fruithap op vakantie/weekendje weg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nathalie2012, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij gaan binnenkort een weekendje weg naar Center Parcs.
    Manlief vindt dat ik gewoon fruit kan klaarmaken en in een bakje mee kan nemen naar het zwembad. Mij lijkt dat niet zo handig omdat het dan op de grond kan vallen en je hebt al een hele tas vol met zooi. Knijpzakjes (zonder suiker) zijn in verhouding weer duur.

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Wij zijn vorige maand naar Disneyland geweest en ik had een tros bananen meegenomen. Hij heeft toen in drie dagen die hele tros gegeten. Week daarna hebben we hem dan uiteraard wel weer ander fruit gegeven ;) Maar voor onderweg vind ik bananen ideaal

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Bananen, mandarijntjes, druiven.... Kun je toch heel gemakkelijk meenemen in je tas? Zelf een appel ofzo kun je meenemen, als je ook bijvoorbeeld een mesje inpakt. Dan schil je dat gewoon ter plekke.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is het voor je dochtertje van bijna 2? Dan kan je toch een hele appel of banaan mee nemen? Als het op de grond valt even afspoelen en weer eten toch?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Specifiek naar het zwembad? Ik denk dat je kindje daar nooit uren gaat doorbrengen, dus zoveel moet je niet voorzien. Op uitstap neem ik altijd een banaan mee, of druiven in een potje. Snel en makkelijk en lekker.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Praktische oplossing: neem een koekje mee naar het zwembad en geef het fruit als je weer in het huisje bent ;).

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, 7 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2015
    Je kan toch gewoon iets als een appel, banaan, mandarijn, bakje druiven meenemen of een koekje ja maar alles kan op de grond vallen en zoveel ruimte neemt een stuk fruit of een koekje toch niet in in de tas...ik zit te denken maar mis het "probleem" in deze denk ik?!?

8. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, ik weet niet zo goed wat je verstaat onder ' fruithap' en wat je dan klaar moet maken, maar een banaan of een mandarijn nemen amper plek in. Je hoeft ze daar maar te schillen en klaar...

Ik denk dat ik de clou misschien mis?

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Fruit hap?
    Je kan haar toch gewoon wat druiven / mandarijntje/ appeltje geven?

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik snap dit topic ook niet zo goed.
    Je kind kan toch gemakkelijk een banaan, mandarijn etc krijgen?
    Of anders geef je dat fruit op een ander moment en geef je een koekje oid..
    Ik zou niet met bakjes mango etc gaan slepen...
    En mijn dochter heeft het na 1,5/2u wel weer gezien in zo'n zwembad.

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik neem aan dat je kindje gewoon een stuk fruit eet? Probleem opgelost lijkt me.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nathalie: simpel
    Geef de regie over aan je man als jij het te moeilijk vind.
    Nou schat, mag jij voor het fruithapje zorgen in het zwembad ;)

13. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Banaan mee en klaar.

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    ik heb wel vaker knijpfruitjes als extra tussendoortje voor de kids (zonder toegevoegd suiker pak ik deze dan) vinden ze lekker en makkelijk, heb die altijd in m'n tas zitten voor het geval dat zeg maar.

15. beccy

beccy Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.191
    0
    36
    verloskundige/operatieverpleegkundige
    zeeland
    Snap het probleem ook niet zo....desnoods neem je een potje olvarit of dergelijke mee..(hoe wel dit evenveel ruimte inneemt)

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind bananen onderweg altijd wel handig. Mandarijnen leveren een hoop losse schilletjes op en appels eten ze hier bij voorkeur in partjes en dat is weer zo'n gedoe in het zwembad. Vandaar dus bananen. Of idd druiven, ook ideaal meeneemfruit, maar wel prijzig in deze tijd van het jaar.

Maar voor een uurtje zwembad in Center Parcs zou ik helemaal geen fruit meenemen, volgens mij. Je gaat met een dreumes toch niet de hele dag in het zwembad doorbrengen, dus dan komt dat fruit later thuis wel weer.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb een roestvrijstalen lekvrije koelfles om voedsel in mee te nemen. Was even een aanschaf, maar erg handig tijdens vakantie toen ze nog baby was, om melk en later fruithapjes mee te nemen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Haha nou wij zijn dus wel van die mensen die een hele dag met een dreumes in een zwembad gaan zitten....want mij dreumes...nu peuter slaapt daar ook gewoon. Maar goed ik neem dan dus ook gewoon een appel,mandarijntjes, druiven, komkommer oid mee. Doe het daar in stukken...soms al voorgeschild in een bakje.

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Tja, mijn dochter heeft nog nooit van knijpfruit gehoord. Krijgt altijd gewoon fruit. Als ik het mee moet nemen pak ik meestal een banaan, of een appel. De appel neem ik dan geschild en in partjes mee in een tupperware doosje. Blijft uren goed. Ook druiven en mandarijnen kun je makkelijk meenemen. Ik heb zelfs wel eens peer in stukjes in een bakje meegenomen, met een los vorkje. Hoewel dat duidelijk minder lang lekker blijft dan appel in partjes, is het voor een uurtje of twee á drie ook goed te doen.

20. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    IK zou het in het huisje in stukjes snijden, en in een goed afsluitbaar bakje doen.
    Dat neemt toch echt niet zo veel plek in? De handdoeken nemen veel meer plaats in :)

Deel Deze Pagina