Vraag over berg op hoofdhuidje. Ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cupcake85, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Volgens mij heeft mijn zoontje van bijna vier maanden last van berg. Er zitten sinds een weekje allemaal gelige schilfertjes op zijn hoofdhuidje.

Wie heeft hier ervaring mee, en wat kan ik er tegen doen? of juist niet doen?

Op internet lees ik allemaal tegenstrijdige adviezen...

Ik gebruik haarlotion van zwitsal om zn haren daarmee enigzins te "temmen", maar daar stop ik maar gelijk mee....

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Berg kan juist komen door haarlotion of shampoo of e.d
    Mijn oudste had het heel erg.
    Ik kreeg toen de tip om er flink wat olie op te doen, even laten inwerken en daarna met een aanzichtkaart of plastic kammetje eraf schrapen.
    Heeft hier overigens goed gewerkt.

3. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    gewone babyolie? of olijfolie?

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    ik heb babyolie gebruikt.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter heeft het ook gehad, van Zwitsal werd het zelfs alleen maar erger. Ik heb wel een paar keer geprobeerd om het er af te halen, maar het was een rotklus en daarna had ze het zo weer. De kapper zei dat het vaak na het eerste jaar minder wordt en het klopt, ze heeft nu helemaal geen berg meer.
    Ik deed zo min mogelijk lotion in haar haar, vaak zelfs alleen maar water en als ik weleens wat babygel ofzo gebruikte dan lette ik er heel goed op dat het alleen in haar haartjes kwam en niet op de huid.
    Zwitsal shampoo heb ik vervangen door shampoo van Zarqa, dat zorgde ook voor minder berg.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier hebben de meiden het ook gehad....je kunt het idd met olie insmeren en dan voorzichtig proberen weg te halen.

Ikzelf heb het gewoon laten zitten....

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter heeft het ook, maar ze heeft een enorme bos lang haar waardoor ik er niet aan kom. Ik was haar haar niet te vaak (gem. 1 keer per week, andere dagen als ze in bad gaat spoel ik het alleen goed met water) en laat het verder zitten. Soms komen er wat schilfertjes in haar haar die ik dan ter plekke verwijder. Het zal vanzelf wel minder worden.

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Toen dochterlief dat had heb ik haar haartjes wat vaker gewassen tijdens het badderen. Niet met shampoo, maar met de badolie die in het badje zit. Hielp hier binnen een paar dagen.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Olie inderdaad en dan met een plastickammetje.
    Mijn dochter had heel lang volle bos haar.
    Dus voor een slaapje insmeren het haar met olie.
    En dan na het slaapje het bedje verschonen :D en kammen maar en lekker badderen.
    Even smerig maar scheelde een hele boel.

10. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Als je zoontje een mooie bos haar heeft, zou ik het gewoon laten zitten. Dan is het toch bijna niet te zien.

Ik heb mijn dochters hoofdhuid toendertijd ook ingesmeerd met babyolie, omdat zij nogal veel berg had. Bah wat een geklieder was dat zeg. :x
    Haar haar zat vol met schilfertjes die door de vettigheid er niet uitgeklopt konden worden. Wassen met een babyshampoo lukte niet, Want haar haar bleef vet. Uiteindelijk met mijn eigen shampoo gewassen, waarbij mijn vriend haar vasthield (zij al trappelend en draaiend pfff) en ik haar haartjes voorzichtig onder het water hield. Natuurlijk niet goed gelukt, dus shampoo in haar oogjes en brullen.

Je begrijpt het al, ik ga bij mijn zoontje nu echt niet meer aan olie smeren beginnen. :p

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier met babyolie ingesmeerd (van Neutral geloof ik), goed laten 'inwerken' en daarna gekamd met een kammetje waar ik een gaasje op had 'geprikt'. De kraamverzorgster verwijderde op die manier viezigheid van de bevalling uit het haar van mijn dochter, maar met berg werkt het ook heel goed! Na een paar keer zo'n 'behandeling' was het weg :) Met een kaartje zou hier niet hebben gewerkt, daar heeft ze te veel haar voor.

12. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Na het wassen met shampoo even lekker kammen in het badje! Als het kindje uit bad gaat het hoofdje naspoelen met schoon water uit de kraan! En het klinkt zielig, maar eraf krabbelen met je nagels, een kammetje of sommigen gebruiken zelfs een pasje. Bij ons oontje was het hiermee na twee weken weg en is nooit meer teruggekomen, terwijl het advies niets mee doen, gaat vanzelf weg, het alleen maar erger maakte!

13. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Bedankt voor alle tips en ervaringen!

Ik denk dat ik het maar even laat zitten en dan aankijk of het erger wordt of niet. Het is inderdaad ook niet echt zichtbaar. Zoonlief heeft een flinke "hanenkam" op zn hoofd en als ik de berg met olie zou behandelen wordt het zo vet... vind ik zo'n vies gezicht. Na een badje met olie zit zn haar ook al tegen zn hoofd geplakt van de vettigheid.

Als de berg niet minder wordt kan ik de olie altijd nog proberen :)

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Na het insmeren met olie + kammen waste ik haar haren gewoon met milde babyshampoo, dan ging de babyolie er gewoon uit.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier ook berg en veel haar. Ik laat het maar gewoon zitten het zal vanzelf wel overgaan.. en door haar haar zie je het ook niet zo.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gebruikte in indertijd de Zarque haarlotion voor onze dochter toen ze berg had.Dit werkte toen heel goed en ze was er heel snel vanaf.Ik kocht het indertijd bij de Tuinen.

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb etos bergpads gebruikt. Even insmeren, daarna met een kartonnetje er over heen en toen in het bad nog met een kammetje (met een gaasje erop) uitgekamd.
    Bijna alles is weg.

Ik zou het niet laten zitten hoor. Het is een soort talgafzetting en volgens mij verdwijnt dit niet vanzelf. Zeker niet als het heel veel is. Dan moet je het dadelijk nog verwijderen als je kind 3 is en een echte bos met haar heeft.....

Deel Deze Pagina