voeding 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door debq, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy is nu iets meer dan 6 maanden en drinkt vanaf het begin haar flesjes heel slecht. Ze vind er gewoon niet zo veel aan. Groente en fruit eet ze heel goed, en af en toe krijgt ze een halve 4mnd liga. Is het slim om haar al brood te gaan geven zodat ze minder flesjes hoeft, of is dit nog echt te vroeg? Een week geleden pakte ze mijn brood bijna uit mijn hand dus toen heb ik haar wel een stukje gegeven, meer om haar te laten merken dat ze dat nog niet kan eten, maar het ging juist goed en ze wilde meer. Een half uur later kwam het er wel uit gehoest omdat ze niks binnen kon houden die dag. Heb het daarna niet meer gegeven.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij 6,5 maand kan je gewoon brood introduceren hoor, maar voor kindjes die niet zoveel melk drinken vervangt het geen fles.
    Je zou ook pap kunnen maken van opvolgmelk.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat doe ik zo ie zo al met de fles van 15.00 uur...
    Maar brood kan dus al, ik dacht namelijk pas vanaf 8 mnd, vandaar dat ik t nog maar vroeg.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou idd ook 's morgens bijv. pap geven. Misschien af en toe een fruitsmoothie maken met wat melk erdoor? Vindt ze hier erg lekker.
    Je kunt haar in elk geval dagelijks broodkorsten geven, dan went ze langzamerhand aan de gluten en bouw je dat op tot een boterham.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O sorry, was net wat later dan jou.

Hier vanaf 6 maanden broodkorst en vanaf 7 maanden boterham met boter. Vanaf 8 maanden ook als ontbijt.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook vanaf 6,5/7 maanden. Als je het maar langzaam opbouwt, maar Julia is al vanaf het begin dol geweest op brood en nog steeds is dat een van de weinige dingen die ze bijna nooit weigert!

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    super bedankt voor jullie snelle reacties!!

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Gister heb ik haar idd brood gegeven, gewoon droog brood in kleine stukjes. Ze vond het super lekker en heeft gelijk een hele snee op, zonder kokhalzen!

9. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    kan prima zolang je kindje er goed op reageert. hier ook zo een die niet heel dol was op zijn flesjes maar als een dolle op vast voedsel afgaat. inmiddels is Reza bijna 7 maanden en eet hij al heel veel vast voedsel. hij vind alles lekker. ik geef hem alles in hele stukken die hij zelf mag eten, dat maakte het voor hem leuk. hij eet nu als volgt;

7.30 fles 210cc + pap
    soms beetje brood
    10.00 fruit in grote stukken
    12.00 boterham in vieren gesneden met boter, tomaat en komkommer in stukken
    13.30 fles 210cc
    15.00 cracker, liga of soepstengels
    17.00 groente en aardappel of rijst of pasta. allemaal in grote stukken in het vuistje.
    18.00 fles 210cc met pap

Deel Deze Pagina