Lopen op ons tandvlees

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Coulson1984, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    Onze zoon is nu in zijn 3e week en wat zijn wij moe. Hij is erg onrustig en oververmoeid.

De eerste week deed hij het op zich goed, liet zich troosten, maar bleek behoefte te hebben aan een speen:x die hij niet vast kan houden in de mond met als gevolg dat we ding vast moeten houden wil het troost geven. Toen de kraamhulp weg was werd hij onrustiger, vooral 's nachts. Hij sliep die eerste week op een gegeven moment lekker 5 uur door en de 2e week was dat over. Om de 4 uur of zelfs 3 uur kwam hij. Daarnaast gaf hij veel terug en had echt last van darmkrampjes. We zijn vorige week woensdag begonnen met JBPM bij te geven in de fles en het spugen werd minder, maar hij was nog steeds niet happy.

Mijn moeder is het weekend geweest en zij dacht dat inbakeren zou helpen. Dat leek ook zo..overdag..'s nachts was hij compleet overstuur en worstelde echt met de doeken om vrij te komen.

Het CB is hier dinsdag geweest en toen bleek dat we hem beetje teveel eten leken te geven. Hij was 280 gram aangekomen in 1 week. Wat was(en is) ons schuldgevoel groot. Dat was dus waarschijnlijk de reden van de krampjes en het teruggeven. Terugschroeven was de boodschap. Hij krijgt nu 100 ml voeding.

Inbakeren was volgens haar ook een goed idee en ik heb van een kennis een Puckababy mini mogen lenen om dat traditioneel inbakeren alleen maar frustratie opwekte bij de kleine man.

Vanochtend was hij erg onrustig en op een gegeven moment heb ik hem in de Premaxx draagdoek gedaan en was hij zo stil. Hij kreeg zijn voeding en sliep daarna de hele middag in zijn wagen en de maxi cosi(boodschappen doen) met alleen onderbreking van voeding.

Toen ik thuis kwam was de Puckababy er en heb ik onze jongen na zijn fles en knuf erin gedaan. Gevolg was een onrustige slaap en een baby die niks anders wilde dan uit dat ding. Ik lees alleen maar positief over inbakeren en de Puckababy, dus snap er echt niks van.

Ik heb hem nu weer in de Premaxx en hij slaapt zonder dat ik hem veel heb hoeven wiegen oid.

We gaan zo de nacht in en ik vrees voor mijn slaap. Hoe kan ik onze jongen rustig krijgen en houden? Hij raakt oververmoeid en zijn ouders ook.

Kan het misschien ook te maken hebben met autisme? Ik heb het zelf namelijk en ben er erg bang voor dat hij het ook heeft en dat daarom de methodes niet werken.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Rustig blijven :) Jullie vinden vanzelf iets waardoor hij zo onrustig is. Misschien wil hij juist gewoon lekker bij je liggen? Probeer dat eens... Als hij slaapt dan rustig wegleggen.

Ivan wouw ook absoluut niet ingebakerd worden. Elke kindje is gelukkig anders dus het werkt ook niet bij elk kindje.

Is hij verder tussen de slaapjes door wel tevreden en rustig?

3. KimK

KimK Niet meer actief

Je kunt, mijn inziens, bij een kind van 3 weken niet spreken over het herkennen van autisme. Als ik jouw verhaal lees zou ik hulp inschakelen. Je besefte je neem ik aan toen je zwanger werd dat slapeloze nachten erbij horen? Ik heb het idee dat je dat onderschat.

4. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het tot zes weken zo... Niet willen slapen, zowel overdag als ook vaak in de nacht. Heel veel huilen, we wisten ons soms geen raad.

Maar het wordt beter. Kindjes moeten hun draai vinden op de wereld. De eerste weken zijn heel zwaar, soms moet je ze gewoon bij je houden. Mijn dochter werd pas in week 7 rustig in de puckababy, daarvoor wilde ze er ook niet in. Succes!

5. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier ook een erg onrustig meisje gehad in haar eerste weken. En dat heeft niet met je autisme te maken dat het je te veel wordt hoor, ik kon er op een gegeven moment ook nietmeer tegen. En had echt soms, als mijn man thuis kwam van zijn werk, een wandeling in mn eentje nodig om ff rust te hebben.
    Ook wij gaven per ongeluk teveel melk en daardoor had ze het zuur. Wij hebben ons ook schuldig gevoeld, maar niemand had verteld dat er een flesje af moest.
    Het inbakeren duurde ook een paar dagen voordat ze er helemaal aan gewend was. Daarbij moesten we haar na een uur of anderhalf uur weer op bed leggen, want anders raakte ze oververmoeid en daardoor overstuur. Dit werkte erg goed. Na een paar weken ging het prima met haar en nu een vrolijk meisje dat naar ons zwaait als ze gaat slapen.
    De eerste weken kunnen pittig zijn ivm krampjes, huilen, oververmoeid en het bij papa/mama willen zijn. Maar geloof me: het komt echt goed!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Heel herkenbaar. Heel veel babies moeten gewoon nog even wennen aan het leven. Het is ook nogal niet wat, heftig geboren worden en dan ineens in die koude harde felle wereld zitten waar je niets van begrijpt. Het enige vertrouwde wat hij heeft zijn jullie (jij vooral), dus hij wil het liefst zo dicht mogelijk bij jullie zijn. Het gaat echt over, maar die eerste weken kun je niet veel anders dan er in meegaan en tegemoetkomen aan zijn behoefte van nabijheid en aanraking.

Fijn dat je Premaxx drager in elk geval lijkt te helpen. Op zich zijn dat niet echt de handigste of beste dragers, misschien dat je eens kunt kijken naar een draagdoek of SSC die voor pasgeboren babies geschikt is. Ik denk dat je die nog fijner zult vinden (zit ook fijner voor je zelf dan de Premaxx).

En wij verdeelden in het begin de nachten een beetje, zodat we om de beurt een paar uur achter elkaar konden slapen, anders was het niet vol te houden inderdaad.

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik begrijp dat jullie moe zijn, maar om de 3 uur is heel normaal voor ene kindje van 3 weken. Zou het kunnen dat hij last heeft van de voeding? Heb je HA voeding of normale? JBPM kan darmkrampen veroorzaken, dus dat kan ook nog de boosdoener zijn. Mijn dl wilde ook absoluut niet ingebakerd worden, dus zeker niet alle kindjes vinden dit fijn.

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    je kleintje is nog zooo klein en wil bij jou zijn...;

overdag in de draadoek dus en s nachts op jouw borst laten slapen?

Hier werkte dat perfect...;)

9. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Geef het de tijd. Knuffel veel. Laat de baby bij jou zijn.
    Ons zoontje had veel behoefte aan huid op huid contact met zijn ouders. Daar werd hij rustig van. Leg hem als hij overdag niet wil slapen eens in de wandelwagen en ga veel wandelen. Je wilt niet weten hoeveel ik heb gewandeld die 1e weken/maanden. Ons mannetje sliep heerlijk als ik met hem wandelde.

Wat me een beetje zorgen baart is dat je na 3 weken al aangeeft dat jullie als ouders er oververmoeid van raken. Het is absoluut zwaar als je een redelijk onrustig baby'tje hebt, maar om de 3 a 4 uur komen 's nachts is echt super netjes voor een baby van 3 weken!!!!!!!

10. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals hierboven geschreven denk ik dat je kindje vooral mamawarmte (papa ook natuurlijk) nodig heeft om te wennen aan het leven op de aarde en niet in die fijne rustgevende donkere buik.
    Het is ook wat hoor, geboren worden en nog niks van de wereld om je heen snappen.
    De eerste weken heeft kleine gewoon heel veel naast ons geslapen, pink in zn mondje of liggend op mijn buik. En nee, uitgerust wordt je daar niet van...maar dat ben je toch voorlopig niet als je mama bent.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voeding 100 ml per keer is idd zat genoeg voor een jonge baby, dus goed dat dat teruggeschroefd is. Door alle onrust is hij mogelijk gewoon oververmoeid en oververmoeide kinderen slapen slecht, (ja, klinkt gek, maar om goed te kunnen slapen, moet je uitgerust zijn).
    Wat ik nu zou doen, is zoveel mogelijk even gebruik maken van de draagzak of een rekbare doek nemen. Zorgen dat hij bijgetankt raakt en pas daarna weer gaan werken aan een ritme in z'n eigen bedje.
    Mocht het tegen die tijd nog niet lukken in eigen bed, dan bedje goed ophogen of kijken of slapen op z'n buik wel gaat: als er refluxklachten spelen, is dat namelijk vaak enorm helpend.

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!

Mijn tip, laat het over je heen komen. Erg moeilijk, maar je kan niet anders. Onze dochter is nu 10 maanden en vaak denk ik, wist ik toen maar wat ik nú allemaal weet! Bedenk je bij elke hindernis:"hier leer ik van". Achteraf ben je blij dat je al die hindernissen hebt moeten nemen, het helpt je in de toekomst met het verder groot brengen van je baby. het 1e jaar is gewoon keihard bikkelen, maar ook zo mooi! Nog 2 maanden, dan is onze dame "baby-af", ik verheug me er op, maar krijg ook steeds meer het gevoel om weer terug te kunnen in de tijd, dat ze echt nog zo'n ieniemini baby was....

13. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    Bedankt voor jullie feedback.

Wij zijn zeker geen eerste ouders(ik 1 en mijn man 2), maar mijn dochter is al 8 en haar babytijd heb ik niet bewust meegemaakt omdat ik in een slechte relatie zat. Daarnaast lag ze de eerste periode in het ziekenhuis vanwege onvoldoende zuigreflex. Pas toen ik bij haar vader wegging heb ik meer meegekregen.
    Mijn man werd buitengesloten van de verzorging van zijn kinders.

Ja, we zijn zeker vermoeid. Ik mede door de overprikkeling van het autisme en heb ook nog es adhd erbij. Mijn man werkt in 5-ploegen.

Ik vind het gewoon heel vervelend om mijn manneke zo te zien. Hij is idd oververmoeid en kan de slaap niet vatten. Hij heeft nu ff geslapen na de babydrager en we gaan zo de nacht in.

Hij was trouwens ruim 4,5 kilo bij zijn geboorte en nu bijna 5, dus ja logisch dat we dachten dat hij meer nodig had. Het is een beste knaap. We hebben gewoon normale voeding van de kruidvat en doen daar beetje JBPM doorheen.

14. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Als het kan, lekker veel in de draagdoek laten slapen overdag. Slapen ze overdag goed, dan slapen ze 's nachts ook goed... En om de drie a vier uur wakker voor een voeding is in de eerste maanden heel normaal. Probeer er het beste van te maken... Het eerste halfjaar is meestal pittig.

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Het klinkt alsof je een hele normale baby hebt :) probeer je rust te pakken als het even kan. Huishouden een tandje lager en er zijn voor je kindje. Lekker in de draagdoek en heel veel warmte geven, pluk je straks de vruchten van. Als je zelf nog niet fit genoeg bent, kun je de nachten misschien afwisselen met je partner? Tja.. het hoort erbij. Probeer te genieten van de mooie dingen, het gaat zo snel dat ze baby af zijn!

16. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Precies. Zo min mogelijk in hokjes plaatsen. Jij hebt autisme dus structuur is belangrijk. Zoek hulp bij een persoon waarin je jouw autisme uitlegt en ga dan in overleg stap voor stap EEN ding aanpakken. Nutriton vervangen voor Tammi (zit minder zooi in) OF comfort voeding pakken (zit al 30% jbpm in), inbakeren is minimaal 2 weken volhouden en dan ook echt volhouden! Sommige baby's hebben ook behoefte aan structuur he. En hoe kan je verwachten van een baby van 3 weken dat hij zijn speen kan inhouden? Ik ben de eerste 4 maanden wel 10x per nacht er uit gegaan voor de speen. Ik ging gewoon slapen als zij ook een dutje deed. Of als man thuis was ging hij een dutje doen, dan deden we om en om.
    En vooral: diep adem halen! Baby's hebben hun moeder nodig voor veiligheid.

17. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij heeft hij mamahonger! Lekker veel huid op huid contact en lekker (ergonomisch) dragen! Hij is nog heel jong en heeft veiligheid nodig. Ik heb de eerste twee maanden ongeveer met baby op mijn buik geslapen, dat had hij nodig en zo kon ik ook nog btje slapen :)

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Een baby van 3 weken komt nog elke 3 uur, dat is normaal.
    Je zegt dat hij oververmoeid lijkt. Huilt hij dan zo veel?
    Probeer gewoon rust en regelmaat in jullie ritme te krijgen. Stress pikt hij ook op, dus beter achterwege laten. Puckababy zou ik ook niet gebruiken, het hoeft niet en hij heeft er blijkbaar geen behoefte aan.
    Neem hem in jouw armen overdag of in een draagdoek als hij onrustig is en als hij rustig wordt leg je hem in zijn box of bedje om te slapen. Verder regelmaat met het voeden. En vraagje, waarom doe je er JbPM bij? Is er reflux vastgesteld? Want dit kan ook erg zwaar op de maag liggen van zo'n kleintje en zorgen voor onnodige krampjes. Ik zou het achterwege laten. Wil hij meer eten, dan geef je hem toch gewoon kleine beetjes kort na elkaar ipv te voeden op een strak schema met JBPM?

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vind ik een goede opmerking.

Hoe snel drinkt hij trouwens zijn flesje leeg?
    Indien te snel, dan zou je ook nog eens andere spenen/flesjes kunnen proberen. Langzamer drinken zorgt voor een meer verzadigd gevoel, zonder toevoeging van JBPM.

En anders inderdaad vaker kleinere porties verdeeld over de dag aanbieden.

En over gebroken nachten...grote kans dat het voorlopig zo zal blijven helaas. Ook zijn er kindjes die snel doorslapen maar rond 6 maanden opeens 's nachts weer vaker wakker zijn of weer behoefte hebben aan een tijdelijke fles 's nachts. Het hoort er bij.

Over autisme bij zo'n jonge baby kun je absoluut nog niet spreken. Het gedrag van je kindje is reuze normaal.
    Autisme kunnen ze bij een jaar of 3/4 pas vaststellen.

20. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Zo herkenbaar! Bij ons wat de grote boosdoener verborgen reflux.
    Ging al een stuk beter toen hij op z'n buik kon slapen en we het bedje omhoog zetten, maar hij heeft ruim 7 maanden iedere dag nexium nodig gehad.

Mss iets om met het cb/ha de bespreken?

Succes ermee! Het wordt echt beter!

Deel Deze Pagina