Hallo allemaal, Waar gaan jullie naartoe met al jullie vragen? Hier een meisje van een maand oud, eerste kindje en elke dag heb ik zoveel vragen of dit wel goed is, of ik dat wel goed doe enz. enz. Helaas nu al niet een hele goede ervaring met CB dus dat valt voor mij al af. Ik geniet hardstikke maar ben ook onzeker of alles wel goed gaat! Liefs,
Ik google veel, is ook niet altijd handig, maar probeer de info die ik vind wel met gezond boeren verstand te bekijken. Heb het cb nog niet gebeld, maar hier hebben ze een 0900 nummer om te bellen. Daar krijg je steeds andere medewerkers te spreken, dus een slechte ervaring met 1 of 2 personen zou mij er niet snel van weerhouden om toch te bellen. En anders kan ik tot 6 weken na de geboorte voor veel vragen ook nog bij de vk terecht. Maar google (en zp) is tot nutoe m'n grootste bron vaninfo.
Ik heb zo veel mogelijk mijn gevoel gevolgd. Nu had ik gelukkig geen last van onzekerheid en had ik als ik het even niet meer wist meer dan genoeg steun aan even overleggen met mijn vriend. Heb je geen vriendinnen met kinderen of familie aan wie je het kunt vragen? Of je moeder? Googlen zou ik inderdaad zo min mogelijk doen, je leest zoveel onzin. Bovendien is er nooit een eenduidig antwoord en dat brengt dan misschien alleen maar meer verwarring. Hier op de ZP staat trouwens ook heel veel informatie! Succes en vertrouw erop dat je het gewoon goed doet!
Hier op zp en de dames van mijn zwangerschapsgym! Zit hier in een clubje en hebben van de gym een whatsapp. Verder moeder, zussen en vriendinnen. Toch ook heel veel op eigen gevoel en intuïtie. Inderdaad vertrouw erop dat je het zelf ook kan! Succes
Met de oudste heb ik alles gelezen over baby's en opvoeding wat los en vast zat. En ik heb een cursus babymassage gedaan. Buiten dat dat een fijne manier was om met de kleine bezig te zijn heb ik daar ook leuk contact gehad met andere jonge moeders. En zijn veel onderwerpen mbt verzorging bedproken. Bijvoorbeeld wat je kunt doen bij darmkrampjes. Hoe til je je baby op een goede pretige manier. Etc. Daar heb ik veel aan gehad. En nu is de tweede 5 eeken, en ik doe alles op mijn eigen gevoel. Ik weet het gewoon beter dan de boekjes en het goedbedoelde sdvies van anderen. Immers. Ik ken mijn eigen kind het beste. Er zijn zoveel manieren om probleempjes aan te pakken. Fout bestast bijna niet, zolang je het met liefde doet. En vooral. Blijf dicht bij jezelf. Iemand kan je het advies geven de kleine 5 minuutjes te laten huilen. Maar als je daar zelf niet achter staat, en je na die 5 minuten ook zit te janken, dan heb je daar niks aan.
Ik had een spoedlijntje met 2 vriendinnen die ook net bevallen waren. Hadden vooral snachts en sochtends veel whatsapp contact Niet dat zij nou zoveel meer wisten, maar het hielp vooral om te weten dat zij ook niet het gevoel hadden dat ze wisten wat ze deden
Voor vragen over de borstvoeding heb ik nog heel veel met de kraamzorg gebeld. De lactatiekundigen hebben iedere dag een uurtje telefonisch spreekuur, ideaal! Verder indd veel googelen, mijn eigen (schoon)moeder vragen en overleggen met m'n man.
Hier wel veel google, maar echt, je eigen gevoel is het allerbelangrijkst. Daarnaar leren luisteren is ook lastig. En je kunt weinig fout doen, je weet het heus als er iets met je kindje is. Succes!
Thnx allemaal! Ja googlen doe ik ook maar soms vind je 100 verschillende antwoorden. Idd, ik moet meer op mijn eigen gevoel afgaan!
Je moeder of SM vragen. Zij hebben het allemaal meegemaakt en kennen je beter dan het CB of een of ander boek.
haha, nouououououo.... Die van mij herinneren zich dingen toch iets rooskleuriger dan ik ze mee maak hoor! Hadden nooit ergens last van, moeite mee etc
Ik denk dat 'Stevig Ouderschap' dan ideaal voor je is. Het schijnt dat je altijd bij ze terecht kan met al je vragen. Maar die onzekerheid is hartstikke gezond hoor. Je wilt een perfecte mama zijn.
Stop met googlen! Je vindt nooit de oplossing. Want wat bij een ander werkt, werkt bij de een juist weer niet. Bovendien moet het bij jou passen, dat antwoord wat je zoekt. Googlen maakte mij enorm onzeker. Man boos : stop nou eens met googlen! Alleen voor praktisch advies (zoals hoeveel cc per fles oid) klop ik bij het cb aan, want als het gaat om 'opvoeding' passen hun richtlijnen helemaal niet bij ons.. Klinkt als een cliche, maar zo waar: Volg je hart! Oh en moeder/schoonmoeder: ook zij staan misschien anders in dingen dan jij. Laat je ook niet leiden door wat hun het beste lijkt (ware levensles voor mij de afgelopen weken)
Hier ook moeder, schoonzus, maar ook google en zp. Daarnaast raadpleeg ik de 'babycare bijbel' en 'oei ik groei'. Is ook gewoon leuk om over je kindje te lezen
Jullie hebben gelijk qua google. En helaas staan moeder en schoonmoeder er ook anders in dan ik, vandaar dat het soms lastig is! Maar uiteindelijk doet de kleine het goed dus dan zal mijn eigen gevoel wel kloppen, alleen dan moet ik dat zelf even geloven .
Moeders/schoonmoeders komen uit een andere tijd. Er was veel minder kennis. Ze hebben best wat goeie tips soms maar als ik naar de bv had geluisterd was het nu al einde verhaal...eigen gevoel volgen!