding!
    HEMA - verrassend lage prijzen in de online winkel

9. wachtend

Mijn dochter is dus 1 van die rare die dus niets warm drinkt haar melk moet ook koud zijn anders drinkt ze het niet, haar eten mag nu goddank de kou eraf zijn maar verder nope ze neemt het niet.

Ik ga dan denk ik maar blijven proberen en inderdaad een rietjesbeker aanschaffen kijken of ze dat wel wilt (ze pakt btw ook nog steeds niet haar fles vast zelf en loopt wat achter qua ontwikkeling omdat ze gewoonweg geen interesse heeft)

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb zelf bij beiden dochters enkel en alleen water aangeboden naast de melk. Pas met ruim 18 maanden kregen ze af en toe was sinasappelsap. Af en toe lauwe, slappe thee heb ik na 18 maanden ook wel eens geprobeerd, maar dat was nooitecht een succes. Als ze echt dorst hebben drinken ze ook heus water. Het is misschien even wennen, maar water echt niet lusten bestaat niet volgens mij. En als ze wennen aan water drinken is dat een groot voordeel voor later. Mn oudste van 4 drinkt nog steeds voornamelijk water als ze dorst heeft.

11. wachtend

Hier moest ze op een moment water snachts hebben omdat ze veel te veel voeding binnen kreeg. Hier heeft ze naar mijn idee zo'n afkeer van gekregen dat ze dus serieus pislink word als ze merkt dat er water in zit.
    Zoon heeft dat btw precies hetzelfde gehad het enige wat hij drinkt is ranja (heel erg verdund) en melk de rest moet hij ook niet.
    Alleen dochter wilt dus echt niets anders dan melk drinken.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Is echt een kwestie van wennen en volhouden hoor.. Hier nu alledrie gek op water en ze krijgen nauwelijks anders. Was in het begin echt niet zo ;)

13. wachtend

Nou dan ga ik maar weer met frisse moed beginnen eraan ;)
    Ze behoort nu officieel 3 flesjes te krijgen maar zit op de meeste dagen nog op 5 flesjes melk en dat is eigenlijk niet goed.
    Dus we gaan het zo maar weer proberen ;)

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.337
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is wat het CB en de verpakkingen op de flesvoeding zeggen. ;) Zolang je niet boven de 30 schepjes van 1 en de 24 schepjes van 2 uitkomt is alles prima denk ik dan maar. Elk kind is anders. Dronk de mijne maar zo goed melk :D

15. wachtend

Nou ze zit dus sommige dagen iets erboven maar goed ze drinkt ook van elk flesje 100 a 150 met uitschieters naar 200 cc(alleen weet je nooit welk flesje dat is :D)

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.337
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Herkenbaar! Al zoveeeeel melk weggegooid :D

17. wachtend

Ja dan krijst ze moord en brand geef je haar een volle fles is het na 100 cc toedeledoki ik hoef niet meer!!!
    Goddank hebben we gewoon standaard voeding want bij pepti zou dit behoorlijk in de papieren lopen haha

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij ook pas goed drinken met de rietjesbeker, deze hebben we met 8 maanden geïntroduceerd en na ruim 2 weken had hij het drinken goed door. Betekende niet dat hij gelijk een hele beker leeg dronk, maar dat hoefde ook niet met al die flessen er nog naast.
    Hij dronk denk gemiddeld 1 beker per dag leeg, maar dat is zat als je ook nog 3 flessen rekent en fruit en evt. een toetje.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.388
    10.330
    113
    Hier duurde het ook een lange tijd voir hij wat anders wou. Hij kreeg naast de fles alleen water. Een voordeel van hetniks anders aanbieden is dat hij nog steeds tevreden is met water, verder krijgt hij groene thee of kruidenthee. ( nu 20 maanden)
    Heel soms appelsap verdund met water

20. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoon weigert water. Ik geef hem 50% appelsap 50% water. Als ik de verhouding water teveel doet gaat hij ook weigeren.

Deel Deze Pagina